Gå til innhold

Misbruk av Jod tilskudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest et sted at jod er viktig for forbrenningen så det jeg lurte på var, hvis jeg tar jod tilskudd uten å ha jod mangel. 

Vil jeg få høyt stoffskifte og gå ned i vekt av det ? Hva skjer liksom. Noen som vet konsekvense av det. Kan jod ha en slankende effekt ved misbruk ? 

Anonymkode: e713b...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke noe problem om du får i deg litt jod, men å gå inn for å innta høye doser i håp om vektnedgang er ingen god løsning. Du kan ende opp med diverse bivirkninger, stoffskiftesykdom, eller kreft i skjoldbruskkjertelen hvis du er veldig uheldig.
For alt du vet kan du ende opp med problemer som fører til at du ender opp med lavt stoffskifte og går opp i vekt. Jeg tenker at det holder å få i seg anbefalt inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, girlinyellow skrev:

Det er nok ikke noe problem om du får i deg litt jod, men å gå inn for å innta høye doser i håp om vektnedgang er ingen god løsning. Du kan ende opp med diverse bivirkninger, stoffskiftesykdom, eller kreft i skjoldbruskkjertelen hvis du er veldig uheldig.
For alt du vet kan du ende opp med problemer som fører til at du ender opp med lavt stoffskifte og går opp i vekt. Jeg tenker at det holder å få i seg anbefalt inntak.

Jeg vil ha høyere stoffskifte, jeg legger fort på meg ifht andre folk

Anonymkode: e713b...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ser den. Det jeg mener er at om du ved å misbruke jod får høyere stoffskifte, så er det ikke sikkert at det fungerer helt slik du håper. Hvis du blir syk av det, for eksempel, kan er mulig scenario være at du må slutte med jod, og ender opp med lavere stoffskifte enn du hadde i utgangspunktet. Eller at du blir sittende igjen med plager du ikke har nå, da, hvis du skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, girlinyellow skrev:

Tenkte på en ting. Har du vært hos legen og sjekket om du har lavt stoffskifte? 

Nei, men jeg vil jo også være slank som andre i familien. Føler at jeg er den eneste som legger på meg så fort! Alle andre spiser hva de vil uten å gå opp i vekt 😢 jeg vil også kose meg og nyte mat sammen med de som før. Jeg er så sliten av å legge på meg så fort! Hater det! Hater det noe sinnsykt!

Anonymkode: e713b...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2019 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg vil jo også være slank som andre i familien. Føler at jeg er den eneste som legger på meg så fort! Alle andre spiser hva de vil uten å gå opp i vekt 😢 jeg vil også kose meg og nyte mat sammen med de som før. Jeg er så sliten av å legge på meg så fort! Hater det! Hater det noe sinnsykt!

Anonymkode: e713b...6c1

Sånn er d med meg også. Mulig vi ikke tåler karbohydrater særlig godt. Sjekk ut Spør Thor på F-B. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...