Gå til innhold

Ukas trening, uke 47.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Dette blir en klagetråd. Håpet at denne uka skulle bli bedre, men den ryggen min blir jo ikke god etter Lumbagoen jeg fikk. 

Alt er et ork. 

Stiv om morgenen, sliter med å finne god sittestilling på jobb. 

Når jeg er ferdig med å spise middag ( som også er vondt ) er ryggen helt ødelagt og det eneste jeg orker og legge meg på sofaen for å hvile ryggen 😢 Deprimerende greier altså. Er lei nå etter 3 uker og klarer ikke å tenke så positivt lenger. Håper ikke skisesongen blir spolert.

I dag har jeg gått tur i marka. Det gikk veldig fint, men etterpå er det et slit bare å komme seg ut av bilen igjen.

Det var ukas «trening» .

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Dette blir en klagetråd. Håpet at denne uka skulle bli bedre, men den ryggen min blir jo ikke god etter Lumbagoen jeg fikk. 

Alt er et ork. 

Stiv om morgenen, sliter med å finne god sittestilling på jobb. 

Når jeg er ferdig med å spise middag ( som også er vondt ) er ryggen helt ødelagt og det eneste jeg orker og legge meg på sofaen for å hvile ryggen 😢 Deprimerende greier altså. Er lei nå etter 3 uker og klarer ikke å tenke så positivt lenger. Håper ikke skisesongen blir spolert.

I dag har jeg gått tur i marka. Det gikk veldig fint, men etterpå er det et slit bare å komme seg ut av bilen igjen.

Det var ukas «trening» .

 

Uff. Fortsatt god bedring! Kanskje du bare må gi deg selv mer tid. Fortsett med turer i ulendt terreng. 
 

Her har det vært en dritt-uke uten noe trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
25 minutter siden, cilie skrev:

Uff. Fortsatt god bedring! Kanskje du bare må gi deg selv mer tid. Fortsett med turer i ulendt terreng. 
 

Her har det vært en dritt-uke uten noe trening. 

Uffda, da bestemmer vi oss her og nå at vi neste søndag skal ha noe å melde.   Avtale ?

Er vel meningen at det skal være en motivasjonstråd dette 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Uffda, da bestemmer vi oss her og nå at vi neste søndag skal ha noe å melde.   Avtale ?

Er vel meningen at det skal være en motivasjonstråd dette 🙂

Ja, avtale! Selv om mitt hoved-fokus nå kommer til å være på kostholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornøyd denne uka. Jeg skal trene 5-6 ganger i uka, men ble bare 4. Har jo vært innlagt og hatt ungehelg og tross alt vært fryktelig deprimert så burde jo være fornøyd, men jeg har liksom ingen nåde mot meg selv når det kommer til trening. 

Men det ble nå fotballtrening x 2 (hvor jeg ikke scoret noen mål(!). Klarte liksom ikke koble meg på mentalt). 

En økt på mølle med påfølgende styrketrening og en løpetur på 6 km. Begynner gradvis å klare å løpe lenger igjen etter skaden. Så det er framgang der. Har gått en tur også hvis jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 minutter siden, Glitter skrev:

Ikke fornøyd denne uka. Jeg skal trene 5-6 ganger i uka, men ble bare 4. Har jo vært innlagt og hatt ungehelg og tross alt vært fryktelig deprimert så burde jo være fornøyd, men jeg har liksom ingen nåde mot meg selv når det kommer til trening. 

Men det ble nå fotballtrening x 2 (hvor jeg ikke scoret noen mål(!). Klarte liksom ikke koble meg på mentalt). 

En økt på mølle med påfølgende styrketrening og en løpetur på 6 km. Begynner gradvis å klare å løpe lenger igjen etter skaden. Så det er framgang der. Har gått en tur også hvis jeg ikke husker feil. 

Jeg synes du skal si deg godt fornøyd med denne uka. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

I dag har jeg gått tur i marka. Det gikk veldig fint, men etterpå er det et slit bare å komme seg ut av bilen igjen.

Det var ukas «trening» .

Uff da - høres ikke godt ut. Aktivitet er vel bare sunt selv om ryggen er vond, men jeg skjønner jo at det er tungt når arbeidsdagen er tøff og man er utslitt etter middagen.

Vi har gått Helvetesrunden 2 ganger denne uka også, nå som det er så tidlig mørkt blir den bare på lørdags og søndags morgen. Men vi koser oss veldig med disse turene da! Blir ikke snakket så mye i motbakkene, men når vi omsider kommer på toppen og går ned igjen skravler vi om alt mulig, ser på dyrespor og tar litt bilder og koser oss veldig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Uff da - høres ikke godt ut. Aktivitet er vel bare sunt selv om ryggen er vond, men jeg skjønner jo at det er tungt når arbeidsdagen er tøff og man er utslitt etter middagen.

Vi har gått Helvetesrunden 2 ganger denne uka også, nå som det er så tidlig mørkt blir den bare på lørdags og søndags morgen. Men vi koser oss veldig med disse turene da! Blir ikke snakket så mye i motbakkene, men når vi omsider kommer på toppen og går ned igjen skravler vi om alt mulig, ser på dyrespor og tar litt bilder og koser oss veldig. :) 

Dere er som oss. Vi koser oss også veldig med å gå tur og jeg har alltid med fotoapparat 🙂

Ja, jeg syter fælt nå, men det er egentlig ikke å gå tur som er problemet. Problemet er vel heller at jeg ikke tåler å sitte og blir så ødelagt av det. Det sitter rundt hoftene mer enn i ryggen egentlig.

Men må vel bli bedre snart nå. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent spinning en dag, styrke og yoga en annen dag, og så fikk jeg årets to første skiturer i helga på hhv 4 og 2,5 timer. Supert føre med felleski! Eneste negative var at den løypa som var uten oppoverbakker i går, plutselig besto av en evigvarende stigning i dag...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Dere er som oss. Vi koser oss også veldig med å gå tur og jeg har alltid med fotoapparat 🙂

Ja, jeg syter fælt nå, men det er egentlig ikke å gå tur som er problemet. Problemet er vel heller at jeg ikke tåler å sitte og blir så ødelagt av det. Det sitter rundt hoftene mer enn i ryggen egentlig.

Men må vel bli bedre snart nå. 🙂

Hvis du har mindre smerter hvis du står eller sitter på høy krakk, så finnes det gode kontorløsninger for det. Har du hevbart skrivebord på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, frosken skrev:

Jeg har trent spinning en dag, styrke og yoga en annen dag, og så fikk jeg årets to første skiturer i helga på hhv 4 og 2,5 timer. Supert føre med felleski! Eneste negative var at den løypa som var uten oppoverbakker i går, plutselig besto av en evigvarende stigning i dag...  

Wow, har du allerde startet ? 🙂

Sjekket forholdene i nordmarka i går, men der var det ikke snø. Bare et tynt lag med is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
7 timer siden, frosken skrev:

Hvis du har mindre smerter hvis du står eller sitter på høy krakk, så finnes det gode kontorløsninger for det. Har du hevbart skrivebord på jobb?

Ja, det har jeg, men nå blir jeg litt flau over sytinga mi. Du er der alltid for å hjelpe 🙂

Kan ikke du også klage litt når du har vondter, slik at du kan få litt trøst du også ? 🙂 Det blir litt skjevfordeling her . 

Jeg skal ta en tur ut i løpet av arbeidsdagen i dag og kjøpe meg ei pute.Ellers har jeg hev og senk og bruker den. Reiser meg hyppig opp, bøyer og tøyer og går langs korridorene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Wow, har du allerde startet ? 🙂

Sjekket forholdene i nordmarka i går, men der var det ikke snø. Bare et tynt lag med is. 

Jeg dro til Øyerfjellet, der åpnet skisesongen visstnok forrige helg. De hadde kjørt opp skiløyper på sommerbilveiene, og det var flotte forhold der, men i terrenget var det fortsatt litt lite snø. Neste helg skal jeg teste Beitostølen - har litt dårlig tid i år, for skal til Italia rett før jul for å gå på ski, og dersom jeg skal orke å gå på ski 6 dager på rad, så må jeg ha gått noen turer på forhånd. 

Langrenn har forresten vært det beste jeg har kunnet gjøre for min rygg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi var på ski forrige søndag. Deilig, nesten påskestemning! 

Så forsvant uka med jobb og lange kvelder i sofaen... Men på lørdag gikk vi tur i skogen, og så danset jeg masse på julebordet lørdag kveld 😃😃😃 (var faktisk temmelig lemster i leggene i går 😮😮😅😅) Haha - så det ble ukas trening! Søndagen ble temmelig daff ..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, frosken skrev:

Jeg dro til Øyerfjellet, der åpnet skisesongen visstnok forrige helg. De hadde kjørt opp skiløyper på sommerbilveiene, og det var flotte forhold der, men i terrenget var det fortsatt litt lite snø. Neste helg skal jeg teste Beitostølen - har litt dårlig tid i år, for skal til Italia rett før jul for å gå på ski, og dersom jeg skal orke å gå på ski 6 dager på rad, så må jeg ha gått noen turer på forhånd. 

Langrenn har forresten vært det beste jeg har kunnet gjøre for min rygg:-)

Å, det høres deilig ut. God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis uten skader, og i løpet av uka ble det én gang spinning og to ganger styrke, samt to skiturer i helgen - ca. 25 km.  lørdag og kanskje 12 søndag. Dårlige ski, knapt feste og tendenser til lugging i mellom, men var uansett deilig å komme seg opp i det vakre hvite fjellandskapet fra våte, mørke Oslo-gryta! :)   (Jada, burde nok kanskje tatt felleskiene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...