Gå til innhold

Hvorfor er det greit å krenke religiøse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På de aller fleste arenaer et menneske befinner seg og velger å være, så går man i forsvar for den andres rett til å tro og mene og oppføre seg slik de vil. Men når det gjelder religiøsitet så er tålmodigheten fraværende. Da er det fritt frem for hets og nedsnakking. Er det ikke rart?

Anonymkode: 3ca61...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På de aller fleste arenaer et menneske befinner seg og velger å være, så går man i forsvar for den andres rett til å tro og mene og oppføre seg slik de vil. Men når det gjelder religiøsitet så er tålmodigheten fraværende. Da er det fritt frem for hets og nedsnakking. Er det ikke rart?

Anonymkode: 3ca61...2e4

Folk får være så religiøse de vil for meg, men jeg er ikke interessert i å få det trødd nedover ørene mine, de kan holde det for seg selv. Å komme med de ti bud og diverse ting fra bibelen kan de bare glemme - hvorfor skal jeg leve etter 2000 år gamle regler når jeg ikke er kristen? Så lenge de ikke plager andre med det så kan de tro på hva de vil for meg.

Respekt skal gå like mye begge veier, jeg respekterer de kristne / religiøse og de skal respektere at jeg ikke tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofre for mishandling kan føle og mene mye rart, mange kvinner føler at det er deres skyld at de blir slått av mannen etc

Når vi møter slikt kan vi ikke bare si ja det er din feil at du blir slått kvinne ! vi må fortelle at her er det noen ugler i mosen

Blir du støtt av fornuftig logisk kritisk og godhjertet kritikk av vrangforestillinger, så må en gå i seg selv

 

Det er hovedsakleig 4 typer relgiøse folk

1. Folk som ikke tror men som misjonerer for å berike seg selv, visjon norge er vel et eksempel på dette, om ikke alle så ihvertfall de på toppen, ren grådighet og ondskap, og tviler meget sterkt på at de egentlig tror på gud, oppførselen indikerer ihvertfall ikke det

2. Folk som ble utsatt for barnemishandling og plantet inn disse vrangforestillingene som barn, og som dermed oppleves som sannhet som voksen

3. Folk som ikke egentlig tror men frykter å bli utstøtt fra familien om de ikke later som, typisk muslimske jenter og noen kristne sekter

4. Folk med alvorlig psykisk sykdom og utstøtthet, konverterer en del som voksne, mange av dem dro til syria for å slakte vantro etc, som regel i grenseland PU IQ, dette har ingenting med Gud å gjøre, men folk som er lette å manipulere og sårbare og som opplever for første gang å være en del av noe og kobler dette til "gud"

 

Som du ser fra disse 4, har ingen av dem, noe som helst med "gud" å gjøre, hvilken gud er den ekte, finnes han, hvem vet, men ingen av disse 4 har noe som helst objektiv logisk grunn til å tro på den spesifikke guden de tror, det er ting rundt som fører til det

Håper dette var oppklarende

Anonymkode: 13d0b...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofre for mishandling kan føle og mene mye rart, mange kvinner føler at det er deres skyld at de blir slått av mannen etc

Når vi møter slikt kan vi ikke bare si ja det er din feil at du blir slått kvinne ! vi må fortelle at her er det noen ugler i mosen

Blir du støtt av fornuftig logisk kritisk og godhjertet kritikk av vrangforestillinger, så må en gå i seg selv

 

Det er hovedsakleig 4 typer relgiøse folk

1. Folk som ikke tror men som misjonerer for å berike seg selv, visjon norge er vel et eksempel på dette, om ikke alle så ihvertfall de på toppen, ren grådighet og ondskap, og tviler meget sterkt på at de egentlig tror på gud, oppførselen indikerer ihvertfall ikke det

2. Folk som ble utsatt for barnemishandling og plantet inn disse vrangforestillingene som barn, og som dermed oppleves som sannhet som voksen

3. Folk som ikke egentlig tror men frykter å bli utstøtt fra familien om de ikke later som, typisk muslimske jenter og noen kristne sekter

4. Folk med alvorlig psykisk sykdom og utstøtthet, konverterer en del som voksne, mange av dem dro til syria for å slakte vantro etc, som regel i grenseland PU IQ, dette har ingenting med Gud å gjøre, men folk som er lette å manipulere og sårbare og som opplever for første gang å være en del av noe og kobler dette til "gud"

 

Som du ser fra disse 4, har ingen av dem, noe som helst med "gud" å gjøre, hvilken gud er den ekte, finnes han, hvem vet, men ingen av disse 4 har noe som helst objektiv logisk grunn til å tro på den spesifikke guden de tror, det er ting rundt som fører til det

Håper dette var oppklarende

Anonymkode: 13d0b...145

??? Ikke særlig oppklarende. Bare egne meninger om folk du egentlig ikke kjenner. 

Anonymkode: 8cf7e...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Folk får være så religiøse de vil for meg, men jeg er ikke interessert i å få det trødd nedover ørene mine, de kan holde det for seg selv. Å komme med de ti bud og diverse ting fra bibelen kan de bare glemme - hvorfor skal jeg leve etter 2000 år gamle regler når jeg ikke er kristen? Så lenge de ikke plager andre med det så kan de tro på hva de vil for meg.

Akkurat som jeg føler og tenker ovenfor LHBTI-religionen. Hvorfor kan de ikke være homofile, lesbiske, bifile og transer for seg selv? De trenger ikke å tre sin seksualitet nedover ørene mine, eller øynene mine. Hvorfor er slike ting så mye lettere å akseptere enn de ti bud som du nevner?

Anonymkode: 3ca61...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På de aller fleste arenaer et menneske befinner seg og velger å være, så går man i forsvar for den andres rett til å tro og mene og oppføre seg slik de vil. Men når det gjelder religiøsitet så er tålmodigheten fraværende. Da er det fritt frem for hets og nedsnakking. Er det ikke rart?

Anonymkode: 3ca61...2e4

Enten det gjelder religiøsitet eller annen overtro, så får folk tro på hva de vil så lenge de ikke plager meg med det.

Misjonering er slitsomt uansett tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Enten det gjelder religiøsitet eller annen overtro, så får folk tro på hva de vil så lenge de ikke plager meg med det.

Misjonering er slitsomt uansett tro. 

Ikke sant. Jeg er for eksempel utrolig fed up av å få LHBTI- misjoneringen ufrivillig tredd nedover ørene og øynene mine. 

Anonymkode: 3ca61...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

??? Ikke særlig oppklarende. Bare egne meninger om folk du egentlig ikke kjenner. 

Anonymkode: 8cf7e...675

Dette er hvordan det ser ut utenfra, det er derfor det kommer kritikk. Jeg kan selvsagt ikke vite om enkeltindivider (som du) er 1, 2, 3, eller 4, men for meg spiller det ingen rolle, det er en uting uansett, og noe vi bør bevege oss bort fra over til bedre alternativer som ikke baseres på slikt

Er du 1,2,3 eller 4 er du selvsagt uenig, men det er av de nevnte grunnene

Hvorfor tror du "tilfeldigvis" akuratt på samme gud som dine foreldre, det er et "merkelig" sammentreff, hvorfor tror du ikke på Allah eller Tor og Odin, dersom du ble født på et annet sted, eller annen tid, ville du vært "overbevist" om en annen gud, og det betyr at det er ingen sammenheng mellom hvilken gud du tror på, og hvem gud som er den "ekte",  det er kun tilfeldig basert på nevnte hendelser

Anonymkode: 13d0b...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som jeg føler og tenker ovenfor LHBTI-religionen. Hvorfor kan de ikke være homofile, lesbiske, bifile og transer for seg selv? De trenger ikke å tre sin seksualitet nedover ørene mine, eller øynene mine. Hvorfor er slike ting så mye lettere å akseptere enn de ti bud som du nevner?

Anonymkode: 3ca61...2e4

Jeg har ikke opplevd å få LHBT tredd nedover ørene til tross for at jeg kjenner flere homofile og lesbiske. Men det er ikke greit at disse opptrer på måter som støter andre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som jeg føler og tenker ovenfor LHBTI-religionen. Hvorfor kan de ikke være homofile, lesbiske, bifile og transer for seg selv? De trenger ikke å tre sin seksualitet nedover ørene mine, eller øynene mine. Hvorfor er slike ting så mye lettere å akseptere enn de ti bud som du nevner?

Anonymkode: 3ca61...2e4

Fordi det ikke sier noen ting om hvordan jeg skal leve?

Anonymkode: 37c62...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant. Jeg er for eksempel utrolig fed up av å få LHBTI- misjoneringen ufrivillig tredd nedover ørene og øynene mine. 

Anonymkode: 3ca61...2e4

Hvor er du utsatt for denne misjoneringen fra LHBTI-disiplene?

Anonymkode: 37c62...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har ikke opplevd å få LHBT tredd nedover ørene til tross for at jeg kjenner flere homofile og lesbiske. Men det er ikke greit at disse opptrer på måter som støter andre heller.

Nei det er ikke grei. Så nå får de rulle inn og nektes å få mer pr om sin avvikende seksualitet. Kampene deres er allerede vunnet for lengst, så nå kan de trekke seg tilbake og leve stille og fredelig som andre mennesker. 

Anonymkode: 3ca61...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er du utsatt for denne misjoneringen fra LHBTI-disiplene?

Anonymkode: 37c62...d52

Pride feks, homotog i alle byer, regnbueflagg på offentlige bygninger, i debatter på TV for å nevne noe. 

De er den selvutnevnte nye eliten som skal bestemme hvordan samfunnet skal være bygget opp. Og naive journalister og andre mediefolk gir den gladelig taletid og oppmerksomhet i beste sendetid i redsel for å være fordømmende. 

Men som jeg sa. Kampene deres er allerede vunnet. 

Anonymkode: 3ca61...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke grei. Så nå får de rulle inn og nektes å få mer pr om sin avvikende seksualitet.

Plager denne seksualiteten deg? Er du redd for å bli lokker over i gal fil?

Anonymkode: 37c62...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pride feks, homotog i alle byer, regnbueflagg på offentlige bygninger, i debatter på TV for å nevne noe. 

De er den selvutnevnte nye eliten som skal bestemme hvordan samfunnet skal være bygget opp. Og naive journalister og andre mediefolk gir den gladelig taletid og oppmerksomhet i beste sendetid i redsel for å være fordømmende. 

Men som jeg sa. Kampene deres er allerede vunnet. 

Anonymkode: 3ca61...2e4

levekårsundersøkelsen fra lhbti+ på agder fra året 2018 sier litt annet

 https://forskning.no/ostlandsforskning-lhbt-partner/mange-lhbt-personer-pa-sorlandet-sliter-med-darlig-psykisk-helse/1239800

Anonymkode: ea7ef...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Plager denne seksualiteten deg? Er du redd for å bli lokker over i gal fil?

Anonymkode: 37c62...d52

Nei. Men stiller deg da motspørsmål: Er du redd for å bli lokket til å tro på Gud, Allah, Buddha, usw. hvis du hører om noen som prater om det? Ryster det din ateisme? 

Anonymkode: 3ca61...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

levekårsundersøkelsen fra lhbti+ på agder fra året 2018 sier litt annet

 https://forskning.no/ostlandsforskning-lhbt-partner/mange-lhbt-personer-pa-sorlandet-sliter-med-darlig-psykisk-helse/1239800

Anonymkode: ea7ef...33b

Bullshit. Forskning meg her og forskning meg der. Man får det resultatet oppdragsgiver gir. Om noen blir satt til å forske på om pølser er kreftfremkallende, ja så kommer en frem til det resultatet. Om noen ansatt i Prior ber en av dine egne om å forske på.om pølser er kreftfremkallende, får en selvfølgelig motsatt svar. Da blir det ne, pølser er ikke kreftfremkallendei. Skjønner?

Anonymkode: 3ca61...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit. Forskning meg her og forskning meg der. Man får det resultatet oppdragsgiver gir. Om noen blir satt til å forske på om pølser er kreftfremkallende, ja så kommer en frem til det resultatet. Om noen ansatt i Prior ber en av dine egne om å forske på.om pølser er kreftfremkallende, får en selvfølgelig motsatt svar. Da blir det ne, pølser er ikke kreftfremkallendei. Skjønner?

Anonymkode: 3ca61...2e4

jeg skjønner at du er ute etter å leke og kverulere :)  og jeg skjønner at du føler deg krenket i diverse samtaler ref til hovedinnlegget ditt. Jeg har ingen problemer med mennesker som er religiøse, eller homofile, eller hvite, eller svarte, eller andre, så lenge alle oppfører seg. Det synes jeg ikke du gjør. 

Anonymkode: ea7ef...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg skjønner at du er ute etter å leke og kverulere :)  og jeg skjønner at du føler deg krenket i diverse samtaler ref til hovedinnlegget ditt. Jeg har ingen problemer med mennesker som er religiøse, eller homofile, eller hvite, eller svarte, eller andre, så lenge alle oppfører seg. Det synes jeg ikke du gjør. 

Anonymkode: ea7ef...33b

Jassågitt. Så du mener at jeg ikke oppfører meg fordi jeg stilte spørsmål i hovedinnlegget? Hvordan? Du får begrunne dine påstander syns jeg.

Anonymkode: 3ca61...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om respekt og mangel på det, også lirer du av deg en masse dritt om LBHT personer. Nei, gå litt i deg selv.

 

Respekt er noe man fortjener ikke, noe man kan kreve.Respekterer du ikke folk selv har du hvrtfall ike noe å klage på.

 

Problemet med "krenkede" religiøse er at de ikke ser lengre enn snuta rekker. Personlig debaterer jeg gladelig religion på nett, fordi det er morsomt, og da sitter fleipen løst. Fordi man lurer på hvordan folk kan bli så troende på noe som ikke henger på greip.

Feks når kristne eller muslimer begynner å snakke om att det må være noe intelligent bak skapelsen. Da ler jeg godt. For den abrahamske gud er ikke særlig intelligent slik han fremstilles i Toraen, Bibelen, og koranen. Han er rett og slett en primitiv steinalder myte.

 

Forøvrig har jeg ikke noe problem med å respektere kristne som ikke legger opp til polemikk, slik TS her gjør med sine hårreisende påstander om LHBT hets.

 

Jeg har også selv vært kristen en gang i tiden og vet hvor fanget man blir av dette religiøse hissvasset, dersom man tar det bokstavlig. De fleste derimot holder det for seg selv. 

 

Anonymkode: 84f66...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...