Gå til innhold

Kjøre bil i psykotisk tilstand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dersom psykologen oppfatter deg psykotisk og vet at du kjører bil er han pliktet til å melde ifra om at du burde fratas førerkortet da?

Anonymkode: c19a9...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, kupton skrev:

Ja, dersom det er sannsynlig at psykosen påvirker kjøreferdigheten.

Hva mener du at det er forskjellige psykoser som påvirker kjøreferdighetene forskjellig? Eller mener du bare alvorlighetsgraden av psykose? Dvs at hvis en bare har en mild psykose så kan man få lov til å kjøre? Fins det forresten noe som heter mild psykose?🤔

Anonymkode: c19a9...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom psykologen oppfatter deg psykotisk og vet at du kjører bil er han pliktet til å melde ifra om at du burde fratas førerkortet da?

Anonymkode: c19a9...386

Jeg ville at en psykiater skulle ordne slik at jeg fikk kjøre på disposisjon men han nektet, da måtte jeg hat tatt medisiner og vært psykosefri i seks måneder. "Man kan ikke kjøre rundt i psykotisk tilstand" sa han. Han var en stor drittsekk som ikke kjente meg, min fastlege ordnet det lett og han mente nå sist at jeg ikke trengte kjøre på disposisjon. Han er der ikke mer og nye krefter har tatt over, får vel ikke lappen for godt nå da. Leger er så forskjellige og har forskjellige meninger,og det samme gjelder psykologer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, stjernestøv skrev:

da måtte jeg ha tatt medisiner og vært psykosefri i seks måneder.

Din psykiater har fulgt reglene for dette. For det fortjener han ikke betegnelsen drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 minutter siden, kupton skrev:

Din psykiater har fulgt reglene for dette. For det fortjener han ikke betegnelsen drittsekk.

Han var ikke min psykiater og traff meg bare en gang, han var en oppblåst drittsekk. Behandlet meg som om jeg var klin gal, han kjente meg ikke. Han var også veldig ovenfra og ned, hvis ikke det er en drittsekk vet ikke jeg. Utenom han har jeg bare truffet hyggelige psykiatere, og det er ikke få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man hallusinerer tåke, røyk eller noe annet som blokkerer sikten på veien så risikerer man jo å kjøre ut eller kollidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Fionys skrev:

Veldig glad for at det er regler for dette ellers ville det vært mange flere farlige sjåfører ute på veiene.

Trur ikke det er så nyttig med muntlig kjøreforbud eller skriftlig for den saks skyld. De som ønsker å kjøre bare gjør det uansett. Og går det galt kan de jo bare skylde på psykose. Jammen jeg var jo psykotisk for en stemme sa til meg at jeg møtte kjøre!

Anonymkode: b1f24...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trur ikke det er så nyttig med muntlig kjøreforbud eller skriftlig for den saks skyld. De som ønsker å kjøre bare gjør det uansett. Og går det galt kan de jo bare skylde på psykose. Jammen jeg var jo psykotisk for en stemme sa til meg at jeg møtte kjøre!

Anonymkode: b1f24...d4a

Joda, det kan hjelpe med muntlig kjøreforbud.  Jeg har fått det noen ganger og jeg kjørte ikke før jeg fikk lov igjen. Har også mistet lappen en gang og da gikk det 8 måneder før jeg fikk den tilbake.

Det er forøvrig ikke bare ved psykose en kan få kjøreforbud,  men også ved fysiske tilstander  som er midlertidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg ville at en psykiater skulle ordne slik at jeg fikk kjøre på disposisjon

Dispensasjon, antakelig? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trur ikke det er så nyttig med muntlig kjøreforbud eller skriftlig for den saks skyld. De som ønsker å kjøre bare gjør det uansett. Og går det galt kan de jo bare skylde på psykose. Jammen jeg var jo psykotisk for en stemme sa til meg at jeg møtte kjøre!

Anonymkode: b1f24...d4a

Blir man tatt flere ganger for å kjøre uten lappen så mener jeg politiet kan beslaglegge hele bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...