Gå til innhold

Hvor mye vann kan man drikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye vann kan man drikke på en dag? 

Er det ok å drikke 3L med vann daglig?  

Jeg drikker vanligvis 1L eller 2 Men føler meg ekstra tørst for tiden og det holder ikke lenger med 2L. Kan jeg trygt drikke 3L for dagen uten at det blir farlig ? 

Anonymkode: 42979...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2-3liter er ofte en god pekepinne.

mer om du trener eks.

30ml x kroppsvekt

 

eks 30x70kg= 2.1liter
 

man kjenner vell på kroppen når du er i balanse på væske

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke farlig å drikke vann. Denne skremselen kommer fra vanndrikkekonkurrranser der noen svært få personer har dødd etter å ha drukket enorme mengder vann på kort tid. Jeg vil si at det å drikke to liter vann i løpet av 24 timer er absolutt minimum, du kan fint drikke mer enn det. Selv drikker jeg 3-4 liter med ferskpresset sitron oppi.

Anonymkode: daef7...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye vann kan man drikke på en dag? 

Er det ok å drikke 3L med vann daglig?  

Jeg drikker vanligvis 1L eller 2 Men føler meg ekstra tørst for tiden og det holder ikke lenger med 2L. Kan jeg trygt drikke 3L for dagen uten at det blir farlig ? 

Anonymkode: 42979...939

Med mindre du drikker de 3 litrene i løpet av 5 min er det ikke noe problem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk 3 l. i løpet av 6 timer en gang jeg var innlagt på sykehus og det ble ansett som unormalt. Da lette legene etter årsak og fant at jeg var overdosert på antibiotika, så alt med måte... :)

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...