Gå til innhold

Lite trening?


Regiakakao

Anbefalte innlegg

Trente 6 minutt oppvarming på tredemølle for deretter 18 minutt jogging, altså totalt 24 minutter, kunne ha trent mer men følte meg ikke klar i hodet siden jeg kun hadde spist frokost og hadde hatt gym på skolen tidligere idag. Og gikk til og fra treningssenteret (30minutt hver vei) burde jeg ha trent mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Regiakakao skrev:

Trente 6 minutt oppvarming på tredemølle for deretter 18 minutt jogging, altså totalt 24 minutter, kunne ha trent mer men følte meg ikke klar i hodet siden jeg kun hadde spist frokost og hadde hatt gym på skolen tidligere idag. Og gikk til og fra treningssenteret (30minutt hver vei) burde jeg ha trent mer?

Syns nå dette var mye trening,du gikk jo langt og. Selv trener jeg intensivt i 30 min to ganger i uken, har fått beskjed om å bruke lenger tid. Men jeg er fornøyd med å gå fra ingenting til noe i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Syns nå dette var mye trening,du gikk jo langt og. Selv trener jeg intensivt i 30 min to ganger i uken, har fått beskjed om å bruke lenger tid. Men jeg er fornøyd med å gå fra ingenting til noe i det hele tatt. 

Spiseforstyrrelsen seie at eg burde ha trent mer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Regiakakao skrev:

Spiseforstyrrelsen seie at eg burde ha trent mer da..

Å har du det? Det var trist at du skal slite med det. Du får bare tenke at du har fått god trim i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Å har du det? Det var trist at du skal slite med det. Du får bare tenke at du har fått god trim i dag. 

Har det ja:/ og skal egentlig ikke trene kondisjon men klare ikke å motstå fristelsen. Skal egentlig trene styrke og det er sånn jeg har fått lov av foreldrene mine til å begynne på treningssenteret så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Regiakakao skrev:

Har det ja:/ og skal egentlig ikke trene kondisjon men klare ikke å motstå fristelsen. Skal egentlig trene styrke og det er sånn jeg har fått lov av foreldrene mine til å begynne på treningssenteret så.

Ok. Håper du får nok hjelp til dette, det må være utrolig slitsomt. Jeg vet det, jeg hadde i min ungdom bulemi en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Regiakakao skrev:

Spiseforstyrrelsen seie at eg burde ha trent mer da..

Og spiseforstyrrelsen din tar litt feil. Kroppen din trenger mer energi enn bare litt frokost når du skal trene så mye som det du beskriver. Hvis ikke klarer ikke kroppen din å nyttiggjøre seg av treningen din - du trener med andre ord til ingen nytte. Kroppen har ikke energi og krefter til å bygge muskler som du har trent til. Særlig viktig etter trening er det å få i seg riktig mat for at kroppen skal kunne restitueres. Tenk på at under trening bryter du ned kroppen, men ved tilførsel av næring må den bygge de musklene du har "brutt ned" opp igjen. Så enkelt er det faktisk og for å få til det trenger kroppen din næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Og spiseforstyrrelsen din tar litt feil. Kroppen din trenger mer energi enn bare litt frokost når du skal trene så mye som det du beskriver. Hvis ikke klarer ikke kroppen din å nyttiggjøre seg av treningen din - du trener med andre ord til ingen nytte. Kroppen har ikke energi og krefter til å bygge muskler som du har trent til. Særlig viktig etter trening er det å få i seg riktig mat for at kroppen skal kunne restitueres. Tenk på at under trening bryter du ned kroppen, men ved tilførsel av næring må den bygge de musklene du har "brutt ned" opp igjen. Så enkelt er det faktisk og for å få til det trenger kroppen din næring.

Spiste etter trening da og middag men føler at jeg må trene for å kunne spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Regiakakao skrev:

Trente 6 minutt oppvarming på tredemølle for deretter 18 minutt jogging, altså totalt 24 minutter, kunne ha trent mer men følte meg ikke klar i hodet siden jeg kun hadde spist frokost og hadde hatt gym på skolen tidligere idag. Og gikk til og fra treningssenteret (30minutt hver vei) burde jeg ha trent mer?

Dersom du hadde spist en skikkelig frokost og en god og næringsrik lunsj så kunne du tatt noe styrketrening i tillegg. Det du driver med er å ødelegge kroppen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 timer siden, Regiakakao skrev:

Trente 6 minutt oppvarming på tredemølle for deretter 18 minutt jogging, altså totalt 24 minutter, kunne ha trent mer men følte meg ikke klar i hodet siden jeg kun hadde spist frokost og hadde hatt gym på skolen tidligere idag. Og gikk til og fra treningssenteret (30minutt hver vei) burde jeg ha trent mer?

Sannsynligvis ville det vært best å la være å trene når du var så sulten.

Kalorier er bra og sunt. Det er selve livseliksiren. Den viktigste grunnen til å spise er å få i seg nok kalorier. Man må bare ikke overdrive. 

Media snakker som om overvekt er normalen og at kalorier er syndig og skamfullt. Ikke rart folk får spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Sannsynligvis ville det vært best å la være å trene når du var så sulten.

Kalorier er bra og sunt. Det er selve livseliksiren. Den viktigste grunnen til å spise er å få i seg nok kalorier. Man må bare ikke overdrive. 

Media snakker som om overvekt er normalen og at kalorier er syndig og skamfullt. Ikke rart folk får spiseforstyrrelser.

 Måtte trene siden jeg hadde egentrening i valgfaget jeg har på skolen som er fysisk aktivitet og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2020 den 15.38, Regiakakao skrev:

 Måtte trene siden jeg hadde egentrening i valgfaget jeg har på skolen som er fysisk aktivitet og helse.

Jeg tror nok at hadde læreren visst helheten, hadde han eller hun anbefalt deg å tilpasse treningen etter næringsinntaket. Dette tror jeg du har lært selv også i kostholdsundervisningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg tror nok at hadde læreren visst helheten, hadde han eller hun anbefalt deg å tilpasse treningen etter næringsinntaket. Dette tror jeg du har lært selv også i kostholdsundervisningen?

Me har ikkje hatt kostholdaundervisning, men sist gang vi hadde egentrening så skulle vi skrive ned hva vi spiste og hvilken tid men fikk gymlæreren min til å snakke med han jeg har i fysikk om å få slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...