Gå til innhold

Tips til sunt kveldskos/lørdagskos


Eva Sofie

Anbefalte innlegg

Vi kjenner alle til behovet for søtt i blant eller behovet for å kose seg litt fremfor TV-en eller sammen med familien om kvelden og særlig i helgene, men det krasjer gjerne litt med ønsket om å holde vekten normal.

Har du noen tips til sunt snacks om kveldene som inneholder lite kalorier? Jeg håper vi her kan gi hverandre litt tips og lenker til oppskrifter eller generelle blogger som inneholder diverse oppskrifter på sunt snacks. Det er fullt mulig å kose seg med sunt snacks også.

Hva kan du tipse oss om? Hva er det neste du vil prøve eller hva er din favoritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noen forslag her der de fleste er enkle å få til. Selv er jeg veldig glad i bær, grønnsaker og frukt og da ser dere mine favoritter :) Ja, i tillegg til vafler selvsagt. Denne listen har jeg utarbeidet ved å gjennomgå hundrevis av svar som andre har stilt på lignende spørsmål av det jeg stilte i hovedinnlegget i grupper på Facebook og oppsummert de til noen få linjer. Mer oversiktlig enn endeløse tråder på Facebook som jeg har liten sans for og bruker minst mulig om jeg kan.

  • hjemmelaget sukkerfritt gelégodteri
  • cottage cheese med litt Fun Lightsaft i
  • proteinpudding (gjerne hjemmelaget)
  • byggrynslunsj fra Fjordland
  • chiapudding
  • proteinbar kuttet opp i småbiter (gjerne hjemmelaget)
  • bær med vaniljekesam
  • frukt med smeltet mørk sjokolade
  • oppdelt frukt (gjerne servert med vaniljekesam)
  • fruktsalat (kanskje med en liten klatt vaniljeis inntil eller ev. vaniljesaus)
  • grønnsaker og dipp
  • snack gulrot og chunky salsa
  • tørket banan, gulrot, squash osv.
  • noen biter mørk sjokolade
  • nøtter
  • hjemmelaget chips av grønnkål
  • hjemmelaget chips av eple
  • hjemmelaget chips av ost
  • Ritz-kjeks med ost
  • grove vafler

I dag skal jeg lage Bogstadsveiens beste vafler (se lenke) som jeg har tenkt å kose meg med de kommende dagene. Det er langt ifra magre vafler, men jeg bør gå opp i vekt i motsetning til en del andre og vafler får meg alltid til å spise mer :) Et tips til mer sunnere og magrere vafler kan kanskje være disse vaflene med kesam. Jeg har også laget vafler til en som ikke kunne ha noe laktose og brukte kun vann og laktosefritt smør og det skulle man ikke tro. Veldig godt. Det enkle er ofte det beste osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag lagde jeg noe kjempegodt. Varm banan med litt sjokolade inni.     

Tok en banan og så trykte jeg en sjokolade (24g) i midten på bananen.  Pakket så bananen i aluminiumsfolie og la den i ovnen i 10-15 min (200 grader)  Dette var bare kjempegodt og dette kommer jeg nok til å lage mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...