Gå til innhold

Trening uke 5.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Det er jo ingen som har skrevet her enda, så da får jeg gjøre det til tross for at jeg har lite å skryte av. 

Forrige uke var litt spesiell. 

Mandagen begynte bra med en lang kveldstur pluss til og fra jobb pluss 9 etg med trapper, pluss step up krakken min pluss planken og « trim for eldre» på stuegulvet. 

Tirsdagen ble det ingenting fordi jeg brukte kvelden til å stryke klær, pusse sko og forberede til svigermors begravelse dagen etter. Til og fra jobb , 9 etg, planken og «  trim for eldre» , ble gjennomført da.

Onsdag : Begravelse og minnestund tok hele dagen. Da vi kom hjem fra det, begynte vi å dekke bord og lage vaffelrøre til torsdagen. 

Torsdag ble det heller ingenting , da vi rett etter jobb hadde kaffeselskap for de gamle langveisreisende begravelsesgjestene hjemme hos oss. 

Fredag : Ingenting.  Segnet om i sofaen etter jobb. 

Lørdag : Da reiste vi for å besøke mine foreldre. Min far har vært veldig dårlig og vært innlagt på sykehus og jeg tenker jo på at det kan skje noe med han også. Godt å se han begynner å kvikne til litt igjen  denne gangen også. 

Det har vært litt mye her nå. 

Søndag: Føremeldingen lovte en fantastisk skisøndag. Vi sto opp tidlig, lagde havregrøt, tok på skiklær og dro optimistisk opp til Tryvann. Der så vi bare is, så vi snudde. Vi skal nemlig ikke ha noen reprise fra i fjor med brukne ribbein og punktert lunge. Så da ble det en liten rusletur på beina i vårværet med skisko og skiklær på i steden da. « Trim for eldre « planken , step up og trapper ble gjennomført. 

Det var den uka 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er jo ingen som har skrevet her enda, så da får jeg gjøre det til tross for at jeg har lite å skryte av. 

Forrige uke var litt spesiell. 

Mandagen begynte bra med en lang kveldstur pluss til og fra jobb pluss 9 etg med trapper, pluss step up krakken min pluss planken og « trim for eldre» på stuegulvet. 

Tirsdagen ble det ingenting fordi jeg brukte kvelden til å stryke klær, pusse sko og forberede til svigermors begravelse dagen etter. Til og fra jobb , 9 etg, planken og «  trim for eldre» , ble gjennomført da.

Onsdag : Begravelse og minnestund tok hele dagen. Da vi kom hjem fra det, begynte vi å dekke bord og lage vaffelrøre til torsdagen. 

Torsdag ble det heller ingenting , da vi rett etter jobb hadde kaffeselskap for de gamle langveisreisende begravelsesgjestene hjemme hos oss. 

Fredag : Ingenting.  Segnet om i sofaen etter jobb. 

Lørdag : Da reiste vi for å besøke mine foreldre. Min far har vært veldig dårlig og vært innlagt på sykehus og jeg tenker jo på at det kan skje noe med han også. Godt å se han begynner å kvikne til litt igjen  denne gangen også. 

Det har vært litt mye her nå. 

Søndag: Føremeldingen lovte en fantastisk skisøndag. Vi sto opp tidlig, lagde havregrøt, tok på skiklær og dro optimistisk opp til Tryvann. Der så vi bare is, så vi snudde. Vi skal nemlig ikke ha noen reprise fra i fjor med brukne ribbein og punktert lunge. Så da ble det en liten rusletur på beina i vårværet med skisko og skiklær på i steden da. « Trim for eldre « planken , step up og trapper ble gjennomført. 

Det var den uka 😀

 

Høres ut som om dere har hatt  i overkant mye annet å tenke på enn trening akkurat nå. Jeg kom meg forøvrig ikke opp til Frognerseteren som planlagt på søndag, og ble i grunnen litt lettet da jeg leste i avisen at det bare hadde vært is i løypene;-)

Ukas trening tror jeg ble som følger:

Mandag gjennomførte jeg et nytt styrkeprogram for første gang - og det gikk IKKE spesielt bra med de bulgarske utfallene...

Tirsdag spinning. 

Onsdag yogakurs klokken kvart over syv (!!!) om morgenen.

Torsdag spinning

Lørdag styrkeprogrammet, gikk fortsatt dårlig med utfallene;-)

Søndag spinning + yogatime. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi sørlendinger flyktet mot snøen! Mannen og jeg hadde en langhelg med slalåm fredag og lørdag, samt langrenn i Nordmarka (fra Frognerseteren 😃!) på søndagen. Hadde en kveld der 15-åringen var instruktør for mageøvelser også, kjente det i mange dager etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
46 minutter siden, frosken skrev:

Høres ut som om dere har hatt  i overkant mye annet å tenke på enn trening akkurat nå. Jeg kom meg forøvrig ikke opp til Frognerseteren som planlagt på søndag, og ble i grunnen litt lettet da jeg leste i avisen at det bare hadde vært is i løypene;-)

Ukas trening tror jeg ble som følger:

Mandag gjennomførte jeg et nytt styrkeprogram for første gang - og det gikk IKKE spesielt bra med de bulgarske utfallene...

Tirsdag spinning. 

Onsdag yogakurs klokken kvart over syv (!!!) om morgenen.

Torsdag spinning

Lørdag styrkeprogrammet, gikk fortsatt dårlig med utfallene;-)

Søndag spinning + yogatime. 

Du har i hvert fall klart å få til mye trening. Dette var jo ei imponerende uke og mest imponerende at du trener så tidlig. Det har aldri skjedd her og kommer ikke til å skje heller 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
19 minutter siden, påskelilje skrev:

Og vi sørlendinger flyktet mot snøen! Mannen og jeg hadde en langhelg med slalåm fredag og lørdag, samt langrenn i Nordmarka (fra Frognerseteren 😃!) på søndagen. Hadde en kveld der 15-åringen var instruktør for mageøvelser også, kjente det i mange dager etter!

Jeg synes det var imponerende at dere bega dere ut på skitur fra Frognerseteren på søndag 🙂 Tok ikke sjansen vi.
 

Men neste uke skal vi ha noen vinterferiedager og drar til fjells. Der er det snø. Gleder meg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke i det hele tatt og har ikke trent på ukevis, men tar på meg treningstøy hver tirsdag og torsdag så den bøygen har jeg kommet over. Neste bøyg er å pakke treningsbag'en og kjøre av gårde til trening. Kanskje jeg klarer det i morgen? Stoler ikke helt på meg selv, men vet jeg klarer å kjøre ned dit.

Flinke dere er alle sammen! Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Det har blitt dårlige greier. Trente styrke en gang. Ble syk midt i uka. Det gikk utrolig fort over, men droppet trening fredag. Hadde besøk hele helgen og veldig tett program så skitur ble umulig.

( Får ta med det positive: Jeg er god til å komme med unnskyldninger 🙂.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med en morgetur halv 6 mandag og tenkte at dette er uka✌️ Ble en tur tirs også... og så ble det med det🥺 

Jeg er heller ikke i så god form om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke var det vel én spinning, en styrketrening, en gåtur  og en skitur.

 

Denne uken har livet kommet litt i veien, og jeg gikk blant annet glipp av spinningen på mandag, så det blir nok med én styrketrening og skiturer på fjellet i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, cilie skrev:

Jeg startet med en morgetur halv 6 mandag og tenkte at dette er uka✌️ Ble en tur tirs også... og så ble det med det🥺 

Jeg er heller ikke i så god form om dagen. 

Morgentur 2 morgener er jo fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎02‎.‎2020 den 16.49, Gondor skrev:

Trener ikke i det hele tatt og har ikke trent på ukevis, men tar på meg treningstøy hver tirsdag og torsdag så den bøygen har jeg kommet over. Neste bøyg er å pakke treningsbag'en og kjøre av gårde til trening. Kanskje jeg klarer det i morgen? Stoler ikke helt på meg selv, men vet jeg klarer å kjøre ned dit.

Flinke dere er alle sammen! Stå på videre!

Kanskje du kan lure deg selv litt ved å si at selv om du drar på treningssenteret, så trenger du ikke nødvendigvis trene. Eller at du kan gå igjen etter fem minutter hvis du ønsker det. Ofte er det jo sånn at det vanskeligste er å komme i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, cilie skrev:

Jeg startet med en morgetur halv 6 mandag og tenkte at dette er uka✌️ Ble en tur tirs også... og så ble det med det🥺 

Jeg er heller ikke i så god form om dagen. 

Halv seks er fryktelig tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frosken skrev:

Halv seks er fryktelig tidlig!

Ja, men bør bli flinkere til det framover, særlig når det lysner. Våkner tidlig😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, frosken skrev:

Kanskje du kan lure deg selv litt ved å si at selv om du drar på treningssenteret, så trenger du ikke nødvendigvis trene. Eller at du kan gå igjen etter fem minutter hvis du ønsker det. Ofte er det jo sånn at det vanskeligste er å komme i gang. 

Ja, det er den strategien jeg legger opp. Trinn for trinn metoden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver mandag og onsdag går jeg hjemmefra til bane, fra bane til buss og fra buss til skole, og motsatt hjem. Så litt mosjon får jeg. Hadde aldri trodd det skulle være så deilig å få seg en frisk gåtur tidlig om morgenen. Den første dagen kjørte jeg til skolen og parkerte der og fant ut at det koster 200 kr å stå der per dag! Siden jeg skal gå på skolen ut høstsemesteret 2020 regnet jeg ut at jeg hadde kommet til å bruke 24.000 kroner iberegnet bomringen! Og da har jeg ikke tatt med dieselutgifene. Totalt uaktuelt selvfølgelig. Det er bedre på alle måter det jeg gjør nå. Litt mosjon og MYE sparing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...