Gjest Fastnick Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 4 minutter siden, Fionys skrev: Er ikke helt enig med deg om at man kan sette folk i bås på denne måten. 1: Du har de "gamle" brukerne som har vært her i en mannsalder og kjenner hverandre godt 2: også har du de "nye" brukerne som ingen kjenner noe særlig 4 minutter siden, Fionys skrev: 3: Det er heller ikke så lett å bli kjent med anonyme eller de som bytter nick oftere enn de bytter truser. Jeg synes du deler inn i tre båser/grupper selv her. Men som jeg også sa så er alle med i fellesskapet, og jeg opplever ikke at det er et "oss mot dem eller et "dem mot oss" her. Jeg synes de aller fleste er snille og hjelpsomme mot hverandre på tvers av disse "grupperingene". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3952977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Jeg er usikker på hvem denne gjengen er. Om du med gjengen mener alle med fast nick som har en viss oversikt over en del andre med fast nick, så er jeg kanskje del av den. Men tror ikke jeg vet om noen som føler seg som del av en gjeng her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3952980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Det er jo ikke så rart at vi som vanligvis skriver med nick og som har vært her i mange år, kjenner hverandre bedre enn vi kjenner de nye med nick eller de anonyme. Ved å lese her stort sett hver dag, og innimellom både svare i tråder og lage tråder selv, velger jeg jo aktivt å være en del av dette forumfelleskapet. Jeg forstår på en måte den oppdelingen, men samtidig så tenker jeg at vi selv legger opp til hva slags rolle vi vil ha her i dette lille "samfunnet". Skriver en sjelden og/eller deler lite om seg selv, vil jo ikke andre få sjansen til å bli kjent med en. Og det er jo helt greit, men jeg synes ikke det er greit at en så klager på lite inkludering. 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3952985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og så har vi "D"-laget som faller helt utenfor. Mange har aspergers. Anonymkode: 9d619...0ee Det er ikke noen sammenheng mellom asperger og det å falle utenfor på dol. Tror du gjør lurt i å ikke blande asperger og personlighet så mye, selv om personligheten selvfølgelig formes av asperger. F.eks. Madelenemie har asperger, men hun var jo nesten på A-laget etter denne skalaen. Nå tror jeg ikke hun har tid til å være her så mye. Meg selv ville jeg plassert på B-laget, eller i gruppe B, og jeg har asperger. På nett er jo ofte der vi stiller sterkest fordi alt foregår skriftlig. Vi slipper altså forstå kroppsspråk og tonefall. I tillegg er det ingen som merker om man må tenke skikkelig lenge for å svare. Det nytter jo ikke i en muntlig samtale. Jeg sliter veldig med å få fram poenger, når jeg snakker med folk. Føler ikke at jeg sliter like mye med det når jeg skriver. Føler det litt når det er en chat, men ikke når man poster innlegg som her. Eller, jeg sliter like mye med det, men her får jeg tid til å tenke og jeg blir ikke stressa selv om formuleringen ikke dukker opp i hodet mitt med engang. Det er ikke alt jeg henger med på her inne, men jeg må jo si det er svært lite diskusjoner om mann/kone og barn. Men nå plager det meg ikke at folk diskuterer ting som er svært lite interessant for meg. Før kunne jeg bruke mye energi på å tenke på hvorfor de tingene som opptok normale folk, var så totalt uinteressant for meg. Også kunne jeg prøve å gjøre det interessant, og det gikk jo selvfølgelig aldri bra, og da følte jeg meg mislykket og feil. Nå tenker jeg mer at dette er ting folk syns er interessant, og det er helt normalt at jeg ikke syns det er interessant. Men jeg kan selvfølgelig late som jeg syns det er interessant og delta i diskusjonen fordet. Asperger er ikke en diagnose som tar fra folk muligheten til å si "jaha, mhm, aha", men det kan være at man trenger å øve litt på det (i rl altså), på nett kan man velge å bare delta i det som er interessant. Dette ble mye, men.... hvorfor mener du vi med asperger faller helt utenfor på dol? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3952991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 (endret) 10 timer siden, Fastnick skrev: Alle er jo en del av fellesskapet, tenker jeg. Men jeg tenker at det er her som det er i de fleste grupper hvor mennesker samles fast. Når jeg først velger å svare her i tråden, greier jeg dessverre ikke å komme utenom dette med nickbruk. Det er jo pga at vi bruker nickene våre at vi blir litt kjent med hverandre. Jeg har av og til tenkt at det kan stemme det som noen andre nevnte i en annen tråd, nemlig at det finnes et "A-lag" og et "B-lag" her. Kanskje også et "C-lag". Hvis jeg skal tenke sånn, så er nok "A-laget" i mine øyne de som er friske og som klarer livene sine bra uten de helt store utfordringene. De er ressurssterke, har vært her i mange år, og kjenner hverandre godt. De har kunnskap om mye, og har mye å bidra med på mange felt for å hjelpe både hverandre og andre. Så synes jeg at det er en to-deling av disse igjen hvor den ene delen er de som mest holder til på Åpent forum/andre forum, og den andre delen er de som mest holder til på Psykiatriforumet (men også andre forum). Disse er toppsjiktet, de som betyr "mest", og som har mest anseelse. Når disse uttaler seg om noe får det mer tyngde enn når andre uttaler seg. De fleste vet nok hvem jeg sikter til der. 😉 På "B-laget" er liksom de med fast nick som hovedsakelig opererer på Psykiatriforumet, men også på Åpent og andre forum. De er ikke redde for å bruke nicket sitt de heller, eller å være åpne om problemene sine. De finner mye støtte og hjelp i hverandre, men er også flinke til å oppmuntre og hjelpe andre. Jeg tror de fleste vet også hvem disse er. Og på "C-laget" er liksom de som sjeldent eller kanskje aldri tør å skrive med nick, eller de som bytter nick veldig ofte (😅). Kanskje de som føler seg nederst på rangstigen og som selv opplever å ha et høyt symptomtrykk fra ulike lidelser. Men også blant dem/oss synes jeg det er mange som er flinke til å hjelpe hverandre og andre. Men innimellom er det dessverre noen anonyme troll som absolutt skal være ekle med andre. (Beklager at jeg igjen dreide debatten inn på bruk av nick/ikke nick, men jeg tror det er noe i det. Veldig forenklet framstilt). Dette var i alle fall de tankene jeg gjorde meg ved trådstarters spørsmål om "gjenger". Og siden jeg øver meg på å kun skrive med nick (en hele tiden pågående prosess som jeg mestrer bedre og bedre), så signerer jeg med nicket mitt. Og så får jeg heller tåle negative tilbakemeldinger og stå i en evt videre debatt om temaet. Selvsagt satt litt på spissen tenker jeg, men jeg synes du er inne på noe her. Samfunnet er jo full av båser/grupperinger, og da tenker jeg det er helt normalt at det blir slik på et litt mindre forum. Det er ikke like mye gruppering på KG, hvis man ser bort fra de som skriver dagbok og henger mye på det sosiale forumet. En gang tilbake i tiden, sånn 10 år tilbake så var jeg med i A-gjengen i "dagbokgjengen" 😅 Nå derimot er jeg en ganske anonym bruker på KG med nytt brukernavn og null aktivitet i dagbøkene. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og så har vi "D"-laget som faller helt utenfor. Mange har aspergers. Anonymkode: 9d619...0ee Så hvor plasserer det meg da? I C eller D? 😂 24 minutter siden, Trine skrev: Det er ikke noen sammenheng mellom asperger og det å falle utenfor på dol. Tror du gjør lurt i å ikke blande asperger og personlighet så mye, selv om personligheten selvfølgelig formes av asperger. F.eks. Madelenemie har asperger, men hun var jo nesten på A-laget etter denne skalaen. Nå tror jeg ikke hun har tid til å være her så mye. Meg selv ville jeg plassert på B-laget, eller i gruppe B, og jeg har asperger. På nett er jo ofte der vi stiller sterkest fordi alt foregår skriftlig. Vi slipper altså forstå kroppsspråk og tonefall. I tillegg er det ingen som merker om man må tenke skikkelig lenge for å svare. Det nytter jo ikke i en muntlig samtale. Jeg sliter veldig med å få fram poenger, når jeg snakker med folk. Føler ikke at jeg sliter like mye med det når jeg skriver. Føler det litt når det er en chat, men ikke når man poster innlegg som her. Eller, jeg sliter like mye med det, men her får jeg tid til å tenke og jeg blir ikke stressa selv om formuleringen ikke dukker opp i hodet mitt med engang. Det er ikke alt jeg henger med på her inne, men jeg må jo si det er svært lite diskusjoner om mann/kone og barn. Men nå plager det meg ikke at folk diskuterer ting som er svært lite interessant for meg. Før kunne jeg bruke mye energi på å tenke på hvorfor de tingene som opptok normale folk, var så totalt uinteressant for meg. Også kunne jeg prøve å gjøre det interessant, og det gikk jo selvfølgelig aldri bra, og da følte jeg meg mislykket og feil. Nå tenker jeg mer at dette er ting folk syns er interessant, og det er helt normalt at jeg ikke syns det er interessant. Men jeg kan selvfølgelig late som jeg syns det er interessant og delta i diskusjonen fordet. Asperger er ikke en diagnose som tar fra folk muligheten til å si "jaha, mhm, aha", men det kan være at man trenger å øve litt på det (i rl altså), på nett kan man velge å bare delta i det som er interessant. Dette ble mye, men.... hvorfor mener du vi med asperger faller helt utenfor på dol? Enig her. Jeg føler ikke at det skinner så igjennom at jeg har AS her på forumet. Kanskje bortsett fra at jeg har en tendens til å skrive langt. Sliter med å holde meg kortfattet. Må liksom ha med hver minste detalj når jeg skriver. Og det tror jeg at jeg leste her inne at var litt typisk AS. Det kan jeg ikke huske var en del av spørsmålene under utredningen, men dette med å henge seg opp i detaljer var jo det, og det skinner kanskje igjennom når jeg kommer med mine lange tråder eller svar i andre tråder. Jeg øver meg på å være mer kortfattet, men ofte klarer jeg ikke det. Og grunnen til at jeg øver på det er vel litt pga de unnvikende trekkene mine. At jeg blir flau og føler meg dum når jeg tar mye plass. 😛 Endret 6. februar 2020 av Glitter 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3952994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fastnick Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 2 minutter siden, Glitter skrev: Selvsagt satt litt på spissen tenker jeg, men jeg synes du er inne på noe her. Samfunnet er jo full av båser/grupperinger, og da tenker jeg det er helt normalt at det blir slik på et litt mindre forum Ja, det er jo satt litt på spissen, og jeg er helt enig i at det er normalt at det kan bli slik her som ellers. Jeg mener uansett ikke noe vondt med dette, det er bare egne betraktninger som ikke nødvendigvis stemmer heller 5 minutter siden, Glitter skrev: Sliter med å holde meg kortfattet. Må liksom ha med hver minste detalj når jeg skriver. Og det tror jeg at jeg leste her inne at var litt typisk AS. Jeg også kan slite litt med det, men jeg har ikke AS. Ønsker å holde meg mest mulig kortfattet, men jeg ser jo at jeg ikke alltid greier det, nei. Det virker som om detaljer også er viktig for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3952995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 4 minutter siden, Fastnick skrev: Ja, det er jo satt litt på spissen, og jeg er helt enig i at det er normalt at det kan bli slik her som ellers. Jeg mener uansett ikke noe vondt med dette, det er bare egne betraktninger som ikke nødvendigvis stemmer heller Jeg også kan slite litt med det, men jeg har ikke AS. Ønsker å holde meg mest mulig kortfattet, men jeg ser jo at jeg ikke alltid greier det, nei. Det virker som om detaljer også er viktig for meg. Nei det er jo ikke noe negativt å påpeke at det gjerne er litt grupperinger. Det er jo bare sånn det er. Hehe ja, det er ikke så enkelt alltid å være kortfattet. 😅 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3952998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Jeg ville være en del av dette felleskapet en gang men nå orker jeg ikke å prøve en gang. Jeg begynte her da NHD var psykiater her. Det var en trygghet i at en ansatt fagperson stod ansvarlig på en måte. Jeg ønsket å snakke om det å ha en psykisk lidelse , få større forståelse for min egen situasjon ved å dele ting med andre i lignende situasjon. Har vært her nesten daglig siden. Følt at det var helt greit at jeg var her og jeg har delt MYE av meg selv. At noen i det siste har blitt så opptatt av å gruppere og generalisere har gjort at jeg ikke lenger føler meg som en del av dette forumet og det nytter ikke å diskutere. Og det at mange kjente med nic blir taus i slike debatter gjør meg litt usikker. Om det er fordi de ser at det er nytteløst å diskutere vet jeg ikke men noen ganger lurer jeg også på om den som tier samtykker. Jeg er nå innforstått med min rolle som anonym og det er helt greit å stå utenfor selv om jeg har delt veldig mye av livet mitt her. At mange med nic føler en slags tilhørighet ved å være en del av en gruppe er jo positivt for dem. Det er jo også en viktig funksjon et forum har tenker jeg. Og enda bedre hvis noen føler det hjelper på selvbildet og tryggheten å tilhører en av de viktige gruppene som dere snakker om. Men problemet er når man snakker ned andre for å hevde seg. Når det blir de mot oss. Når man hardnakket antar noe om andre uten egentlig å vite. Det gjelder både anonyme og de med nic. Anonymkode: eefe4...3a9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det at mange kjente med nic blir taus i slike debatter gjør meg litt usikker. Om det er fordi de ser at det er nytteløst å diskutere vet jeg ikke men noen ganger lurer jeg også på om den som tier samtykker. Jeg for min del kan la være å kommentere i slike tråder fordi jeg absolutt ikke definerer eller tenker på meg selv som medlem av noe A-lag eller toppsjikt. Jeg innrømmer at jeg har god helse og ingen diagnoser, er i jobb og nesten alltid skriver med samme nick som jeg har hatt i over 20 år, men denne grupperingen i mer eller mindre betydningsfulle og ansette brukere, innenfor / utenfor, en i gjengen eller ikke osv., skjønner jeg ikke så mye av. Jeg kan protestere når det kommer altfor bombastiske påstander om at ingen tør svare stygt til noen med nick eller noe annet helt unyansert, men jeg orker ikke diskutere dette i det uendelige. Det betyr ikke at jeg samtykker i denne rangeringen. Jeg svarer i tråder her når temaet er noe hverdagslig som jeg føler / synes jeg har erfaring med og kjennskap til, aldri når det handler om medisiner, behandling, kriser og denslags. Det har ikke noe med hvem som spør å gjøre, men hva som er tema. Tilsvarende regner jeg med at folk leser alle svar og vurderer hva som kan være nyttig for dem, ut fra innholdet, ikke (bare) hvem som svarer. De fleste klarer å skille svar som tydelig kommer fra noen med erfaring og / eller peiling, fra tullesvar og skittkasting. Hvis man overhodet ikke takler å få svar som inneholder noen motforestillinger, tror jeg man bør holde seg unna nettet. Det blir bare enda lavere aktivitet her hvis folk ikke tør å svare ærlig med nick fordi de får høre etterpå at svaret f.eks. fikk trådstarter til å gråte og skjelve i dagevis. 8 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 2 timer siden, Glitter skrev: Selvsagt satt litt på spissen tenker jeg, men jeg synes du er inne på noe her. Samfunnet er jo full av båser/grupperinger, og da tenker jeg det er helt normalt at det blir slik på et litt mindre forum. Det er ikke like mye gruppering på KG, hvis man ser bort fra de som skriver dagbok og henger mye på det sosiale forumet. En gang tilbake i tiden, sånn 10 år tilbake så var jeg med i A-gjengen i "dagbokgjengen" 😅 Nå derimot er jeg en ganske anonym bruker på KG med nytt brukernavn og null aktivitet i dagbøkene. Så hvor plasserer det meg da? I C eller D? 😂 Enig her. Jeg føler ikke at det skinner så igjennom at jeg har AS her på forumet. Kanskje bortsett fra at jeg har en tendens til å skrive langt. Sliter med å holde meg kortfattet. Må liksom ha med hver minste detalj når jeg skriver. Og det tror jeg at jeg leste her inne at var litt typisk AS. Det kan jeg ikke huske var en del av spørsmålene under utredningen, men dette med å henge seg opp i detaljer var jo det, og det skinner kanskje igjennom når jeg kommer med mine lange tråder eller svar i andre tråder. Jeg øver meg på å være mer kortfattet, men ofte klarer jeg ikke det. Og grunnen til at jeg øver på det er vel litt pga de unnvikende trekkene mine. At jeg blir flau og føler meg dum når jeg tar mye plass. 😛 Jeg synes du skriver mye fint og klokt! 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 11 minutter siden, laban skrev: Jeg for min del kan la være å kommentere i slike tråder fordi jeg absolutt ikke definerer eller tenker på meg selv som medlem av noe A-lag eller toppsjikt. Jeg innrømmer at jeg har god helse og ingen diagnoser, er i jobb og nesten alltid skriver med samme nick som jeg har hatt i over 20 år, men denne grupperingen i mer eller mindre betydningsfulle og ansette brukere, innenfor / utenfor, en i gjengen eller ikke osv., skjønner jeg ikke så mye av. Jeg kan protestere når det kommer altfor bombastiske påstander om at ingen tør svare stygt til noen med nick eller noe annet helt unyansert, men jeg orker ikke diskutere dette i det uendelige. Det betyr ikke at jeg samtykker i denne rangeringen. Jeg svarer i tråder her når temaet er noe hverdagslig som jeg føler / synes jeg har erfaring med og kjennskap til, aldri når det handler om medisiner, behandling, kriser og denslags. Det har ikke noe med hvem som spør å gjøre, men hva som er tema. Tilsvarende regner jeg med at folk leser alle svar og vurderer hva som kan være nyttig for dem, ut fra innholdet, ikke (bare) hvem som svarer. De fleste klarer å skille svar som tydelig kommer fra noen med erfaring og / eller peiling, fra tullesvar og skittkasting. Hvis man overhodet ikke takler å få svar som inneholder noen motforestillinger, tror jeg man bør holde seg unna nettet. Det blir bare enda lavere aktivitet her hvis folk ikke tør å svare ærlig med nick fordi de får høre etterpå at svaret f.eks. fikk trådstarter til å gråte og skjelve i dagevis. Men likevel tar du med svarer ditt tydelig parti. Anonymkode: eefe4...3a9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men likevel tar du med svarer ditt tydelig parti. Anonymkode: eefe4...3a9 Parti i hvilken strid da? Jeg svarte på om det at jeg, som fast bruker med nick, ikke nødvendigvis deltar i debatter som handler om å rangere brukerne her i "lag" med forskjellig prestisje og anseelse, betyr at jeg er enig i at sånn er det (ifølge prinsippet "den som tier, samtykker"). Svaret er nei, jeg samtykker ikke i denne kategoriseringen, selv om jeg ikke protesterer i alle tråder om den. Den sannheten er det jeg som eier. Så hvilket "parti" er det jeg tar, og hva handler "kampen" om? Ja, jeg er positiv til at folk bruker nick, men jeg har forståelse for at ikke alle gjør det, i hvert fall ikke hele tiden. Men det var ikke problemstillingen i innlegget jeg svarte på. Endret 6. februar 2020 av laban 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: At noen i det siste har blitt så opptatt av å gruppere og generalisere har gjort at jeg ikke lenger føler meg som en del av dette forumet og det nytter ikke å diskutere. Og det at mange kjente med nic blir taus i slike debatter gjør meg litt usikker. Anonymkode: eefe4...3a9 Grunnen til at jeg ikke har svart i denne tråden er at påstander om diverse gjenger / klaner / grupperinger her inne kommer opp sånn med et par års mellomrom og det er like nytteløst for oss med nick å si at vi ikke kjenner til det - de som fremsetter påstandene mener nemlig at det må vi gjøre. Om du snakker om å svare på forum for psykiatri så er det svært sjelden jeg svarer der inne for det er noe jeg vet svært lite om og jeg ønsker ikke å såre noen eller trå noen på tærne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
usikker Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Næææ, jeg har for mye spørsmål og for lite svar å gi... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 5 timer siden, Trine skrev: Det er ikke noen sammenheng mellom asperger og det å falle utenfor på dol. Berensede sosiale evner er da en av, hvis ikke, hovedkriteriet for asperger. Det samme gjelder gjensidig sosial interaksjon. Man sier at kvinner med asperger har andre vansker, men da lurer jeg på om det egentlig er noe annet enn asperger. Anonymkode: 9d619...0ee 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fastnick Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man sier at kvinner med asperger har andre vansker, men da lurer jeg på om det egentlig er noe annet enn asperger Og jeg lurer på om det egentlig er noen vits i at noen stadig ønsker å sette andres diagnoser i tvil. ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fastnick Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, Lillemus skrev: Grunnen til at jeg ikke har svart i denne tråden er at påstander om diverse gjenger / klaner / grupperinger her inne kommer opp sånn med et par års mellomrom og det er like nytteløst for oss med nick å si at vi ikke kjenner til det - de som fremsetter påstandene mener nemlig at det må vi gjøre. Selv om ikke det er meg du skriver dette til, vil jeg gjerne si litt mer om hva jeg mener med dette i mine innlegg tidligere i tråden. Jeg mener ikke at det bevisst dannes gjenger/klaner/grupperinger her inne. At noen tenker at nå skal jeg og xx m.fl. rotte oss sammen og gjøre oss til kloke hoder, eller nå skal jeg og yy m.fl. rotte oss sammen som anonyme for å trolle. Jeg bare mener at det er forskjell på oss her inne, og jeg synes ikke at det er noe galt i å påpeke eller å synes det. For det er jo sannheten. Vi er ulike alle mann, men noen av oss har mer til felles enn andre. Derfor prøvde jeg å illustrere det ved å dele oss inn i tre grupper, og forenklet vise hva som var felles med de som tilhører hver gruppe. Ingenting vondt ment overhodet! Man kan jo selvfølgelig spørre seg om det var nødvendig å trekke dette fram, og det var det nok ikke. Men i og med at det var snakk om "gjenger" her i hovedinnlegget, gjorde jeg meg bare noen betraktninger rundt hvordan jeg opplever det. I enhver stor gruppe med mennesker vil det være noen som har ting til felles. Men jeg beklager til alle som måtte føle seg støtt av dette likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 42 minutter siden, Fastnick skrev: Og jeg lurer på om det egentlig er noen vits i at noen stadig ønsker å sette andres diagnoser i tvil. ? Det virker som det er en helt annen lidelse. Da bør det også hete noe annet? Anonymkode: 9d619...0ee 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fastnick Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det virker som det er en helt annen lidelse. Da bør det også hete noe annet? Anonymkode: 9d619...0ee Nå må du gi deg, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 6 timer siden, Glitter skrev: Enig her. Jeg føler ikke at det skinner så igjennom at jeg har AS her på forumet. Kanskje bortsett fra at jeg har en tendens til å skrive langt. Sliter med å holde meg kortfattet. Må liksom ha med hver minste detalj når jeg skriver. Og det tror jeg at jeg leste her inne at var litt typisk AS. Det kan jeg ikke huske var en del av spørsmålene under utredningen, men dette med å henge seg opp i detaljer var jo det, og det skinner kanskje igjennom når jeg kommer med mine lange tråder eller svar i andre tråder. Jeg øver meg på å være mer kortfattet, men ofte klarer jeg ikke det. Og grunnen til at jeg øver på det er vel litt pga de unnvikende trekkene mine. At jeg blir flau og føler meg dum når jeg tar mye plass. 😛 Haha, det går jo nesten ikke an å skrive kort. Men jeg øver på det samme. Ikke fordi jeg syns det er flaut, men fordi jeg tenker at folk helst skal gidde å lese det 😂 Men når jeg er kortfattet, blir det fortsatt langt og hvis jeg leser igjennom det jag har skrevet litt senere, tenker jeg at det der var det jo faen ikke mulig å forstå noe som helst av 🙈 Men det kan hende folk ikke trenger alle detaljer for å henge med. Typisk asperger tror jeg er å enten skrive masse og veldig detaljert, eller å ikke skrive et ord mer enn man må. Jeg prøver å lære meg hvor mye detaljer folk trenger. Er spesielt vanskelig når man snakker med folk, syns jeg. Det går liksom ikke an å bare si noe fort for da kommer ikke viktige (eller mindre viktige, jeg aner ikke) detaljer fram. Jeg er ikke sånn som mamma, som gjør en kort historie lang ved å komme med masse som er totalt irrelevant for poenget. Men jeg er nok litt for grundig i forklaringen av detaljene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453059-f%C3%B8ler-du-at-du-er-med-i-gjengen-her-p%C3%A5-forumet/page/2/#findComment-3953056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.