Gå til innhold

Lykkeskalaen: Hvor lykkelig er du?

Anbefalte innlegg

4 . Er frisk. Aldri syk. Ingen sykdom i familien. Men er deprimert. Har aldri kjent mestring. Har klart å få jobber. Sa opp jobben for å satse på noe annet, som var realistisk. Men så blir jeg påminnet hvor mislykket jeg er. Og nå søker jeg jobb igjen, uten å engang glede meg til å få jobben. Fordi den ørtende drømmen gikk tapt. Har møtt så mange mennesker og følt jeg kom på rett sted, men jeg var feil for rett sted.... 

Nå er jeg tilbake på feil sted for meg....eller jeg tar bare til takke. Sitter igjen med minner. Og livet som aldri ble. Evner ikke lenger å være glad for det jeg har nå....

Anonymkode: 0794d...c04

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Humøret mitt har en tendens til å flyte opp. Jeg ligger nok ofte på 8. Det avhenger av ytre faktorer.

Jeg kan gå ned til 2 eller 3 hvis det er problemer i livet. Jeg vet ikke om det er "lov" å sette så lave tall når man objektivt sett er veldig priviligert, men det er forskjell på hva man føler og hva man burde føle. Jeg kan tenke på problemer dag og natt og være søvnløs over lang tid. Jeg er robust i den forstand at jeg fungerer i jobb og i hverdagen uansett.

Men som sagt: Hvis jeg ikke har grunn til å være lei meg, så er jeg glad. Jeg holder med en kopp kaffe og en brødskive.

På 6.2.2020 den 11.02, Glitter skrev:

I dårlige perioder 0-1. I bedre perioder...3 kanskje? Prøver å gjøre noe med det da. 

Er du sikker på at du ikke er veldig moderat/streng i vurderingen din her? Du er en av dem som er åpen med at det er tøffe tider innimellom men som samtidig gir svært konstruktive svar her inne til andre. Jeg ville ikke trodd at en som er så "på plass" og konstruktiv kun er på en 3'er på sitt beste? :) Håper jeg ikke forkludrer noe med å kommentere dette, det er utelukkende oppmuntrende og godt ment.

Definisjonen lykke er nok noe forskjellig og det er ikke et mål å være lykkelig hele tiden.  Det å føle lykke er den følelsen man har når det går bra.

Jeg føler lykke når barnebarna kommer løpende mot meg og roper ....  Jeg  føler lykke når sola skinner, jeg går barbeint og tenker at livet er godt.  Jeg føler en intens lykke når jeg er forelsket (det er lenge siden sist).

Jeg er fornøyd med livet mitt i dag, men for noen år siden var jeg på bunn.  Når jeg sammenligner de periodene ville jeg sagt 9 i dag og 0 for 4 år siden.  Jeg setter tallet høyere i dag pga. det jeg har vært igjennom.

Anonymkode: eaef0...058

Annonse

8 timer siden, Kayia skrev:

Er du sikker på at du ikke er veldig moderat/streng i vurderingen din her? Du er en av dem som er åpen med at det er tøffe tider innimellom men som samtidig gir svært konstruktive svar her inne til andre. Jeg ville ikke trodd at en som er så "på plass" og konstruktiv kun er på en 3'er på sitt beste? :) Håper jeg ikke forkludrer noe med å kommentere dette, det er utelukkende oppmuntrende og godt ment.

Ja altså jeg vil ikke si jeg blir mer eller mindre lykkelig av at jeg svarer konstruktivt. 😛 En av årsakene til at jeg er så mye på forum er at det fungerer som virkelighetsflukt og fordi jeg er veldig ensom. 

1 minutt siden, Glitter skrev:

Ja altså jeg vil ikke si jeg blir mer eller mindre lykkelig av at jeg svarer konstruktivt. 😛 En av årsakene til at jeg er så mye på forum er at det fungerer som virkelighetsflukt og fordi jeg er veldig ensom. 

Jeg tenkte mer at det kanskje ikke er så ille som en 2’er når du har et så løsningsorientert og konstruktivt hode, dvs at du setter en lavere verdi fordi du ikke er vant til å tenke at livet ditt er greit innimellom? :) Jeg vet ikke altså, men innbiller meg bare at man ikke er så konstruktiv som du er når man er deprimert? Jeg tror iallefall ikke jeg var så positiv som deg da feks pappa døde eller da jeg var i ferd med å selge felles bo og flytte ut feks. 

15 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg tenkte mer at det kanskje ikke er så ille som en 2’er når du har et så løsningsorientert og konstruktivt hode, dvs at du setter en lavere verdi fordi du ikke er vant til å tenke at livet ditt er greit innimellom? :) Jeg vet ikke altså, men innbiller meg bare at man ikke er så konstruktiv som du er når man er deprimert? Jeg tror iallefall ikke jeg var så positiv som deg da feks pappa døde eller da jeg var i ferd med å selge felles bo og flytte ut feks. 

Jeg er ikke kjent for å være positiv blant de som følger meg opp i helsesektoren for å si det slik. 😛 En annen ting er at teori og praksis er to ulike ting. Jeg går stadig vekk på trynet fordi at når det gjelder meg selv så sliter jeg ofte med å være konstruktiv. Gikk på en alkoholsmell senest i går og det gjorde at jeg gikk glipp av noe viktig i dag. Så jeg har bare sovet i hele dag og jeg har tatt tredobbel dose Truxal nå for å få sove best mulig i natt. Ikke spesielt konstruktivt dessverre. Jeg prøver å kjempe og velge rett, men stadig vekk feiler jeg. Noen perioder er verre enn andre. Selv når jeg ikke er i de dypeste depresjonene ser jeg noen mening i livet eller kjenner på at det er godt å leve. 

1 time siden, Glitter skrev:

Jeg er ikke kjent for å være positiv blant de som følger meg opp i helsesektoren for å si det slik. 😛 En annen ting er at teori og praksis er to ulike ting. Jeg går stadig vekk på trynet fordi at når det gjelder meg selv så sliter jeg ofte med å være konstruktiv. Gikk på en alkoholsmell senest i går og det gjorde at jeg gikk glipp av noe viktig i dag. Så jeg har bare sovet i hele dag og jeg har tatt tredobbel dose Truxal nå for å få sove best mulig i natt. Ikke spesielt konstruktivt dessverre. Jeg prøver å kjempe og velge rett, men stadig vekk feiler jeg. Noen perioder er verre enn andre. Selv når jeg ikke er i de dypeste depresjonene ser jeg noen mening i livet eller kjenner på at det er godt å leve. 

Skjønner. Det du beskriver er jo tøffe tak, virkelig. Klem til deg og håper morgendagen blir noe bedre! 

1 time siden, Glitter skrev:

Du har jo beskrevet noe annet tidligere... 

Anonymkode: c6a70...c27

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...