Gå til innhold

Hvor mye koster mellomfinansiering på 3.1 millioner i en mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man ser mest på inntjeningsevne om noe går galt tror jeg og det tror jeg lett det kan gjøre. En fast og høy nok månedlig inntekt.tror jeg man trenger eller noen i nær famile som kan hjelpe.

En annen sak er jo at boligprisene er så formidable i dag og likeså husleier og vedlikehold.

Det er grenser for ansvar også. Det helt feil at noen  skal lide for andres  gammal morro  og.merkelige liv synes jeg personlig. Heldig er de som arver i fleng fra alle kanter.

Ikke rart mange blir desperate som kanskje aldri har vært særlig bortskjemte.

Derfor tror jeg det blir justeringer i regelverket i forhold til hva som regnes for nær familie i juridiske termer.

Kostnader styrer ofte alt.

Endret av Lysfontene

Jeg tenker også på alle de uten noe forsvarlig botilbud. Det å stå uten bolig er ikke lett og ingen ha å støtte seg til kanskje. Selv har jeg ingen smart løsning på de tingene men ser jo der er mange ofte.motstrudende råd i media. Det beste er å ta kontakt med sin bank tror jeg og kanskje en eiendomsmegler stedet man planlegger nå å bo.

Anonymkode: 4f85c...0a8

Annonse

Jo i slutt sum.Regelverket er for komplisert for datasløyfer og bokser og piler og programmerinsjobben for omfattende tror jeg.  Dermed kutter man i svingene tror jeg. Mange er jo store motstandere av arv også. Man trenger ikke så mange kostbsre saksbehandlere lenger for automatene håndterer alt men da må det ikke være for mye skjønn og vurderinger inne i bildet. Roboter forstår ikke vet du.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo i slutt sum.Regelverket er for komplisert for datasløyfer og bokser og piler og programmerinsjobben for omfattende tror jeg.  Dermed kutter man i svingene tror jeg. Mange er jo store motstandere av arv også. Man trenger ikke så mange kostbsre saksbehandlere lenger for automatene håndterer alt men da må det ikke være for mye skjønn og vurderinger inne i bildet. Roboter forstår ikke vet du.

Jeg tror du tror veldig mye rart.

Anonymkode: df57f...530

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regelverket er for komplisert for datasløyfer og bokser og piler og programmerinsjobben for omfattende tror jeg.  Dermed kutter man i svingene tror jeg. Mange er jo store motstandere av arv også. Man trenger ikke så mange kostbsre saksbehandlere lenger for automatene håndterer alt men da må det ikke være for mye skjønn og vurderinger inne i bildet. Roboter forstår ikke vet du.

Det er da datasystemer for langt mer innviklede regler enn arveloven. Det er lite skjønn med i bildet når det gjelder arv, dersom det finnes arvinger. 

Hvis teoriene dine om at reglene forenkles drastisk når det blir for mange ting å ta hensyn til, har noe for seg, burde pensjonsreglene vært enkle og forståelige for alle.

Det virker jo som pensjonen også snart faller bort da. Ikke mange tastetrykk unna for " de høye herrer" synes jeg ikke sjelden jeg leser mellom linjene i debattene.

Men  jeg ber unnskyld til deg som spurte at jeg ikke forstod godt nok. Det med bolig er svært vanskelig synes jeg. Det burde ikke være slik.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker jo som pensjonen også snart faller bort da.

Gjør det? Hva skal de store pensjonistkullene i "eldrebølgen" leve av da? De som går ut av arbeidslivet i de nærmeste årene, er jo ikke forberedt på å klare seg uten pensjon. Så hvis "snart" er innen 30 år, får de et alvorlig problem.

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom samfunnet blir mer og mer digitalisert innebærer det også at regelverk til en viss grad blir tilpasset digital saksbehandling. Men _arv_ er neppe det området som påvirkes mest av digitaliseringen. De aller flest arveoppgjør skjer ved privat skifte, altså at arvingene selv gjennomfører fordeling osv. Og også om det er offentlig skifte, altså at en domstol fordeler arven, vil jeg tro at gode digitale systemer bare vil lette arbeidet. De får god oversikt fra folkeregistrert om hvem som er arvinger, oversikt bra banker, eiendomsregister etc over hva arven består av. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...