Gå til innhold

Jeg har mørk-mørk grønn eller svart avføring nå i kveld?🙄 Aldri hatt det før.

Anbefalte innlegg

Det var vanskelig å se egentlig, men fargen var enten veldig mørk grønn, eller svart. Har ikke spist noe særlig grønt, og har ikke spist noe ny mat. Ikke bruker jeg medisiner heller..

Er dette noe å bekymre seg over?

Anonymkode: 299d4...3a7

Fortsetter under...

Hvis det er det eneste du merker så ville jeg tatt det med ro til neste gang.  Du har antageligvis spist noe som har påvirket fargen selv om det ikke er grønt.

Anonymkode: 44715...7fd

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var vanskelig å se egentlig, men fargen var enten veldig mørk grønn, eller svart. Har ikke spist noe særlig grønt, og har ikke spist noe ny mat. Ikke bruker jeg medisiner heller..

Er dette noe å bekymre seg over?

Hvis det kun er et enkelt tilfelle er det ikke noe å bry seg om. Dersom det vedvarer og du faktisk ikke har begynt å spise noe nytt (det trenger ikke være grønt) og ikke har begynt på medisiner eller jerntilskudd (da får man gjerne hardere og grønnsvart avføring) så kan du jo ta en prat med legen.

20 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvis det kun er et enkelt tilfelle er det ikke noe å bry seg om. Dersom det vedvarer og du faktisk ikke har begynt å spise noe nytt (det trenger ikke være grønt) og ikke har begynt på medisiner eller jerntilskudd (da får man gjerne hardere og grønnsvart avføring) så kan du jo ta en prat med legen.

Ja jeg har fått grønnsvart avføring da jeg gikk fast på Paracet og Ibux. 

Anonymkode: 9f907...898

Ts her. Jeg hadde det samme i dag.. Jeg kjenner ellers ingenting, hadde litt "svie" i magen i går etter at jeg hadde vært på toalettet, men det er alt.

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg hadde det samme i dag.. Jeg kjenner ellers ingenting, hadde litt "svie" i magen i går etter at jeg hadde vært på toalettet, men det er alt.

Er du sikker på at du ikke har spist noe som gir den fargen?  Hvis det blir vedvarende og du engster deg bør du gå til lege.  Jeg ville sett det an litt først.

Anonymkode: 44715...7fd

Jeg ville ikke vært redd for det. Men er om du opplever det som et avvik fra det som er normalt for deg og det vedvarer, kan en tur til legen være lurt. Rødbeter og jerntilskudd kan gi mørk farge på avføringen.  

Svart avføring er grunn nok til å oppsøke lege. Det kan være blod i avføringen. Blod blir svart når den omdannes av magesyren. Ellers kan vel grønt være noe med galleblæra. Men er det ett engangstilfelle, ville jeg sett det an.

Anonymkode: a70f3...986

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...