Gå til innhold

Når de store har talt


Gjest Fastnick

Anbefalte innlegg

Gjest Fastnick

Apropos tidligere diskusjoner om temaet, så er jeg helt enig med dem som mener at utsagnene til de med mest anseelse og kraft bak nickene sine faktisk veier mer enn andre "vanlige" sine. De som nekter for det bør ta seg en bolle! 

I en tråd her nå så ble jeg lei meg over at både en psykiater og en psykolog bevisst velger å misforstå meg og sette meg i et dårlig lys. Det hadde jeg ikke blitt om andre kjente nick hadde gjort det samme. Det mangler liksom bare frosken og ISW så er det komplett. 

Men greit. Dere får kose dere videre her inne med en gedigen bollefest! Det er vel fastelavn etterhvert også nå, så da kan dere unne dere litt ekstra også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fastnick
11 minutter siden, XbellaX skrev:

Hvilken tråd er du hengt ut i? 

Hehe, du vet godt hvilken tråd jeg mener ;)

Jeg bare takler ikke så godt når noen av dere store skal tillegge meg meninger og holdninger jeg ikke har. Det har jeg nemlig opplevd altfor mye av i livet.

Men misforståelser skjer hele tida ved skriftlig kommunikasjon. For n' te gang må jeg si at det ikke er min sterkeste side. Jeg foretrekker mer å snakke med folk ansikt til ansikt, for da ser jeg kroppsspråk, ansiktsmimikk, hører tonefall og måten ting blir sagt på. Så for n' te gang må jeg også si at jeg derfor ikke skjønner meg på meg selv når jeg fortsatt vil være her og diskutere skriftlig på et forum. Jeg har tenkt at det er godt for meg å øve meg på en sånn arena, men jeg skjønner jo at det ikke er tilfelle.

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fastnick skrev:

Hehe, du vet godt hvilken tråd jeg mener ;)

Jeg bare takler ikke så godt når noen av dere store skal tillegge meg meninger og holdninger jeg ikke har. Det har jeg nemlig opplevd altfor mye av. 

Men misforståelser skjer hele tida ved skriftlig kommunikasjon. For n' te gang må jeg si at det ikke er min sterkeste side. Jeg foretrekker mer å snakke med folk ansikt til ansikt, for da ser jeg kroppsspråk, ansiktsmimikk, hører tonefall og måten ting blir sagt på. Så for n' te gang må jeg også si at jeg derfor ikke skjønner meg på meg selv når jeg fortsatt vil være her og diskutere skriftlig på et forum. Jeg har tenkt at det er godt for meg å øve meg på en sånn arena, men jeg skjønner jo at det ikke er tilfelle.

Jeg synes også at det kan være vanskelig. Blitt misforstått en del ganger, men det er ikke verdens undergang :)

Anonymkode: 48b2c...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Fastnick skrev:

Det er vel fastelavn etterhvert også nå, så da kan dere unne dere litt ekstra også! 

Fastelavn er først om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fastnick skrev:

Hehe, du vet godt hvilken tråd jeg mener ;)

Jeg bare takler ikke så godt når noen av dere store skal tillegge meg meninger og holdninger jeg ikke har. Det har jeg nemlig opplevd altfor mye av. 

Men misforståelser skjer hele tida ved skriftlig kommunikasjon. For n' te gang må jeg si at det ikke er min sterkeste side. Jeg foretrekker mer å snakke med folk ansikt til ansikt, for da ser jeg kroppsspråk, ansiktsmimikk, hører tonefall og måten ting blir sagt på. Så for n' te gang må jeg også si at jeg derfor ikke skjønner meg på meg selv når jeg fortsatt vil være her og diskutere skriftlig på et forum. Jeg har tenkt at det er godt for meg å øve meg på en sånn arena, men jeg skjønner jo at det ikke er tilfelle.

Hadde jeg visst hvilken tråde det handlet om hadde jeg ikke spurt. For meg var ikke det åpenbart. Jeg kan ikke se at noen tillegger deg meninger, det er vel egentlig bare en samtale og en diskusjon, det ville jo vært litt rart om alle følte seg angrepet dersom andre var uenig med dem.  For n`te gang må du si det? Det var leit, jeg aner ikke hvem du er og har forsøkt å se om du har skrevet om det før men jeg fant ingenting. Kjipt å føle seg hudløs, den skjønner jeg er vond.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Hadde jeg visst hvilken tråde det handlet om hadde jeg ikke spurt. For meg var ikke det åpenbart. Jeg kan ikke se at noen tillegger deg meninger, det er vel egentlig bare en samtale og en diskusjon, det ville jo vært litt rart om alle følte seg angrepet dersom andre var uenig med dem.  For n`te gang må du si det? Det var leit, jeg aner ikke hvem du er og har forsøkt å se om du har skrevet om det før men jeg fant ingenting. Kjipt å føle seg hudløs, den skjønner jeg er vond.

 

Ja. Men trekker meg vekk nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fastnick skrev:

Ja. Men trekker meg vekk nå. 

Hvorfor det? Nå har vi jo slått oss ned med kaffe her :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Hvorfor det? Nå har vi jo slått oss ned med kaffe her :- )

Vet du, jeg synes du er så søt! (Helt sant!) For du lager sånne bilder i hodet mitt som får ting til å se så koselig ut! Jeg kommer f.eks aldri til å glemme det du skrev til meg en gang jeg spurte deg om det var best for alle om jeg bare sluttet her. Da skrev du noe sånt som dette: "Her er det plass til alle i sofaen. Hent deg en kopp te og slå deg ned". Det varmet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fastnick skrev:

Vet du, jeg synes du er så søt! (Helt sant!) For du lager sånne bilder i hodet mitt som får ting til å se så koselig ut! Jeg kommer f.eks aldri til å glemme det du skrev til meg en gang jeg spurte deg om det var best for alle om jeg bare sluttet her. Da skrev du noe sånt som dette: "Her er det plass til alle i sofaen. Hent deg en kopp te og slå deg ned". Det varmet! :)

Er det deg!?? Hvorfor sa du ikke det ditt naut? :- )  Nå ble jeg veldig glad, jeg trodde du var borte. Nå har du med å holde deg her! Øve-øve-øve. Bite tenna sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Er det deg!?? Hvorfor sa du ikke det ditt naut? :- )  Nå ble jeg veldig glad, jeg trodde du var borte. Nå har du med å holde deg her! Øve-øve-øve. Bite tenna sammen. 

Hehe, ja det er meg 😂 og skal prøve! ;)

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
32 minutter siden, XbellaX skrev:

Er det deg!?? Hvorfor sa du ikke det ditt naut? :- )  Nå ble jeg veldig glad, jeg trodde du var borte. Nå har du med å holde deg her! Øve-øve-øve. Bite tenna sammen. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg tar ting så personlig av og til. Jeg har bare innimellom så utrolig lavt selvbilde og lav selvtillit. Akkurat nå er jeg vel litt mer hudløs og sårbar enn vanlig, og tar derfor lettere ting opp i den mening som bekrefter det dårlige selvbildet. Men selv om jeg på nytt har driti meg ut, vil jeg ikke forlate dol lenger. Nickvalget denne gangen skulle liksom illustrere at jeg heretter bare vil ha dette nicket, og ikke skifte til et annet straks jeg har driti meg ut. Jeg har jo egentlig bestemt meg for å bli selv om sånne situasjoner skulle oppstå. Jeg vil fortsette å øve! Til slutt mestrer jeg kanskje den skriftlige sjangeren. ;)

Jeg er fullstendig klar over at jeg er rar og skriver mye dumt. En av de tingene som er så rart med meg er at selvtilliten veksler sånn. Jeg kan mange ganger fint stå i diskusjoner her inne, og til og med synes at jeg er flink og har gode poeng og sånn, men innimellom faller jeg altså liksom fra hverandre og failer sånn som nå når selvtilliten er dårlig. Hadde jeg vært i normalt modus nå hadde jeg ikke tatt meg nær av uenigheter. Men jeg lærer, og jeg vil lære! Jeg får reise meg opp igjen og prøve på ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Fastnick skrev:

Jeg vet ikke hvorfor jeg tar ting så personlig av og til. Jeg har bare innimellom så utrolig lavt selvbilde og lav selvtillit. Akkurat nå er jeg vel litt mer hudløs og sårbar enn vanlig, og tar derfor lettere ting opp i den mening som bekrefter det dårlige selvbildet. Men selv om jeg på nytt har driti meg ut, vil jeg ikke forlate dol lenger. Nickvalget denne gangen skulle liksom illustrere at jeg heretter bare vil ha dette nicket, og ikke skifte til et annet straks jeg har driti meg ut. Jeg har jo egentlig bestemt meg for å bli selv om sånne situasjoner skulle oppstå. Jeg vil fortsette å øve! Til slutt mestrer jeg kanskje den skriftlige sjangeren. ;)

Jeg er fullstendig klar over at jeg er rar og skriver mye dumt. En av de tingene som er så rart med meg er at selvtilliten veksler sånn. Jeg kan mange ganger fint stå i diskusjoner her inne, og til og med synes at jeg er flink og har gode poeng og sånn, men innimellom faller jeg altså liksom fra hverandre og failer sånn som nå når selvtilliten er dårlig. Hadde jeg vært i normalt modus nå hadde jeg ikke tatt meg nær av uenigheter. Men jeg lærer, og jeg vil lære! Jeg får reise meg opp igjen og prøve på ny. 

Du gjør så godt du kan, og det er det viktigste. Vi tryner alle innimellom. Noen av oss mer enn andre. Jeg har også noen skikkelig dårlige dager nå kjenner jeg. I hvert fall fra i går. Bare masse mørke tanker som ingen vil ha. Og stor fortvilelse. 

Reis deg opp igjen du. Det er det som er tegn på styrke. Å reise seg igjen og igjen til tross for at en faller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick

Takk 😘 Jeg har det egentlig bra for tida, fikk bare en knekk i går kveld pga noe som skjedde, og da førte det vel til at jeg var ekstra følsom i dag. Skammer meg over at jeg er sånn innimellom. Men men.

Leit at du har det vanskelig nå, håper på bedre dager for deg framover! Reis deg igjen du også fra det du sliter med, og fortsett å kjempe! 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at du har dårlig selvtillit og sier du må øve.

Men det at du må øve kan jo ikke gå på bekostning av andre.

Når du skriver at at andre brukere av forumet bør ta seg en bolle, og ha bollefest.

Er ikke dette veldig respekt løst? Tenker du på at andre har dårlig selvtillit, er hudløse

og blir veldig lei seg og såret over det du skriver?

Anonymkode: 2a572...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit at du har dårlig selvtillit og sier du må øve.

Men det at du må øve kan jo ikke gå på bekostning av andre.

Når du skriver at at andre brukere av forumet bør ta seg en bolle, og ha bollefest.

Er ikke dette veldig respekt løst? Tenker du på at andre har dårlig selvtillit, er hudløse

og blir veldig lei seg og såret over det du skriver?

Anonymkode: 2a572...f30

For å være helt ærlig så tror jeg ikke at noen blir såret og lei seg over å bli bedt om å ta seg en bolle? Det er i mine øyne ganske mildt. Men man vet jo selvsagt aldri hvordan folk vil reagere. Men er du en av dem som i så fall bør føle deg truffet av det? De jeg ba om å ta seg en bolle/ha bollefest var de som mener at det ikke er forskjell i "kvalitet" på de som svarer folk her. Mener du at Kupton, Bella, frosken og ISW (de fire jeg nevnte) ikke regnes for the big four her på psykiatriforumet? Og at deres utsagn ikke teller mer enn andres? For meg og flere andre jeg vet om, teller det mye når disse uttaler seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The big four, som du nevner, er for meg, hverken smartere eller klokere

og svarene  de kommer med teller ikke mer enn andres.

Hvis vi først skal trekke fram svar som teller. Har jeg stor respekt for Emilie sine råd og svar.

Hun svarer alltid kunnskapsrikt, respektfullt og med stor omtanke.

 

 

 

Anonymkode: 2a572...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fastnick skrev:

Apropos tidligere diskusjoner om temaet, så er jeg helt enig med dem som mener at utsagnene til de med mest anseelse og kraft bak nickene sine faktisk veier mer enn andre "vanlige" sine. De som nekter for det bør ta seg en bolle! 

I en tråd her nå så ble jeg lei meg over at både en psykiater og en psykolog bevisst velger å misforstå meg og sette meg i et dårlig lys. Det hadde jeg ikke blitt om andre kjente nick hadde gjort det samme. Det mangler liksom bare frosken og ISW så er det komplett. 

Men greit. Dere får kose dere videre her inne med en gedigen bollefest! Det er vel fastelavn etterhvert også nå, så da kan dere unne dere litt ekstra også! 

Hva er vitsen med å kverne og mase så om hvilken status noen med nick har på forumet. Ja vel, så har de vel bygd seg opp en troverdighet og plass på forumet gjennom at de har vist kunnskap gjennom mange år. Det er da naturlig.

Anonymkode: 0b976...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...