Gå til innhold

Når de store har talt


Gjest Fastnick

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Fastnick skrev:

Nå var det ikke jeg som først og fremst brukte ordene "smart og klok". Det var det ab f30 som gjorde. Jeg beklager at jeg brukte ordet 'klok" videre i mitt svar til denne ab. 

Som jeg også har sagt i tråden så er det mange flotte svar fra andre brukere, både de med fast nick og de uten. Det jeg mener med "de fire store" er at de er mer kunnskapsrike og mer kompetente til å besvare visse typer spørsmål. Det betyr Ikke at andre forumbrukere ikke kan komme med noe bra. 

De to siste avsnittene i innlegget ditt forstod jeg ikke helt. Hva mener du med "slike innlegg som dette"? Mener du innlegg som påpeker at andre er mer kunnskapsrike på visse temaer enn andre? Mener du at jeg pga det kom med et hjertesukk ovenfor dem som benekter at det er fakta? Eller mener du det at jeg ba folk ta seg en bolle/ha bollefest? Siden jeg selv ikke synes hovedinnlegget er spesielt dramatisk eller ondsinnet, kan jeg ikke ta ansvar for hva andre måtte tenke og føle når de leser det. Jeg forstår ikke hva du mener med å spørre meg "Synes du slike innlegg er greit å skrive så lenge det er du som skriver de?" Igjen; hva mener du med "slike innlegg"?

Jeg håper jeg aldri har prøvd å feie for andres dører, men jeg kan jo huske feil der. Til slutt må jeg jo bare si at jeg har like mye ytringsfrihet som dere andre. Og når jeg har følelsesmessige utfordringer og skriver at ingen liker meg, at jeg ikke føler meg velkommen her, o.l., så synes jeg at jeg må få lov til det. Jeg er en like verdig bruker av psykiatriforumet som alle andre, og må få kunne komme med det jeg føler og tenker, jeg som alle andre. Men har jeg misforstått der så beklager jeg dypt. Apropos beklagelser; forsøkt sett objektivt, så tror jeg ikke at det er så mange som forsøker å forklare og beklage ting som jeg. 

Men som jeg har sagt før: Jeg er ikke god på skriftlig kommunikasjon, og jeg tar det til meg en gang for alle nå. Det er ikke noen god ide å være her hvis jeg gjør folk opprørte og lei seg med ting jeg skriver. Det er heller ingen vits for meg å være her når det for andre oppleves verre at jeg gir uttrykk for personlige problemer enn når andre gjør det. 

Synes valget av ordet "klok" er et dårlig ordvalg. Får bare beklage hvis jeg sa noe feil. Orker ikke å diskutere saken videre, du skriver så lange svar at jeg knapt nok orker å lese de. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Fionys skrev:

Synes valget av ordet "klok" er et dårlig ordvalg. Får bare beklage hvis jeg sa noe feil. Orker ikke å diskutere saken videre, du skriver så lange svar at jeg knapt nok orker å lese de. 

 

Nå var det jeg som brukte ordet ˚klok˚ i et svar til Fastnick. 

At det var et dårlig ordvalg, er det jeg som må stå for.

Anonymkode: 2a572...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fastnick skrev:

Og ja, Trine skriver som alltid veldig bra!

Tusen takk :)

2 timer siden, Fastnick skrev:

Det jeg opplever som frustrerende nå er at jeg ikke får fram hva jeg mener på en god nok måte sånn at folk forstår.

Jeg tror nok folk forstår, men prøver å få deg til å forstå hvordan disse grupperingene dine oppleves for andre. Du har et A-lag, B-lag og C-lag. Så har du "de fire store" (eller hva det nå var). Så sier du at alle er plassert i grupper etter hva de kan. Da lurer jeg på; Hvilken gruppe er jeg i? Hvilken gruppe er Glitter i? Eller Lillemus, Laban, påskelilje....

 

2 timer siden, Fastnick skrev:

Så lurer jeg på HVORFOR det er så farlig å påpeke at det er noen som er gode på enkelte ting? Det er vel ikke verre å si at f.eks Kupton er god på psykiatri enn å si at f.eks Trine er god på hunder og hundehold! 

Kan noen forklare meg det? 

Ja, det kan jeg. Ville du noen gang sagt jeg var "den store" innen hundehold? Jeg tviler! Det er ikke det at du påpeker at noen er bedre enn andre i noe, som er problemet. Det er hvordan vi alle settes i bås etter evner og kunnskap. Og det er egentlig bare i ett område du er interessert i å rangere oss og det er i psykiatri. Det er ikke vanlig (tror jeg) at folk liker å bli plassert i grupper etter hvilket nivå de er på. Noen ganger kan det kanskje være nødvendig, men ikke her. Altså, du oppleves som en som er lettere besatt av å rangere folk. Kan vi ikke bare få være folk? Hva du gjør inni hodet ditt, er helt opp til deg selv. Men det er ikke alt som foregår inni et hode, man trenger å dele med alle andre. Som f.eks at man er delt inn i grupper.

 

Og til slutt har jeg to ønsker:
1.Kan du være så snill å slutte å beklage alt mulig. Beklagelser mister sin betydning når de blir misbrukt. Om du oppriktig beklager for et eller annet du virkelig burde beklage en gang, vil ingen tro at du faktisk mener det fordi du har beklaget så ekstremt mange "tulleting" før.
2. Kan du være så snill å slutte å si ting som at det nok er best du forlater forumet. Du fratar folk muligheten til å si hva de mener, når du hele tiden "truer" med å forlate forumet. Du har ihvertfall sagt det tre ganger i denne tråden, men du er her fortsatt. Hver gang jeg har lest det, tenker jeg "faen, der dro hun (eller han, jeg innbiller hun)". Men så drar du jo ikke. Det blir en tom trussel og etterhvert vil den også miste sin effekt, akkurat som "beklager". Du legger enormt mye ansvar på andre når du "beklager", truer med å forlate forumet eller kommer med nedsettende ting om deg selv som svar på det noen har skrevet. Resultatet blir at folk ikke orker å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trine skrev:

Tusen takk :)

Jeg tror nok folk forstår, men prøver å få deg til å forstå hvordan disse grupperingene dine oppleves for andre. Du har et A-lag, B-lag og C-lag. Så har du "de fire store" (eller hva det nå var). Så sier du at alle er plassert i grupper etter hva de kan. Da lurer jeg på; Hvilken gruppe er jeg i? Hvilken gruppe er Glitter i? Eller Lillemus, Laban, påskelilje....

 

Ja, det kan jeg. Ville du noen gang sagt jeg var "den store" innen hundehold? Jeg tviler! Det er ikke det at du påpeker at noen er bedre enn andre i noe, som er problemet. Det er hvordan vi alle settes i bås etter evner og kunnskap. Og det er egentlig bare i ett område du er interessert i å rangere oss og det er i psykiatri. Det er ikke vanlig (tror jeg) at folk liker å bli plassert i grupper etter hvilket nivå de er på. Noen ganger kan det kanskje være nødvendig, men ikke her. Altså, du oppleves som en som er lettere besatt av å rangere folk. Kan vi ikke bare få være folk? Hva du gjør inni hodet ditt, er helt opp til deg selv. Men det er ikke alt som foregår inni et hode, man trenger å dele med alle andre. Som f.eks at man er delt inn i grupper.

 

Og til slutt har jeg to ønsker:
1.Kan du være så snill å slutte å beklage alt mulig. Beklagelser mister sin betydning når de blir misbrukt. Om du oppriktig beklager for et eller annet du virkelig burde beklage en gang, vil ingen tro at du faktisk mener det fordi du har beklaget så ekstremt mange "tulleting" før.
2. Kan du være så snill å slutte å si ting som at det nok er best du forlater forumet. Du fratar folk muligheten til å si hva de mener, når du hele tiden "truer" med å forlate forumet. Du har ihvertfall sagt det tre ganger i denne tråden, men du er her fortsatt. Hver gang jeg har lest det, tenker jeg "faen, der dro hun (eller han, jeg innbiller hun)". Men så drar du jo ikke. Det blir en tom trussel og etterhvert vil den også miste sin effekt, akkurat som "beklager". Du legger enormt mye ansvar på andre når du "beklager", truer med å forlate forumet eller kommer med nedsettende ting om deg selv som svar på det noen har skrevet. Resultatet blir at folk ikke orker å svare.

Så bra skrevet.

Du klarte og skjære igjennom og si det på en enkel og grei måte, som ikke kan misforståes.

De to ønskene som du har. Er veldig gode råd 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Tusen takk :)

Jeg tror nok folk forstår, men prøver å få deg til å forstå hvordan disse grupperingene dine oppleves for andre. Du har et A-lag, B-lag og C-lag. Så har du "de fire store" (eller hva det nå var). Så sier du at alle er plassert i grupper etter hva de kan. Da lurer jeg på; Hvilken gruppe er jeg i? Hvilken gruppe er Glitter i? Eller Lillemus, Laban, påskelilje....

 

Ja, det kan jeg. Ville du noen gang sagt jeg var "den store" innen hundehold? Jeg tviler! Det er ikke det at du påpeker at noen er bedre enn andre i noe, som er problemet. Det er hvordan vi alle settes i bås etter evner og kunnskap. Og det er egentlig bare i ett område du er interessert i å rangere oss og det er i psykiatri. Det er ikke vanlig (tror jeg) at folk liker å bli plassert i grupper etter hvilket nivå de er på. Noen ganger kan det kanskje være nødvendig, men ikke her. Altså, du oppleves som en som er lettere besatt av å rangere folk. Kan vi ikke bare få være folk? Hva du gjør inni hodet ditt, er helt opp til deg selv. Men det er ikke alt som foregår inni et hode, man trenger å dele med alle andre. Som f.eks at man er delt inn i grupper.

 

Og til slutt har jeg to ønsker:
1.Kan du være så snill å slutte å beklage alt mulig. Beklagelser mister sin betydning når de blir misbrukt. Om du oppriktig beklager for et eller annet du virkelig burde beklage en gang, vil ingen tro at du faktisk mener det fordi du har beklaget så ekstremt mange "tulleting" før.
2. Kan du være så snill å slutte å si ting som at det nok er best du forlater forumet. Du fratar folk muligheten til å si hva de mener, når du hele tiden "truer" med å forlate forumet. Du har ihvertfall sagt det tre ganger i denne tråden, men du er her fortsatt. Hver gang jeg har lest det, tenker jeg "faen, der dro hun (eller han, jeg innbiller hun)". Men så drar du jo ikke. Det blir en tom trussel og etterhvert vil den også miste sin effekt, akkurat som "beklager". Du legger enormt mye ansvar på andre når du "beklager", truer med å forlate forumet eller kommer med nedsettende ting om deg selv som svar på det noen har skrevet. Resultatet blir at folk ikke orker å svare.

Veldig bra svar Trine! Du fikk sagt alt vi andre ikke fikk sagt. Hilsen anonym i c-gruppa som sikkert hadde kommet opp i b-gruppa om jeg hadde brukt nick ;)

Anonymkode: 0b976...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
3 timer siden, Trine skrev:

Tusen takk :)

Jeg tror nok folk forstår, men prøver å få deg til å forstå hvordan disse grupperingene dine oppleves for andre. Du har et A-lag, B-lag og C-lag. Så har du "de fire store" (eller hva det nå var). Så sier du at alle er plassert i grupper etter hva de kan. Da lurer jeg på; Hvilken gruppe er jeg i? Hvilken gruppe er Glitter i? Eller Lillemus, Laban, påskelilje....

 

Ja, det kan jeg. Ville du noen gang sagt jeg var "den store" innen hundehold? Jeg tviler! Det er ikke det at du påpeker at noen er bedre enn andre i noe, som er problemet. Det er hvordan vi alle settes i bås etter evner og kunnskap. Og det er egentlig bare i ett område du er interessert i å rangere oss og det er i psykiatri. Det er ikke vanlig (tror jeg) at folk liker å bli plassert i grupper etter hvilket nivå de er på. Noen ganger kan det kanskje være nødvendig, men ikke her. Altså, du oppleves som en som er lettere besatt av å rangere folk. Kan vi ikke bare få være folk? Hva du gjør inni hodet ditt, er helt opp til deg selv. Men det er ikke alt som foregår inni et hode, man trenger å dele med alle andre. Som f.eks at man er delt inn i grupper.

 

Og til slutt har jeg to ønsker:
1.Kan du være så snill å slutte å beklage alt mulig. Beklagelser mister sin betydning når de blir misbrukt. Om du oppriktig beklager for et eller annet du virkelig burde beklage en gang, vil ingen tro at du faktisk mener det fordi du har beklaget så ekstremt mange "tulleting" før.
2. Kan du være så snill å slutte å si ting som at det nok er best du forlater forumet. Du fratar folk muligheten til å si hva de mener, når du hele tiden "truer" med å forlate forumet. Du har ihvertfall sagt det tre ganger i denne tråden, men du er her fortsatt. Hver gang jeg har lest det, tenker jeg "faen, der dro hun (eller han, jeg innbiller hun)". Men så drar du jo ikke. Det blir en tom trussel og etterhvert vil den også miste sin effekt, akkurat som "beklager". Du legger enormt mye ansvar på andre når du "beklager", truer med å forlate forumet eller kommer med nedsettende ting om deg selv som svar på det noen har skrevet. Resultatet blir at folk ikke orker å svare.

Jeg har som sagt sansen for deg og måten du skriver ting på. Du er tydelig og klar i budskapene dine, og det liker jeg. :) Jeg vil gjerne svare deg, men gjør det heller en eller annen gang i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Tonkris skrev:

Så bra skrevet.

Du klarte og skjære igjennom og si det på en enkel og grei måte, som ikke kan misforståes.

De to ønskene som du har. Er veldig gode råd 👍

Nå holdt jeg på å tippe ut av sofaen. 8 "liker". Det er ihvertfall helt sikkert personlig rekord 😂

Tusen takk 😊 Jeg er litt enkel, så da er det enkelt å skrive enkelt. Eller, egentlig er det ikke det for det ender alltid med å bli en doktoravhandling 🙈 Men jeg skriver bare det jeg tenker, helt til tråden blir så lang at det går i surr. Da blir jeg grinete og går meg en tur 😂 Men nå var jeg litt redd jeg bommet skikkelig på hva folk tenkte. Godt jeg ikke gjorde det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra svar Trine! Du fikk sagt alt vi andre ikke fikk sagt. Hilsen anonym i c-gruppa som sikkert hadde kommet opp i b-gruppa om jeg hadde brukt nick ;)

Anonymkode: 0b976...d02

Tusen takk 😊

C er en kulere bokstav enn B da 😊 B er liksom så bluppete (hvis det er et ord og ikke bare noe bestemor sa). Lubben og lite atletisk ihvertfall!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
12 timer siden, Trine skrev:

Ja, det kan jeg. Ville du noen gang sagt jeg var "den store" innen hundehold? Jeg tviler! Det er ikke det at du påpeker at noen er bedre enn andre i noe, som er problemet. Det er hvordan vi alle settes i bås etter evner og kunnskap. Og det er egentlig bare i ett område du er interessert i å rangere oss og det er i psykiatri. Det er ikke vanlig (tror jeg) at folk liker å bli plassert i grupper etter hvilket nivå de er på. Noen ganger kan det kanskje være nødvendig, men ikke her. Altså, du oppleves som en som er lettere besatt av å rangere folk. Kan vi ikke bare få være folk? Hva du gjør inni hodet ditt, er helt opp til deg selv. Men det er ikke alt som foregår inni et hode, man trenger å dele med alle andre. Som f.eks at man er delt inn i grupper

Jo, jeg tenker at du er en av de "store" innen hundehold her på forumet, for det er jo sant!

Det med å sette folk i "bås" høres forferdelig negativt ut, men det er ikke noe negativt jeg mener med det. Som jeg har vært inne på tidligere, så er det en måte å lære å bli kjent med andre på. Når du f.eks skal lære deg ulike hunderaser, må du vite at en Bichon Frise er en småhund, at den har hvit krøllete pels, at den er allergivennlig (i den forstand at den ikke røyter), osv. Da har du plassert denne hunden i "bås".

Grunnen til at jeg mest har lagt brukere på psykiatriforumet i "bås" er fordi det er der jeg mest oppholder meg. 

Nei, det er ikke alt som foregår inni et hode som man trenger å dele med alle andre, men jeg har tenkt at jeg bør gis en sjanse til å forklare meg når noen reagerer på ting jeg skriver. Jeg har sett at du flere ganger har gjort likedan. Du har forsøkt å forklare andre i mange innlegg om hvordan du tenker når du har blitt stilt til veggs f.eks på grunn av din Asperger. Hvorfor skulle det være mer interessant for alle å lese? Hvorfor er det greit at du gjør det, men ikke jeg?

12 timer siden, Trine skrev:

Og til slutt har jeg to ønsker:

1.Kan du være så snill å slutte å beklage alt mulig. Beklagelser mister sin betydning når de blir misbrukt. Om du oppriktig beklager for et eller annet du virkelig burde beklage en gang, vil ingen tro at du faktisk mener det fordi du har beklaget så ekstremt mange "tulleting" før.
2. Kan du være så snill å slutte å si ting som at det nok er best du forlater forumet. Du fratar folk muligheten til å si hva de mener, når du hele tiden "truer" med å forlate forumet. Du har ihvertfall sagt det tre ganger i denne tråden, men du er her fortsatt. Hver gang jeg har lest det, tenker jeg "faen, der dro hun (eller han, jeg innbiller hun)". Men så drar du jo ikke. Det blir en tom trussel og etterhvert vil den også miste sin effekt, akkurat som "beklager". Du legger enormt mye ansvar på andre når du "beklager", truer med å forlate forumet eller kommer med nedsettende ting om deg selv som svar på det noen har skrevet. Resultatet blir at folk ikke orker å svare.

Først av alt så må jeg si takk for at du er så direkte og tydelig. Det er ikke lett å se sine egne feil, og ofte er de annerledes enn det man tror selv. Nå har du vist meg og fått meg til å forstå bedre hvordan adferden min kan oppfattes av andre. 

1. Jeg har en personlighetsforstyrrelse. Når jeg så mange ganger ber om unnskyldning og beklager ting, er det fordi jeg oppriktig mener at jeg må gjøre det. Jeg ser meg selv med så store feil og mangler at jeg må beklage ting. Det er overhodet ikke ment å misbruke dette, men jeg skjønner at andre kan oppfatte det sånn. Men fra å ha gått fra "Unnskyld at jeg lever" (da jeg var ung) og til der jeg er i dag, så har det vært stor framgang. 

2. Jeg vet selv at det er dumt å så mange ganger si at jeg nå skal forlate forumet. Det er ikke først og fremst pga noen her inne (selv om jeg også har sagt det hvis jeg har følt meg såret og motarbeidet av noen), men fordi jeg føler at jeg har driti meg ut. Jeg kan tenke at jeg har gått over streken og at det er best for alle at jeg drar. Og så er jeg nok en "bekreftelsessøker", og håper vel på at andre skal si at jeg ikke trenger å forlate forumet, at det er plass til meg her, og at jeg er en like velkommen bruker som alle andre, osv, selv om ikke det er hovedgrunnen.  Det har jeg begynt å tro på. Grunnen til at jeg ikke har dratt denne gangen er fordi jeg har bestemt meg for å bli værende selv om jeg har driti meg ut. Jeg har bestemt meg for å tåle å stå i ubehagelig fokus og negative tilbakemeldinger, og for å stå oppreist selv om jeg har driti meg ut og tapt ansikt. At jeg på veien får tilbakefall må det nesten regnes med. Jeg er en veldig usikker type, og veldig ambivalent til mye. Jeg har vært åpen om at jeg sliter med disse tingene. Hvis alt dette oppsummert kan kalles sykdom, så er det jo egentlig ganske ufint å kjefte eller klage på en som ikke kan noe for sin sykdom. Det blir som å ta deg fordi du har Asperger. Ikke noen vesentlig forskjell der etter min mening. 

Men takk igjen for at du har fått meg til å forstå bedre hvordan adferden min påvirker andre. Det har aldri vært i min mening eller hensikt å legge noe ansvar på dere ved å si at jeg vil forlate forumet, eller å unnskylde meg. Men det er rett og slett fordi jeg sliter med disse tingene. Jeg vet at jeg har forbedringspotensiale, og jeg skal jobbe videre med utfordringene jeg har. Jeg velger å bli værende. Og så får vi alle prøve å vise forståelse for hverandres utfordringer, og kanskje heller heie på hverandre framfor å kritisere hverandre for de utfordringene vi har.

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

@Fastnick jeg tror ikke du er overdrevent opptatt av å rangere folk i grupper. Jeg tror du er overdrevent redd for å bli misforstått og/eller at noen skal være uenige. 

Når du har forklart poenget ditt tydelig én gang trenger du gjenta det.

Hvis noen fremdeles tror du mente noe vondt med rangeringen (jeg tviler på at noen gjør det) så leser de ikke det du skriver uansett. Folk har et behov for å si at de ikke føler seg bedre enn andre. Det er en litt annen sak.

Jeg synes ikke A, B og C gruppene dine var provoserende siden det kun handler om roller på DOL. For meg var det gjenkjennelig, men for @Trine og andre andre var det ikke det. Ingen stor sak. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fastnick skrev:

Men jeg snakker om at på psykiatriforumet så er det "fire store" som har mer kraft bak ordene sine fordi de har mer kunnskap om psykiatri. De har lært mye, kan mye, og jeg opplever dem da som mer pålitelige i psykiatriske spørsmål. Når det gjelder andre temaer og spørsmål er det best å få svar fra noen som kan noe om det. 

Jeg skjønner resonnementet ditt. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fastnick skrev:

Det mener jo ikke jeg heller. Men jeg snakker om at på psykiatriforumet så er det "fire store" som har mer kraft bak ordene sine fordi de har mer kunnskap om psykiatri.

Hvem er de "fire store"? NHD, Kupton, ISW og frosken?

Anonymkode: 6ae9c...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er de "fire store"? NHD, Kupton, ISW og frosken?

Anonymkode: 6ae9c...d76

Kupton, isw, frosken og den siste er jeg usikker på. 

Anonymkode: 616cc...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

 

1 time siden, Gargamel skrev:

@Fastnick jeg tror ikke du er overdrevent opptatt av å rangere folk i grupper. Jeg tror du er overdrevent redd for å bli misforstått og/eller at noen skal være uenige. 

Når du har forklart poenget ditt tydelig én gang trenger du gjenta det.

Hvis noen fremdeles tror du mente noe vondt med rangeringen (jeg tviler på at noen gjør det) så leser de ikke det du skriver uansett. Folk har et behov for å si at de ikke føler seg bedre enn andre. Det er en litt annen sak.

Jeg synes ikke A, B og C gruppene dine var provoserende siden det kun handler om roller på DOL. For meg var det gjenkjennelig, men for @Trine og andre andre var det ikke det. Ingen stor sak. 

 

 

 

 

Når du har forklart poenget ditt tydelig én gang trenger du IKKE gjenta det.

Skulle det selvsagt være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte svare på en hel haug, så fjernet det jeg skrev og svarer på alt etterpå.

 

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
8 minutter siden, Trine skrev:

Så dersom du og jeg var uenige om noe innen hundehold og folk hadde støttet meg fordi jeg tross alt har lang erfaring og en rekke premier å vise til, og det i tillegg var jeg som hadde rett i saken, så hadde du laget en tråd "den store har talt". Prøv å se på dette med litt objektive øyne. Hvordan hadde du reagert dersom du hadde svart noen i en post og vedkommende laget en tråd om hvor mye mer ditt svar betydde, fordi du var "en av de store" og hvor trist vedkommende hadde blitt fordi du bevisst misforsto. Sett at du selv mente du ikke misforsto bevisst. Hvordan hadde du følt det? Hadde du klart, samme hvor mye vedkommende prøvde forklare seg, å endre oppfatningen av en såpass sterk tekst som i både tittelen og hovedinnlegget ditt? Hadde det vært om meg, hadde jeg nok blitt så vrang at jeg ikke hadde sluttet å forklare deg før du hadde vist at det kanskje var litt lite gjennomtenkt og sluttet med relativt tynne forklaringer på hva du mente og hvorfor du deler folk inn i grupper.

Det er forferdelig negativt! Og i ditt første innlegg er det utvilsomt noe negativt du mener med det. Jeg setter ikke hundene i bås, jeg grupperer dem ikke etter hvor mye de kan. Vi skiller mellom svensker, nordmenn, tyskere osv. Alt ettersom hvor de kommer fra. Altså alle har en avstamming og det er det som skiller hundene fra hverandre. Joda vi deler hunderaser inn i grupper ettersom de er brukshund, selskapshund, spisshund osv. Men der driver vi jo også med selektiv avl, så det kan ikke sammenlignes med mennesker. Hunder er i loven ansett som en vare. Vi grupperer varer. Jeg håper virkelig du klarer å se at det er en forskjell der. Kan god si at mine hunder er plassert i spisshund-båsen, men jeg plasserer ikke han ene i "snart elite"-båsen, og han andre i "surrer i klasse 2"-båsen. Det er det som er virkeligheten, men virkeligheten er også at de faktisk kunne gjort det like bra i eliten.

Ja, det bør du og det har du fått. Men så fortsetter du å gruppere oss, til tross for at du vet at vi ikke liker det. Altså, om jeg står og sparker en i leggen fordi jeg tror personen ikke bryr seg om det og jeg ikke mener noe vondt med det, jeg bare liker å sparke. Så slutter jeg å sparke hvis personen sier at det er ubehagelig. Jeg prøver heller ikke forklare hvorfor jeg sparker. Det er feil, det oppleves ubehagelig, det er ikke noe for meg å forsvare, jeg må bare slutte å sparke. Nå sliter jeg veldig med hvordan i alle dager jeg skal klare å få deg til å forstå uten at du går i forsvar og kommer med "du gjør jo det samme....", "hun har sagt....", "han har gjort...." Les gjennom tråden, så ser du at det er den taktikken du velger å gå for. "Hvorfor kan ikke jeg når alle andre kan". Kan du være så snill og lese tittel og hovedinnlegget ditt en gang til? Og deretter svare på hvor og når jeg har skrevet noe som kommer i nærheten av det? Det er et par anonyme på forumet som går inn for å misforstå meg. De elsker å tolke det jeg skriver. Det jeg skriver er ikke tolkbart. Når man leser det du skriver, er man nødt til å tolke, for utover i tråden kommer det fram at du slett ikke mente det du skrev i hovedinnlegget. Ser du forskjellen? Jeg mener det jeg skriver og forsøker forklare. Skriver jeg noe dumt, klarer jeg innrømme det og akseptere at det var lite gjennomtenkt av meg. Jeg begynner ikke da å forsvare det jeg har skrevet og hevde det betyr noe annet for meg enn for alle andre. Det jeg skrev var upassende, ferdig snakket. Altså, folk vil ikke ha forklaringen din, vi vil bare at du slutter å dele med oss hvilke grupper vi er plassert i.

 

Unnskyld meg, men nå har jeg mistet tålmodigheten. Ikke kan jeg beklage og unnskylde meg for dårlig oppførsel uten å få negative tilbakemeldinger fra deg på det, og ikke kan jeg forklare hva jeg mener, for da er det også galt. Og ikke kan jeg sammenligne med noe for da tar du det ille opp. Du burde gå i deg selv litt du også Trine, og se etter om det er noe du også bør forandre ved deg selv. Jeg har sagt til deg at jeg liker at du er direkte og tydelig, men det betyr ikke nødvendigvis at du har rett i alt du sier for det! Du ber meg om å lese tråden en gang til, men da vil jeg spørre deg om DU i det hele tatt har lest den? Du går bevisst inn for å misforstå meg. Kan vi ikke bare enes om å være uenige? 

Eller forventer du 20 likes denne gangen for dette mobbende innlegget ditt?

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
45 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Når du har forklart poenget ditt tydelig én gang trenger du IKKE gjenta det.

Skulle det selvsagt være.

Takk, skjønte det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick

@Trine: For min del kan du godt spare deg for å bruke mer energi på å svare meg. Jeg tror nemlig ikke at jeg gidder å lese det. Fra min side er denne saken avsluttet nå. Men siden du har sånt behov for å mobbe meg, og vise alle her inne at du er så glup og har rett, så vet jeg at du ikke greier å la være! 

Og ja, jeg vet at hovedinnlegget var skrevet fordi jeg var furten. Men siden jeg ikke får lov til å beklage det, eller forklare det, så får det bare være sånn. Og det må du da bare tåle, jeg ser ingen annen mulighet.  Rett og slett. 

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 minutter siden, Fastnick skrev:

@Trine: For min del kan du godt spare deg for å bruke mer energi på å svare meg. Jeg tror nemlig ikke at jeg gidder å lese det. Fra min side er denne saken avsluttet nå. Men siden du har sånt behov for å mobbe meg, og vise alle her inne at du er så glup og har rett, så vet jeg at du ikke greier å la være! 

Og ja, jeg vet at hovedinnlegget var skrevet fordi jeg var furten. Men siden jeg ikke får lov til å beklage det, eller forklare det, så får det bare være sånn. Og det må du da bare tåle, jeg ser ingen annen mulighet.  Rett og slett. 

På en måte liker jeg at du blir sint, men du trekker det alt for langt. Jeg synes absolutt ikke at @Trine mobber deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...