Gå til innhold

Når de store har talt


Gjest Fastnick

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fastnick skrev:

Det er i alle fall ikke min intensjon med å trekke det fram. Og jeg håper ikke at jeg ved det har ødelagt verken for dem eller andre. Det beklager jeg i så fall veldig!! Tror det er best at jeg ikke er her mer. 

Jeg blir litt frustrert over at du ikke kunne gi meg noen positiv respons på det jeg skrev. Jeg er anonym men jeg er også en virkelig person som faktisk rekker ut en hånd mot deg. Prøver å dele en erfaring i beste mening. Så det at du vil slutte pga noe jeg skriver er litt leit og et litt stort ansvar å legge over på meg. Jeg er vet ikke hva som er fakta jeg bare sier at det er en bekymring jeg har. Men jeg bekymrer meg kanskje unødig. Uansett prøver jeg å skrive til deg så vennlig  som mulig, leser på nytt og forandrer på setningene i håp om at du skal forstå meg rett. Og likevel blir du støtt. 

Anonymkode: 2f8fc...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spesiell dynamikk på dette forumet må jeg si. 

Anonymkode: 7ca32...a21

Var det ment til meg ?  Fint om du kan utdype hva du mener med det😊

Anonymkode: 2f8fc...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt frustrert over at du ikke kunne gi meg noen positiv respons på det jeg skrev. Jeg er anonym men jeg er også en virkelig person som faktisk rekker ut en hånd mot deg. Prøver å dele en erfaring i beste mening. Så det at du vil slutte pga noe jeg skriver er litt leit og et litt stort ansvar å legge over på meg. Jeg er vet ikke hva som er fakta jeg bare sier at det er en bekymring jeg har. Men jeg bekymrer meg kanskje unødig. Uansett prøver jeg å skrive til deg så vennlig  som mulig, leser på nytt og forandrer på setningene i håp om at du skal forstå meg rett. Og likevel blir du støtt. 

Anonymkode: 2f8fc...6d4

Kjære deg, jeg ble ikke støtt over noe av det du skrev! Selv om jeg ikke ga deg "noen positiv respons" på det du svarte meg betydde ikke at jeg ble fornærmet på noen måte. Det var vel heller det at jeg ble bekymret over om jeg nå har ødelagt for alle. Og med det som bakteppe tenkte jeg at det var best for alle og for forumet om jeg dro/drar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ment til meg ?  Fint om du kan utdype hva du mener med det😊

Anonymkode: 2f8fc...6d4

Det er en generell betraktning. Ikke ment til deg personlig. :) 

Anonymkode: 7ca32...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en generell betraktning. Ikke ment til deg personlig. :) 

Anonymkode: 7ca32...a21

He,he. Har mange ganger tenkt at dette forumet kunne  være en studieoppgave for en som skal lære om sosiale relasjoner , oppbygging og kommunikasjon i et samfunn 😊

Anonymkode: 2f8fc...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

He,he. Har mange ganger tenkt at dette forumet kunne  være en studieoppgave for en som skal lære om sosiale relasjoner , oppbygging og kommunikasjon i et samfunn 😊

Anonymkode: 2f8fc...6d4

Det er bare det at skriftlig kommunikasjon ikke er så lett. Det naturlige fra gammelt av var jo kroppsspråk og stemmebruk, ikke skrift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg er nevnt mange ganger i denne tråden og jeg er bittelitt lei både av denne problemstillingen og tilsvarende problemstillinger som florerer her. 

Grovt sett er det tre grunner til å bruke dette forumet:

1. Du trenger hjelp

2. Du ønsker å hjelpe andre

3. Du har vært her lenge og kjenner andre her. 
 

Disse tre trenger ikke å utelukke hverandre og man kan selvfølgelig være flere av disse. 
 

Jeg tror ikke noen brukere har mer makt eller anseelse enn andre, men som andre har vært inne på her så kan ulike brukere ulike problemstillinger bedre enn andre. Jeg hadde nok heller henvendt meg til Trine enn til Kupton hvis jeg hadde et spørsmål om elektrisitet eller hund, f.eks. Uten at det sier noe om makt, verdi eller annet faenskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fastnick skrev:

Det er bare det at skriftlig kommunikasjon ikke er så lett. Det naturlige fra gammelt av var jo kroppsspråk og stemmebruk, ikke skrift. 

Det handler også om vanlig folkeskikk. Hvordan man ofte opplever at folk snakker på kryss og tvers. Ignorerer og avsporer. Står sammen mot noen og med andre. Ser verden på så ulike måter og snakker forbi hverandre i stedet for med hverandre. Noen er inne i varmen og noen står utenfor. Noen tar forumet veldig på alvor andre bryr seg lite. Noen gråter over hvor fæl alle andre er men ser ikke sin egen oppførsel.. Noen « sloss» og noen terger osv osv  En god mix av alt mulig. 

Anonymkode: 2f8fc...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
4 minutter siden, ISW skrev:

Jeg tror ikke noen brukere har mer makt eller anseelse enn andre, men som andre har vært inne på her så kan ulike brukere ulike problemstillinger bedre enn andre. Jeg hadde nok heller henvendt meg til Trine enn til Kupton hvis jeg hadde et spørsmål om elektrisitet eller hund, f.eks. Uten at det sier noe om makt, verdi eller annet faenskap. 

Det mener jo ikke jeg heller. Men jeg snakker om at på psykiatriforumet så er det "fire store" som har mer kraft bak ordene sine fordi de har mer kunnskap om psykiatri. De har lært mye, kan mye, og jeg opplever dem da som mer pålitelige i psykiatriske spørsmål. Når det gjelder andre temaer og spørsmål er det best å få svar fra noen som kan noe om det. 

Men jeg har gitt opp å bli forstått. Jeg gidder ikke dette tullet mer. Dere får tro å tenke så mye dritt om meg som dere bare ønsker og orker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick

Det jeg opplever som frustrerende nå er at jeg ikke får fram hva jeg mener på en god nok måte sånn at folk forstår. For jeg ser jeg mener det samme som flere her, men får det ikke tydelig nok fram. Derfor blir jeg den som får kjeft, og beskyldninger om at jeg krenker andre og sånn. 

Hvis det virkelig er sånn det er, så er det jo best at jeg forlater forumet. Men jeg er ingen ond person som ønsker å være stygg mot noen. Eller kanskje jeg er det? Kanskje Satan er faren min? Hvem vet. Mora mi er jo truende til det meste, så om hun har ligget med selveste Satan så forundrer det meg ikke!

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fastnick Jeg opplever verken at du er vondsinnet, frekk eller krenkende. Du har løftet en helt ok problemstilling, og det er helt greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick

Så lurer jeg på HVORFOR det er så farlig å påpeke at det er noen som er gode på enkelte ting? Det er vel ikke verre å si at f.eks Kupton er god på psykiatri enn å si at f.eks Trine er god på hunder og hundehold! 

Kan noen forklare meg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick
Akkurat nå, kupton skrev:

@Fastnick Jeg opplever verken at du er vondsinnet, frekk eller krenkende. Du har løftet en helt ok problemstilling, og det er helt greit 🙂

Tusen takk, kupton. Det trengte jeg å høre nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fastnick skrev:

Så lurer jeg på HVORFOR det er så farlig å påpeke at det er noen som er gode på enkelte ting? Det er vel ikke verre å si at f.eks Kupton er god på psykiatri enn å si at f.eks Trine er god på hunder og hundehold! 

Kan noen forklare meg det? 

Det jeg er lei av er den evinnelige antydningen om at det er A-brukere og B-brukere her og at «vi» i eliten har en eller annen agenda eller er så hellige.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
27 minutter siden, ISW skrev:

Det jeg er lei av er den evinnelige antydningen om at det er A-brukere og B-brukere her og at «vi» i eliten har en eller annen agenda eller er så hellige.. 

Har jeg antydet det i det evinnelige? Jeg har kun én gang nevnt dette med A-lag og B-lag (og C-lag), men beklaget at det var et uheldig ordvalg. Som jeg sa den gangen kunne jeg har brukt andre ord. Jeg har ikke trodd at noen står mot hverandre, og at det er et "oss mot dem" eller "dem mot oss". Det klargjorde jeg også i den tråden vi begge sikter til. Jeg forundrer meg bare over hvorfor det er så farlig å nevne at det er mennesker her inne som har mer til felles enn andre. Hvis en tenker på de som har ting til felles kan de like godt puttes i grupper etter min forståelse. Og med grupper mener jeg ikke da at det er noen som bevisst danner disse og har en skjult agenda mot noen. Det sa jeg også noe om i den tråden. 

Jeg er sånn skrudd sammen at jeg inni hodet mitt kategoriserer folk basert på hva de er gode på. Jeg plasserer dem inni hodet mitt i grupper etter de interesser og den kunnskap de har om ulike temaer. Og det er overhodet ikke vondt ment. På den måten blir det lettere for meg å bli "kjent med" nickene. Det betyr bare at jeg tenker at de som tilhører disse gruppene har god peil på det de snakker om.

Men det er det at jeg blir misforstått. Alle tror jeg mener det du skriver her, nemlig at jeg mener at det er gjenger og grupper som står mot hverandre og som har en hemmelig allianse om å ta hverandre.  Men en sånn negativ betydning er ikke det jeg legger i det.

Og det rare er at jo mer jeg forklarer meg om hva jeg mener, jo mer virker det som at jeg blir misforstått. Derfor lurer jeg på om det er fordi det er 1.  "jeg" som sier det, eller 2.  om det er fordi jeg ikke greier å forklare meg godt nok. Begge deler kan være riktig. Den første grunnen fordi alle er drittlei av meg, at de mener at jeg er stygg og slem, og at det er noe galt med meg som gjør at folk ikke ønsker å forstå meg. 

Alternativ grunn nr 2 er litt bedre, selv om også det er trist for meg.  

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fastnick skrev:

Det er bare det at skriftlig kommunikasjon ikke er så lett. Det naturlige fra gammelt av var jo kroppsspråk og stemmebruk, ikke skrift. 

Jeg tror ikke du ville sagt dette IRL. Tenk deg litt om før du poster, så går det mye bedre. 

54 minutter siden, Fastnick skrev:

Men jeg er ingen ond person som ønsker å være stygg mot noen. Eller kanskje jeg er det? Kanskje Satan er faren min? Hvem vet. Mora mi er jo truende til det meste, så om hun har ligget med selveste Satan så forundrer det meg ikke!

Anonymkode: 2a572...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fastnick skrev:

Har jeg antydet det i det evinnelige? Jeg har kun én gang nevnt dette med A-lag og B-lag (og C-lag), men beklaget at det var et uheldig ordvalg. Som jeg sa den gangen kunne jeg har brukt andre ord. Jeg har ikke trodd at noen står mot hverandre, og at det er et "oss mot dem" eller "dem mot oss". Det klargjorde jeg også i den tråden vi begge sikter til. Jeg forundrer meg bare over hvorfor det er så farlig å nevne at det er mennesker her inne som har mer til felles enn andre. Hvis en tenker på de som har ting til felles kan de like godt puttes i grupper etter min forståelse. Og med grupper mener jeg ikke da at det er noen som bevisst danner disse og har en skjult agenda mot noen. Det sa jeg også noe om i den tråden. 

Jeg er sånn skrudd sammen at jeg inni hodet mitt kategoriserer folk basert på hva de er gode på. Jeg plasserer dem inni hodet mitt i grupper etter de interesser og den kunnskap de har om ulike temaer. Og det er overhodet ikke vondt ment. På den måten blir det lettere for meg å bli "kjent med" nickene. Det betyr bare at jeg tenker at de som tilhører disse gruppene har god peil på det de snakker om.

Men det er det at jeg blir misforstått. Alle tror jeg mener det du skriver her, nemlig at jeg mener at det er gjenger og grupper som står mot hverandre og som har en hemmelig allianse om å ta hverandre.  Men en sånn negativ betydning er ikke det jeg legger i det.

Og det rare er at jo mer jeg forklarer meg om hva jeg mener, jo mer virker det som at jeg blir misforstått. Derfor lurer jeg på om det er fordi det er 1.  "jeg" som sier det, eller 2.  om det er fordi jeg ikke greier å forklare meg godt nok. Begge deler kan være riktig. Den første grunnen fordi alle er drittlei av meg, at de mener at jeg er stygg og slem, og at det er noe galt med meg som gjør at folk ikke ønsker å forstå meg. 

Alternativ grunn nr 2 er litt bedre, selv om også det er trist for meg.  

Det er rett og slett så mye mas om det her med nick, grupperinger, en "elite", A- og B-lag at folk har gått lei. Det er mulig du egentlig er enig med andre og andre med deg, vet ikke, orker ikke lese denne lange tråden. Hvis man sitter på et venteværelse på et legekontor, så vil sikkert de fleste ta opp problemstillingen de har med en lege enn med de andre pasientene på venteværelset. Sånn er det her inne også. Har noen et viktig medisinsk spørsmål så vil de sikkert ha svar fra de som har kunnskap om det, og vektlegger de svarene mest. I forhold til andre ting liker de svar fra andre brukere. 

Anonymkode: 0b976...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Fastnick skrev:

Har jeg antydet det i det evinnelige? Jeg har kun én gang nevnt dette med A-lag og B-lag (og C-lag), men beklaget at det var et uheldig ordvalg. Som jeg sa den gangen kunne jeg har brukt andre ord. Jeg har ikke trodd at noen står mot hverandre, og at det er et "oss mot dem" eller "dem mot oss". Det klargjorde jeg også i den tråden vi begge sikter til. Jeg forundrer meg bare over hvorfor det er så farlig å nevne at det er mennesker her inne som har mer til felles enn andre. Hvis en tenker på de som har ting til felles kan de like godt puttes i grupper etter min forståelse. Og med grupper mener jeg ikke da at det er noen som bevisst danner disse og har en skjult agenda mot noen. Det sa jeg også noe om i den tråden. 

Jeg er sånn skrudd sammen at jeg inni hodet mitt kategoriserer folk basert på hva de er gode på. Jeg plasserer dem inni hodet mitt i grupper etter de interesser og den kunnskap de har om ulike temaer. Og det er overhodet ikke vondt ment. På den måten blir det lettere for meg å bli "kjent med" nickene. Det betyr bare at jeg tenker at de som tilhører disse gruppene har god peil på det de snakker om.

Men det er det at jeg blir misforstått. Alle tror jeg mener det du skriver her, nemlig at jeg mener at det er gjenger og grupper som står mot hverandre og som har en hemmelig allianse om å ta hverandre.  Men en sånn negativ betydning er ikke det jeg legger i det.

Og det rare er at jo mer jeg forklarer meg om hva jeg mener, jo mer virker det som at jeg blir misforstått. Derfor lurer jeg på om det er fordi det er 1.  "jeg" som sier det, eller 2.  om det er fordi jeg ikke greier å forklare meg godt nok. Begge deler kan være riktig. Den første grunnen fordi alle er drittlei av meg, at de mener at jeg er stygg og slem, og at det er noe galt med meg som gjør at folk ikke ønsker å forstå meg. 

Alternativ grunn nr 2 er litt bedre, selv om også det er trist for meg.  

Jeg tror ikke alle svar er rettet mot deg. Det er mange som har vært innom temaet og tatt det opp i andre tråer. Du har uansett lov å mene det du mener. Om noen blir lei av det så er det deres problem. At det er litt ulike grupperinger på forumet er et faktum uansett hva man måtte mene. Men grupperinger behøver jo ikke være noe galt i, bare en naturlig måte å orientere seg på. Noen er erfaren og noen er ny, noen er anonym og noen har nic. Noen har diagnose og noen ikke osv Sånn er det bare. Alle er mennesker og i vårt moderne samfunn vet vi jo at et menneskets verdi ikke kan måles ut fra prestasjoner og populæritet. Tror heller at folk er litt lei av temaet fordi det kommer ikke noe konstruktivt ut av å diskutere det. Kanskje hensikten er å skape mer forståelse men i stedet kan det  skape mer avstand. 

Anonymkode: 2f8fc...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lillemus skrev:

😂 Bare så du vet det - vanligvis er jeg mest opptatt av å finne på en unnskyldning for å slippe hele skituren, bare for å være kjempeglad for at jeg ble med allikevel etter en liten stund. ;) Hver eneste gang. Jeg er lat som bare det! Men jeg har ikke angret på at jeg har vært ute på tur, sånn etterpå nei. At du ikke tillegger meg særlig med husmorevner er helt riktig... 👍

😂

Hadde flaks med husmorevnene da. Jeg kunne risikert at du ble krenket 😂

 

6 timer siden, emilie321 skrev:

Veldig bra skrevet, er så enig i dette.

Angående det å bli dillet med. Hvis jeg møter en behandler eller andre innen gamet som bare diller med meg, så blir jeg både usikker og utrygg.  Jeg tror også på at fremgangen vil i beste fall gå saktere med slike folk rundt seg. Og det er fullt mulig å være respektfull selv om en ikke diller med folk.

 

Jeg føler jeg blir litt dillet med nå, og det hjelper. Men din og min problemstilling er jo vidt forskjellige. Men de gangene jeg ikke har blitt dillet med (herregud, jeg blir ikke akkuat dillet med 😂 Jeg får støtte, blir vel mer riktig), ville ikke dillingen heller hjulpet meg. Dilling nytter jo ikke når verden er køl svart. Den blir ikke lysere av det. I sånne situasjoner er det bedre at noen får fram litt faen i meg, egentlig. Da blir jeg litt sterkere neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...