Gå til innhold

Ukas trening, uke 7.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

 

Dro til fjells tirsdag kveld. 

Onsdag : 1,5 mil langrenn.

Torsdag: 1,3 mil langrenn.

Fredag : Slalom i flere timer.

Lørdag : 1,5 mil langrenn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
34 minutter siden, Gargamel skrev:

Forrige uke ble bra🙂

- 6km jogg

- 2 mil langrenn klassisk 

- 1 mil langrenn skøyting

- 2x styrketrening. 

 

Det er kjempebra 🙂

Jeg har tenkt meg på trening nå etter og ha grublet lenge nok på skal/ skal ikke , skal /skal ikke i omtrent en time. Har ikke lyst 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig til meg å være i det siste. Formen har gradvis sunket pga dårlig psyke og slikt. For to uker siden hadde jeg to uker på rad hvor jeg var nesten bare sofaliggende. Så det har merktes på formen og jeg har ikke kommet meg opp i mitt vanlige antall på 5-6 dager per uke, men det ble nå slik: 

Fotballtrening mandag og onsdag. 

Løpetur tirsdag. 

Løping på tredemølle og styrketrening søndag.

Håper jeg for første gang i år skal komme meg opp i minst 5 økter slik jeg pleier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Glitter skrev:

Har vært dårlig til meg å være i det siste. Formen har gradvis sunket pga dårlig psyke og slikt. For to uker siden hadde jeg to uker på rad hvor jeg var nesten bare sofaliggende. Så det har merktes på formen og jeg har ikke kommet meg opp i mitt vanlige antall på 5-6 dager per uke, men det ble nå slik: 

Fotballtrening mandag og onsdag. 

Løpetur tirsdag. 

Løping på tredemølle og styrketrening søndag.

Håper jeg for første gang i år skal komme meg opp i minst 5 økter slik jeg pleier. :)

Du har fått til 4 dager i løpet av uka. Det er veldig bra. Jeg synes ikke du har noen grunn til å være misfornøyd med det. Kanskje du setter deg for høye mål ? Lett å bli skuffet hvis en ikke klarer å gjennomføre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det er kjempebra 🙂

Jeg har tenkt meg på trening nå etter og ha grublet lenge nok på skal/ skal ikke , skal /skal ikke i omtrent en time. Har ikke lyst 😕

Hurra jeg kom meg på trening. I dag var dørstokkmila lang gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det er kjempebra 🙂

Jeg har tenkt meg på trening nå etter og ha grublet lenge nok på skal/ skal ikke , skal /skal ikke i omtrent en time. Har ikke lyst 😕

Veldig bra av deg også. Det er ikke krise om du tar en rolig kveld.

Skøyting på ski er fortsatt en ny ting for meg. Utrolig tungt når man ikke kan det! Det går greit bortover, men kommer det en slak oppoverbakke går pulsen rett i været.

Rettelse: ser du fikk trent. Sterkt! 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare å trente tirsdag og torsdag i sisi uke, ganske kjapt. I morgen har jeg avlyst treningen, føler meg ikke så bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du har fått til 4 dager i løpet av uka. Det er veldig bra. Jeg synes ikke du har noen grunn til å være misfornøyd med det. Kanskje du setter deg for høye mål ? Lett å bli skuffet hvis en ikke klarer å gjennomføre. 

 

Ja jeg har nok det. Det har bare med hva jeg er vant til å klare, men jeg må nok bare være fornøyd forholdene tatt i betraktning. :) Kommer meg vel mer tilbake til vanlig treningsmengde og intensitet etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Gargamel skrev:

Veldig bra av deg også. Det er ikke krise om du tar en rolig kveld.

Skøyting på ski er fortsatt en ny ting for meg. Utrolig tungt når man ikke kan det! Det går greit bortover, men kommer det en slak oppoverbakke går pulsen rett i været. 

Jeg kom meg avgårde. Deilig nå 🙂 Om jeg ikke hadde kommet meg avgårde, hadde jeg brukt resten av kvelden til å krangle med meg selv og det er dobbelt så slitsomt 😛

Ja, skøyting er vanskelig. Jeg er vokst opp med trollheimen rundt meg og vant til bratt stigning. Derfor har jeg ikke særlig trening i skøyting. Bare gammeldags fiskebein. Jeg klarer bare å skøyte der det er helt flatt. Kjæresten er vokst opp ved Oslomarka og er kjempeflink. Sønnen begynner også å bli svært flink til å skøyte han også, men jeg holder meg til klassisk jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg kom meg avgårde. Deilig nå 🙂 Om jeg ikke hadde kommet meg avgårde, hadde jeg brukt resten av kvelden til å krangle med meg selv og det er dobbelt så slitsomt 😛

Ja, skøyting er vanskelig. Jeg er vokst opp med trollheimen rundt meg og vant til bratt stigning. Derfor har jeg ikke særlig trening i skøyting. Bare gammeldags fiskebein. Jeg klarer bare å skøyte der det er helt flatt. Kjæresten er vokst opp ved Oslomarka og er kjempeflink. Sønnen begynner også å bli svært flink til å skøyte han også, men jeg holder meg til klassisk jeg 🙂

Er du vokst opp med Trollheimen rundt deg?🙂 Vi har hytte i utkanten av Trollheimen, og det er der jeg gikk på ski i helgen. Faktisk er det bedre muligheter for lett terreng i løypenettet der enn i bymarka i Trondheim, selv om det også er mange topper man kan gå på. Bedre for meg å øve på skøyting. Trondheim er ikke en bratt plass, men i bymarka, og spesielt lysløypa er det mye bratt opp og bratt ned. Ikke den beste plassen å øve seg.

Jeg har en sønn som går aktivt, så jeg kan litt av teorien men det er noe helt annet å gjøre det selv. Jeg bør egentlig se etter et kurs tror jeg. Uansett vil det blir mest klassisk for meg. Skøyting blir bare en variasjon.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 timer siden, Gargamel skrev:

Er du vokst opp med Trollheimen rundt deg?🙂 Vi har hytte i utkanten av Trollheimen, og det er der jeg gikk på ski i helgen. Faktisk er det bedre muligheter for lett terreng i løypenettet der enn i bymarka i Trondheim, selv om det også er mange topper man kan gå på. Bedre for meg å øve på skøyting. Trondheim er ikke en bratt plass, men i bymarka, og spesielt lysløypa er det mye bratt opp og bratt ned. Ikke den beste plassen å øve seg.

Jeg har en sønn som går aktivt, så jeg kan litt av teorien men det er noe helt annet å gjøre det selv. Jeg bør egentlig se etter et kurs tror jeg. Uansett vil det blir mest klassisk for meg. Skøyting blir bare en variasjon.

Jeg har også vurdert kurs. Har meldt meg som "interessert " på facebook når jeg ser det har dukket opp reklame på skøytekurs der, men jeg vegrer meg. Jeg tenker det er sikkert mange unge som melder seg på slike kurs, så kommer liksom jeg kjerringa på noen og femti og skal lære seg skøyting 🙂 Nei, det blir nok aldri noe kurs på meg, men jeg koser meg på skiturer likevel 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har også vurdert kurs. Har meldt meg som "interessert " på facebook når jeg ser det har dukket opp reklame på skøytekurs der, men jeg vegrer meg. Jeg tenker det er sikkert mange unge som melder seg på slike kurs, så kommer liksom jeg kjerringa på noen og femti og skal lære seg skøyting 🙂 Nei, det blir nok aldri noe kurs på meg, men jeg koser meg på skiturer likevel 🙂

Jeg har gått kurs en gang, men lærte ikke så mye som jeg burde. Neste gang skal jeg melde meg på nybegynner 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...