Gå til innhold

Jeg er en slave av maten


Marye

Anbefalte innlegg

Stapper i meg, klarer ikke begrense meg. Foodora og just eat blir rike på meg. Føler meg som en slave av maten. Vet ikke om det er pga medisiner 

Pizza og burger for alle penga. Gikk ned fra 91 kg til 85 kg da jeg kuttet ut litium og mengde med cola. Men nå er jeg minst 87 kg klarer ikke begrense meg:(

Kanskje jeg burde gå tilbake til topimax selv om jeg ble kjempetreig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Marye skrev:

Stapper i meg, klarer ikke begrense meg. Foodora og just eat blir rike på meg. Føler meg som en slave av maten. Vet ikke om det er pga medisiner 

Pizza og burger for alle penga. Gikk ned fra 91 kg til 85 kg da jeg kuttet ut litium og mengde med cola. Men nå er jeg minst 87 kg klarer ikke begrense meg:(

Kanskje jeg burde gå tilbake til topimax selv om jeg ble kjempetreig...

Du får ta frem egostyrken og skjerpe deg. 

Anonymkode: 6556d...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Marye skrev:

Stapper i meg, klarer ikke begrense meg. Foodora og just eat blir rike på meg. Føler meg som en slave av maten. Vet ikke om det er pga medisiner 

Pizza og burger for alle penga. Gikk ned fra 91 kg til 85 kg da jeg kuttet ut litium og mengde med cola. Men nå er jeg minst 87 kg klarer ikke begrense meg:(

Kanskje jeg burde gå tilbake til topimax selv om jeg ble kjempetreig...

Har det på samme måte for tiden, og jeg vet om flere som spiser og spiser pga medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har det på samme måte for tiden, og jeg vet om flere som spiser og spiser pga medisiner. 

Spist en diger ekstra stor big Mac meny i stad og vil allerede ha mere mat eller sjokolade. Stappe i meg alt jeg og, og skjerpe meg fra og med i morgen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marye skrev:

Spist en diger ekstra stor big Mac meny i stad og vil allerede ha mere mat eller sjokolade. Stappe i meg alt jeg og, og skjerpe meg fra og med i morgen ...

Flink hvis du klarer å skjerpe deg fra i morgen av da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med mat er tungt når man opplever seg som slave av den. Det gjør jeg også. Enten jeg er i en restriktiv periode eller en overspisingsperiode. Mat og tvangen rundt trening har stor makt over meg. 

Når jeg er i en overspisingsperiode så svir det i kroppen etter mat hele tiden og jeg har overaktiv spyttproduksjon. Da må jeg bruke mye energi på å spise akkurat slik at jeg verken legger på meg eller går ned i vekt. Fortsetter jeg da å presse kroppen ned i vekt så tar overspisingen overhånd. Det er da viktig å få i seg næringsrik mat. Dropp hamburger og slik junk. Det nærer bare behovet for slik type mat. Spis nok mat, men variert og sunt. Fysisk aktivitet kan også hjelpe for å regulere behovet for overspising. 

Uansett om du evt egentlig ønsker vektnedgang (mener å ha lest at du ønsker det) så må hovedfokus nå være å få kontroll på overspising og stans av vektøkning. Når du har klart det i noen uker så kan du vurdere å være i et lite underskudd hver dag for å gå sakte ned i vekt. Å spise alt for lite når en er i overspisingsmodus trigger bare overspisingen enda mer er i hvert fall min erfaring. 

Det tar også tid å få magen vant til å ikke bli stappfull etter hvert måltid, så du må regne med å kjenne deg ganske sulten en stund. Forhåpentligvis vil denne ulvehungeren som har kommet av medisinene dine stabilisere seg når du har gått en stund på de. 

Stå på! Det krever mye viljestyrke og energi å snu dette, men det er mulig. :) Har opplevd voldsom vektøkning pga medisiner og ulvehunger jeg også, men jeg har gått ned alle kiloene igjen. Selv om jeg nå er tynn så er det likevel en stadig kamp med maten. Noen av oss er bare ikke laget slik at mat kun er en kilde til energi. Da må man jobbe hardt for å ikke bruke maten på en usunn måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marye skrev:

Gjør vondt i magen fordi den er full, men jeg mååå ha mer mat

Du må ikke spise. Du kan velge selv.

Anonymkode: 6556d...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen det der. Den gangen jeg stod på Zyprexa gikk jeg opp 10 kilo på en måned. Jeg åt og åt og åt. Ble aldri mett. Medisinen gjorde meg også galere enn det jeg i utgangspunktet var. Artlig! Seponerte den og har etter hvert landet på Fluanxol (også AP). Før julen reduserte jeg med et mg og vips tenkte jeg mindre på mat og var mindre desperat etter å spise, men jeg sliter med vekten. 

Hold deg  unna søppelmat og andre raske karbohydrater. Drikk mye vann og få i deg fiber. Ikke gi opp! Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...