Gå til innhold

Ukens vekt - uke 9


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg veier nå 73,2 kg. Det er 200 g mer enn sist fredag, så jeg fortviler ikke. Målet for neste uke er 72,7 kg. Hvordan går det med dere? Er dette en god dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg la på meg i vinterferien ☹

Nå er det striskjorta og havrelefsa frem mot påske altså 😡😮🐣

Herlig land!

Jeg har nettopp hatt etekick, men i morgen blir det ikke snakk om sånt tull. Hvis jeg skal ned i vekt kan jeg ikke drive på sånn. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke kommet ett skritt videre. Merket i går i et par sammenhenger hvor utrolig misfornøyd jeg er, bla shopping. Imgn er det 1/3 allerede. Vår. Den beste tiden. Slik jeg ser det nå, så er det siste mulighet å begynne nå for at det skal ha noe som helst innvirkning på sommeren vi går i mot. 
 

Problemstillingen er vel dessuten ikke «å begynne», men å holde ut og innse at karbo så å si må ut😞 

Hjelp!! Hvorfor skal det gå denne gangen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sÅ vanskelig! Jeg har bare lyst på karbohydrater. Men jeg har også lyst til å føle meg fin i sommerkjoler osv. Kjøpte meg over 20 kjoler i 2019, nær alle er for trange - jeg skulle jo kjapt ned noen kg🤪 Føler meg som den rusmisbrukeren - kan ikke ha mel og sukker i skapet engang, for da tenker jeg konstant på å lage pannekaker eller vafler... Jeg vil heller ha loff med smør enn hummer, en pose boller før en gourmet middag osv. 

En her inne, mener jeg tidvis høres ut som jeg både har mindre kunnskap og funksjonsevne enn hva tilfellet er når jeg skriver på dol... Derfor: Jeg kan altså kosthold godt og fungerer tålig greit i den vanlige verden og kvalifiserer ikke for noen hjelp. Likevel lever jeg sunt halve uka og så ryker jeg «på» halve uka med utskeielser. Deretter lover jeg bot og bedring... Før syklusen gjentas.

Det er ikke en form for selvskading, for noe av det viktigste for meg er å se OK ut. Det gjør man ikke når dietten er ala pannekaker, melk, lettbrus og godteri. Når jeg nå MÅ leve sunt, tenker jeg bare på alt jeg ikke skal ha. Det hjelper ikke å distrahere seg heller, for alt i livet, klarer jeg å knytte til «noe godt.» Til og med på «bikiniferier», gleder jeg meg til tax free-godteri på vei hjem... (Selvfølgelig på vei hjem. Ved avreise og underveis er det streng disiplin, som jeg holder ut pga bikinien, men verre; fordi jeg gleder meg til det jeg skal ha etter ferien.) 

Det jeg leter etter er vel en nøkkel som skal få meg til å endre dette. Som får meg til å miste noen kg raskt, så jeg kjenner på noe mestring. Noe som er forenlig med de rammene i det livet jeg lever her og nå. Som ikke gjør at jeg etter søvnløse netter, stress på jobb eller i livet for øvrig, ting jeg gruer meg til, og ironisk nok; misnøye med vekten, rusher innom nærmeste bakeri. Bare gir opp. Tenker at en dag fra eller til betyr null likevel. Så nå har det gått 2 mnd av 2020 allerede. Sukk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, cilie skrev:

Det er sÅ vanskelig! Jeg har bare lyst på karbohydrater. Men jeg har også lyst til å føle meg fin i sommerkjoler osv. Kjøpte meg over 20 kjoler i 2019, nær alle er for trange - jeg skulle jo kjapt ned noen kg🤪 Føler meg som den rusmisbrukeren - kan ikke ha mel og sukker i skapet engang, for da tenker jeg konstant på å lage pannekaker eller vafler... Jeg vil heller ha loff med smør enn hummer, en pose boller før en gourmet middag osv. 

En her inne, mener jeg tidvis høres ut som jeg både har mindre kunnskap og funksjonsevne enn hva tilfellet er når jeg skriver på dol... Derfor: Jeg kan altså kosthold godt og fungerer tålig greit i den vanlige verden og kvalifiserer ikke for noen hjelp. Likevel lever jeg sunt halve uka og så ryker jeg «på» halve uka med utskeielser. Deretter lover jeg bot og bedring... Før syklusen gjentas.

Det er ikke en form for selvskading, for noe av det viktigste for meg er å se OK ut. Det gjør man ikke når dietten er ala pannekaker, melk, lettbrus og godteri. Når jeg nå MÅ leve sunt, tenker jeg bare på alt jeg ikke skal ha. Det hjelper ikke å distrahere seg heller, for alt i livet, klarer jeg å knytte til «noe godt.» Til og med på «bikiniferier», gleder jeg meg til tax free-godteri på vei hjem... (Selvfølgelig på vei hjem. Ved avreise og underveis er det streng disiplin, som jeg holder ut pga bikinien, men verre; fordi jeg gleder meg til det jeg skal ha etter ferien.) 

Det jeg leter etter er vel en nøkkel som skal få meg til å endre dette. Som får meg til å miste noen kg raskt, så jeg kjenner på noe mestring. Noe som er forenlig med de rammene i det livet jeg lever her og nå. Som ikke gjør at jeg etter søvnløse netter, stress på jobb eller i livet for øvrig, ting jeg gruer meg til, og ironisk nok; misnøye med vekten, rusher innom nærmeste bakeri. Bare gir opp. Tenker at en dag fra eller til betyr null likevel. Så nå har det gått 2 mnd av 2020 allerede. Sukk. 

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg kan mer enn nok om kosthold, så jeg vet jo hva som skal til for å gå ned i vekt. Allikevel så går det lange perioder hvor jeg overspiser dag etter dag. For så plutselig å snu om til gjennomført sunt og i rette mengder. Blir frustrert for jeg har det jo så mye bedre når vekta går ned sammen med et sunt kosthold.  I de periodene greier jeg også å være mer i aktivitet,  både med trening og det sosiale. Merker en liten bedring fra tidligere da.  Nå blir jeg frustrert og misliker meg selv etter å ha overspist, mens før så hatet jeg meg selv så intens i lang tid. 

Denne uka har jeg faktisk greid å trene to ganger selv om jeg er i en overspising periode og det er nytt for meg.  Får vel bare prøve å fokusere på det jeg faktisk får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
42 minutter siden, cilie skrev:

Det er sÅ vanskelig! Jeg har bare lyst på karbohydrater. Men jeg har også lyst til å føle meg fin i sommerkjoler osv. Kjøpte meg over 20 kjoler i 2019, nær alle er for trange - jeg skulle jo kjapt ned noen kg🤪 Føler meg som den rusmisbrukeren - kan ikke ha mel og sukker i skapet engang, for da tenker jeg konstant på å lage pannekaker eller vafler... Jeg vil heller ha loff med smør enn hummer, en pose boller før en gourmet middag osv. 

En her inne, mener jeg tidvis høres ut som jeg både har mindre kunnskap og funksjonsevne enn hva tilfellet er når jeg skriver på dol... Derfor: Jeg kan altså kosthold godt og fungerer tålig greit i den vanlige verden og kvalifiserer ikke for noen hjelp. Likevel lever jeg sunt halve uka og så ryker jeg «på» halve uka med utskeielser. Deretter lover jeg bot og bedring... Før syklusen gjentas.

Det er ikke en form for selvskading, for noe av det viktigste for meg er å se OK ut. Det gjør man ikke når dietten er ala pannekaker, melk, lettbrus og godteri. Når jeg nå MÅ leve sunt, tenker jeg bare på alt jeg ikke skal ha. Det hjelper ikke å distrahere seg heller, for alt i livet, klarer jeg å knytte til «noe godt.» Til og med på «bikiniferier», gleder jeg meg til tax free-godteri på vei hjem... (Selvfølgelig på vei hjem. Ved avreise og underveis er det streng disiplin, som jeg holder ut pga bikinien, men verre; fordi jeg gleder meg til det jeg skal ha etter ferien.) 

Det jeg leter etter er vel en nøkkel som skal få meg til å endre dette. Som får meg til å miste noen kg raskt, så jeg kjenner på noe mestring. Noe som er forenlig med de rammene i det livet jeg lever her og nå. Som ikke gjør at jeg etter søvnløse netter, stress på jobb eller i livet for øvrig, ting jeg gruer meg til, og ironisk nok; misnøye med vekten, rusher innom nærmeste bakeri. Bare gir opp. Tenker at en dag fra eller til betyr null likevel. Så nå har det gått 2 mnd av 2020 allerede. Sukk. 

Men er du så stor som du tror du er, da? Kan jeg spørre hvor mye overvekt du har? Du trenger ikke å svare altså, men av en eller annen grunn tenker jeg at du ikke er så overvektig som du tror du er selv. 

Jeg for min del har for lengst gitt opp å ha en "bikini-kropp". Jeg er stor, men jeg har sluttet å bry meg om det. Jeg spiser det jeg vil uten å tenke så mye på at jeg kommer til å legge på meg. Det virker uansett som om kroppen for lengst har stabilisert seg på en bestemt vekt, og at det så og si er umulig å komme over den. Jeg slanker meg innimellom og går ned noen kg, men må gi tapt etter bare noen få uker for så å legge på meg igjen det jeg har mistet... Så jeg har begynt å godta at jeg bare får være som jeg er, og slutte å stresse med slanking.  

Jeg er rundt 15 kg overvektig, men siden  overvekten ikke øker får jeg heller bare være glad og godta at det er "sånn jeg er". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, cilie skrev:

Det er sÅ vanskelig! Jeg har bare lyst på karbohydrater. Men jeg har også lyst til å føle meg fin i sommerkjoler osv. Kjøpte meg over 20 kjoler i 2019, nær alle er for trange - jeg skulle jo kjapt ned noen kg🤪 Føler meg som den rusmisbrukeren - kan ikke ha mel og sukker i skapet engang, for da tenker jeg konstant på å lage pannekaker eller vafler... Jeg vil heller ha loff med smør enn hummer, en pose boller før en gourmet middag osv. 

En her inne, mener jeg tidvis høres ut som jeg både har mindre kunnskap og funksjonsevne enn hva tilfellet er når jeg skriver på dol... Derfor: Jeg kan altså kosthold godt og fungerer tålig greit i den vanlige verden og kvalifiserer ikke for noen hjelp. Likevel lever jeg sunt halve uka og så ryker jeg «på» halve uka med utskeielser. Deretter lover jeg bot og bedring... Før syklusen gjentas.

Det er ikke en form for selvskading, for noe av det viktigste for meg er å se OK ut. Det gjør man ikke når dietten er ala pannekaker, melk, lettbrus og godteri. Når jeg nå MÅ leve sunt, tenker jeg bare på alt jeg ikke skal ha. Det hjelper ikke å distrahere seg heller, for alt i livet, klarer jeg å knytte til «noe godt.» Til og med på «bikiniferier», gleder jeg meg til tax free-godteri på vei hjem... (Selvfølgelig på vei hjem. Ved avreise og underveis er det streng disiplin, som jeg holder ut pga bikinien, men verre; fordi jeg gleder meg til det jeg skal ha etter ferien.) 

Det jeg leter etter er vel en nøkkel som skal få meg til å endre dette. Som får meg til å miste noen kg raskt, så jeg kjenner på noe mestring. Noe som er forenlig med de rammene i det livet jeg lever her og nå. Som ikke gjør at jeg etter søvnløse netter, stress på jobb eller i livet for øvrig, ting jeg gruer meg til, og ironisk nok; misnøye med vekten, rusher innom nærmeste bakeri. Bare gir opp. Tenker at en dag fra eller til betyr null likevel. Så nå har det gått 2 mnd av 2020 allerede. Sukk. 

Løsningen må være å slutte dra på bikiniferier og heller klatre i Norske fjell i ferien din 😂

Du slår tre fluer i en smekk. Du slipper å vise deg i bikini, du forbrenner kalorier og du er langt unna tax-free .

Ps. Ikke ha kvikklunsj i sekken 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Får vel bare prøve å fokusere på det jeg faktisk får til.

Tror du er inne på noe der. Jeg fokuserer stort sett på det jeg ikke får til. Kanskje jeg skal skrive ned tre ting hver dag jeg er fornøyd med fra i kveld. Denne øvelsen har jeg bare ledd av, men kanskje jeg likevel skal prøve. Jeg synes du er kjempeflink etter alt du har vært i gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Tror du er inne på noe der. Jeg fokuserer stort sett på det jeg ikke får til. Kanskje jeg skal skrive ned tre ting hver dag jeg er fornøyd med fra i kveld. Denne øvelsen har jeg bare ledd av, men kanskje jeg likevel skal prøve. Jeg synes du er kjempeflink etter alt du har vært i gjennom. 

Tusen takk!

Hvis jeg klager til terapeuten om at jeg ikke får til noe, så blir jeg raskt minnet på hvor mye jeg faktisk får til. Og dette på en humoristisk måte. 

Tror jeg også bør begynne med samme øvelse.  Det kan uansett ikke skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fastnick skrev:

Jeg er rundt 15 kg overvektig, men siden  overvekten ikke øker får jeg heller bare være glad og godta at det er "sånn jeg er". 

Da er vi litt «i samme båt». Jeg må uansett noe ned for å ikke måtte kaste et tonn med klær og er i faresonen for å gå opp mer nå når «alderen drar seg på». Jeg har gitt opp å bli «tynn» og være «bikinifin,»  men drømmer i hvert fall om å se feminin og curvy ut i en kjole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Løsningen må være å slutte dra på bikiniferier og heller klatre i Norske fjell i ferien din 😂

Du slår tre fluer i en smekk. Du slipper å vise deg i bikini, du forbrenner kalorier og du er langt unna tax-free .

Ps. Ikke ha kvikklunsj i sekken 🙂

Hehe, har du hørt om ESPA?😅 En periode i livet jeg kjørte mye der, var det helt utenkelig og fjernt å stoppe for å kjøpe boller, mens nå kunne jeg nesten kjørt helt dit i ærend kun for å kjøpe boller 😅 Nesten da.
 

Jeg ser absolutt poenget ditt, og målet er ikke å være bikinifin, men å ikke veie for mye som jeg gjør nå og konstant crave sukker😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, emilie321 skrev:

Tusen takk!

Hvis jeg klager til terapeuten om at jeg ikke får til noe, så blir jeg raskt minnet på hvor mye jeg faktisk får til. Og dette på en humoristisk måte. 

Tror jeg også bør begynne med samme øvelse.  Det kan uansett ikke skade.

Vi kan jo gi det en uke eller to. Det er visstnok for å tvinge hjernen til å etter hvert lete etter og bli mer oppmerksom på positivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, cilie skrev:

Vi kan jo gi det en uke eller to. Det er visstnok for å tvinge hjernen til å etter hvert lete etter og bli mer oppmerksom på positivitet. 

Ja, det synes jeg at vi bør gjøre.

Selv har jeg lett for å sammenligne meg med friske og alt de klarer. Det er i grunn veldig lite hensiktsmessig, for da vil jeg alltid komme til kort. Bør vel egentlig sammenligne meg med meg selv og hva jeg faktisk får til nå. Har hatt noen runder med terapeuten om dette, men dette er et tema som jeg tydeligvis faller fort tilbake til start på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, cilie skrev:

Hehe, har du hørt om ESPA?😅 En periode i livet jeg kjørte mye der, var det helt utenkelig og fjernt å stoppe for å kjøpe boller, mens nå kunne jeg nesten kjørt helt dit i ærend kun for å kjøpe boller 😅 Nesten da.
 

Jeg ser absolutt poenget ditt, og målet er ikke å være bikinifin, men å ikke veie for mye som jeg gjør nå og konstant crave sukker😳

Ja, har smakt bollene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...