Gå til innhold

Jeg bare ødelegger for meg selv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke takler ting som er så vanskelig for meg. Folk blir bare lei av meg. Jeg vil ikke være til bry for noen mer, det gjør så vondt. Jeg er sliten og orker ikke mer. 

Anonymkode: 55b73...599

Jeg er ikke lei av deg😊

AnonymBruker

Tror ikke at det er så lurt å hele tiden fokusere på dette. Jeg synes du legger deg frem som et offer. Det kan godt hende at du er det, men du er da tross alt i 100% jobb, så så ille kan du vel ikke ha det? Har man det så ille med seg selv som du gir uttrykk for så klarer man ikke å være i jobb.Jeg synes du må hente frem styrken i deg og fokusere på jobb og andre ting som betyr noe for deg. Du er sterk, husk det. Og ting blir ikke bedre av at du skriver inn her flere ganger i uken og forteller at du ikke er noe verdt og at folk er lei av deg. 

Anonymkode: 7d7d7...772

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke takler ting som er så vanskelig for meg. Folk blir bare lei av meg. Jeg vil ikke være til bry for noen mer, det gjør så vondt. Jeg er sliten og orker ikke mer. 

Hva er det som er vanskelig å takle?

Anonymkode: f1d55...d33

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger kan man trekke offerrollen for langt. Da går folk lei.

Anonymkode: 77fef...449

Annonse

AnonymBruker
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg skal be om å få min bruker slettet. Jeg vil ikke være til noens bry lenger. Jeg bare vet at jeg er det. 

Du har det vanskelig og det er veldig forståelig. Mennesker er sosiale vesner og trenger støtte og forståelse, noe du helt sikkert trenger i den fasen du er i nå. Det er ingenting å skamme seg over. Jeg synes du skal fortsette å skrive her, rett og slett få det ut. Vi kan tåle det. 

Du trenger ikke å slette brukeren din, tvert imot. Du trenger å være her, og få støtte og forståelse fra oss. Hvis noen ikke liker at du dele tankene dine her, så er det deres problem, og ikke ditt. Forsett å kjempe, du er sterk og fin!

Anonymkode: f260a...5e9

Gjest Fastnick
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal be om å få min bruker slettet. Jeg vil ikke være til noens bry lenger. Jeg bare vet at jeg er det. 

Sånn jeg ser det (i alle fall når det gjelder andre), er at du er ikke mer til bry enn det folk lar seg bry med. Med det mener jeg at det er opp til hver enkelt leser om de vil gå inn i problemstillingen din, eller ikke. Synes de at det er brysomt, kan de la være å forholde seg til det og heller lese videre i andre tråder. Så enkelt er det faktisk. Så bare bli her om du ønsker det! :)

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøke rå spørre deg hva det er som er vanskelig for deg å takle?

Jeg har idag/på en dag blitt avvist av 3 for meg viktige personer. Jeg kan ikke utdype det pga gjenkjennelse. Det gjør så vondt, og jeg er sikker på at det er pga noe med meg. 

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har idag/på en dag blitt avvist av 3 for meg viktige personer. Jeg kan ikke utdype det pga gjenkjennelse. Det gjør så vondt, og jeg er sikker på at det er pga noe med meg. 

vet du eller tror du at det handler om deg ?

Jeg har ikke vært så aktiv på forumet, men jeg leser jevnlig. Jeg har stor forståelse for at du ikke ønsker å dele detaljer som gjør det mulig å identifisere deg i RL. Samtidig er det da vanskelig å balansere din oppfatning om at du er "avvist". Tidligere kunne jeg ofte føle det samme, mens jeg nå føler meg mer robust og tenker at det jeg tidligere oppfattet som avvisning, egentlig var kritikk. Noe velbegrunnet, noe ikke. Men kritikk er ikke alt eller ingenting. Hvis noen synes at jeg har tatt altfor mye plass i en sosial sammenheng i en hypoman fase (er bipolar), kjenner jeg på en dyp skam. Men shit happens! Det kan ta tid, men så omformer jeg det og klarer å vinne innsikt i prosessen. Jo, jeg tok for mye plass og slapp ikke andre til. Men jeg vet jo også (har lært meg!) at det ikke er det samme som at jeg alltid tar for mye plass; det er en her-og-nå-vurdering. 

Andres tilbakemeldinger er som regel basert på her og nå, eller den siste tiden, eller knyttet til visse situasjoner. Stort sett er ikke folk interessert nok i andre til at de foretar en helhetlig vurdering av personlighet. Du irriterer deg vel sikkert over andre uten at det innebærer at du avskriver hele personen?

Jeg forsøker å leve etter følgende (helst etter noen timer) : Har personen som kritiserer meg (på en opprørt, følelsesmessig berørt eller nøktern måte) rett i (noe av) kritikken? Da bør jeg ta med meg dette videre, men uten at det skal definere hele meg. Noen ganger er jeg bare uenig, og da er spørsmålet om jeg skal la en annens mening veie tyngre enn min egen. 

Ønsker deg lykke til, og disse tingene er aldri svart-hvitt eller enten-eller 😘

Annonse

Gjest Fastnick
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du virkelig ble avvist når du tenker deg om nå, eller tror du at du bare har en følelse av å ha blitt avvist? Det er jo stor forskjell på det. 

Jeg har kanskje spurt om det før, men får du noen profesjonell oppfølging?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du sikker på at det ikke var noe i deres eget liv som gjorde at de var som de var? 

Jeg synes det er veldig forståelig at du er sliten og lei. Det er imidlertid litt dumt at du blander det at du opplever store familiære belastninger med at "det er noe feil med deg", " at du fortjener å ha det sånn" osv. 

Kunne det ha fungert for deg å skrive om hvor lei og fortvilet du er, uten at du legger til disse setningene som mange av oss reagerer på? Jeg synes du fortjener støtte, men det er vanskelig å støtte deg på at de premissene du legger inn i innleggene dine stemmer. 

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å svare deg på en god måte. Det er som om du forventer visse svar, når du ikke får de svar du forventer, Reagerer du med å svare på denne måten

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke at det er så lurt å hele tiden fokusere på dette. Jeg synes du legger deg frem som et offer. Det kan godt hende at du er det, men du er da tross alt i 100% jobb, så så ille kan du vel ikke ha det? Har man det så ille med seg selv som du gir uttrykk for så klarer man ikke å være i jobb.Jeg synes du må hente frem styrken i deg og fokusere på jobb og andre ting som betyr noe for deg. Du er sterk, husk det. Og ting blir ikke bedre av at du skriver inn her flere ganger i uken og forteller at du ikke er noe verdt og at folk er lei av deg. 

Anonymkode: 7d7d7...772

Jeg er uenig i at hvorvidt man går på jobb eller ikke, nødvendigvis sier noe om hvor vanskelig man har det psykisk? Noen går på jobb omtrent uansett hvor vondt de har det, andre har mye lavere terskel for å gi opp jobb. 

AnonymBruker
20 timer siden, frosken skrev:

Jeg er uenig i at hvorvidt man går på jobb eller ikke, nødvendigvis sier noe om hvor vanskelig man har det psykisk? Noen går på jobb omtrent uansett hvor vondt de har det, andre har mye lavere terskel for å gi opp jobb. 

Enig med deg. Takk for støtten. Jeg går på jobb med feks migrene også. Presser meg veldig hardt. Jeg synes ikke man skal bli mistenkeliggjort, ikke trodd på eller tatt på alvor «bare» fordi man går på jobb. 

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Takk for støtten. Jeg går på jobb med feks migrene også. Presser meg veldig hardt. Jeg synes ikke man skal bli mistenkeliggjort, ikke trodd på eller tatt på alvor «bare» fordi man går på jobb. 

Å presse seg hardt, å gå på jobb når en ikke har det bra psykisk, er greit så lenge en ikke lar det gå ut over kollegaer eller andre en er i kontakt med.
Hvis en jobber i helsevesenet, er det spesielt viktig å ikke la det gå ut over pasientene. En merker det kanskje ikke selv, at det er det en gjør. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...