Gå til innhold

NJIE Propud - tilsatt sukker eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det står på pakken: "uten tilsatt sukker".

I ingrediensene står det:

Høypasteurisert melk, melkeprotein, fettredusert kakao (1,8%), stabilisator (cellulosegummi, karragenan, dekstrose), antioksidant (natriumfosfat), søtstoffer (acesulfam K, aspartam), aroma, karamellisert sukkersirup, laktaseensym. Inneholder en kilde til fenylalanin. Med et naturlig innhold av sukker.

Jeg skjønner at den har et naturlig innhold av sukker, og at den er søtet med kunstig søtning.
- Men hva er karamellisert sukkersirup? Det HØRES ut som sukker i flytende sirupform, og ikke kunstig søtning. Hva er det egentlig?
Har de lurt oss såpass at de sier at den ikke inneholder sukker (som i hvite små krystaller) og da er alt ok?

Anonymkode: f01b4...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står på pakken: "uten tilsatt sukker".

I ingrediensene står det:

Høypasteurisert melk, melkeprotein, fettredusert kakao (1,8%), stabilisator (cellulosegummi, karragenan, dekstrose), antioksidant (natriumfosfat), søtstoffer (acesulfam K, aspartam), aroma, karamellisert sukkersirup, laktaseensym. Inneholder en kilde til fenylalanin. Med et naturlig innhold av sukker.

Jeg skjønner at den har et naturlig innhold av sukker, og at den er søtet med kunstig søtning.
- Men hva er karamellisert sukkersirup? Det HØRES ut som sukker i flytende sirupform, og ikke kunstig søtning. Hva er det egentlig?
Har de lurt oss såpass at de sier at den ikke inneholder sukker (som i hvite små krystaller) og da er alt ok?

Anonymkode: f01b4...31a

Det er vel sannsynlig, men ettersom den står nest sist på innholdslista er det så lite i den at jeg ikke engang ville ofret det en tanke. Da er det verre med aspartam og acesulfam K etter min mening. Det er nok også mange, mange ganger mer melkesukker i den enn det er hvitt sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sist på lista betyr at det er veldig lite av det. Hadde heller vurdert om jeg trengte den generelt. Ser flere og flere som får i seg alt for mye proteiner og glemmer at det omdannes til fett om man ikke får brukt det.

Anonymkode: 3889f...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sist på lista betyr at det er veldig lite av det. Hadde heller vurdert om jeg trengte den generelt. Ser flere og flere som får i seg alt for mye proteiner og glemmer at det omdannes til fett om man ikke får brukt det.

Anonymkode: 3889f...583

Oi, faakk, er det sant? Alt jeg gjør blir feil😳😥 Jeg er et fullstendig sukkeravhengig matvrak😣 Prøver å komme ut av det. 

Anonymkode: f01b4...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, faakk, er det sant? Alt jeg gjør blir feil😳😥 Jeg er et fullstendig sukkeravhengig matvrak😣 Prøver å komme ut av det. 

Anonymkode: f01b4...31a

Det stemmer, kroppen lagrer overskudd av proteiner som fett, og det lagres gjerne rundt indre organer. Du trenger ikke mer enn maks. 1,5 gram protein pr. kg kroppsvekt pr. døgn. Med mindre du trener hardt eller spiser veldig lite er det helt unødvendig å spise proteintilskudd av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...