Gå til innhold

Religion og psykiatri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke religionene annet enn tvangstanker satt i system, for å unngå fare og høste belønning? Er religion bare den høyeste form for angst forkledd som fromhet?

Anonymkode: 39c3b...81a

Kan ikke gi deg et klokt svar på dette, dessverre. Noen av de religiøse jeg kjenner til er RUSA på religion. Massesugesjon?

Anonymkode: 8a498...562

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke religionene annet enn tvangstanker satt i system, for å unngå fare og høste belønning? Er religion bare den høyeste form for angst forkledd som fromhet?

Anonymkode: 39c3b...81a

Svar på begge spørsmål: Nei.

Anonymkode: c1f85...2f4

AnonymBruker

Ville ikke kalt det tvangstanker. Å tro er naturlig. Det har skapt samfunn, formet de. Som regel til det verre, men det er nå det sosiale limet for mange. Selv tror jeg bare på fanden. Jesus skuffet meg dypt, jeg likern ikke. Selvfølgelig var han ikke guds sønn. Men det att han hevdet å være det har fucka mange sitt åndsliv.

Anonymkode: cb2bc...8e9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...