Gå til innhold

Ukas trening , uke 11.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Nå er dette forumet viktigere enn noen gang 🙂 Det er viktig å forsøke å få til litt bevegelse, nå når hverdagen stort seg dreier seg om å bevege seg fra senga til hjemmekontoret og videre til Coronanyheter på tv' n 😢

 

Jeg har gått ca 5 km hver dag i hverdagene. 

På lørdag gikk vi 11 km i marka og jogget opp alle bakker for å få opp pulsen.

I dag ble det en kortere tur. Ca 6 km, men vi løp opp 9 etasjer etterpå. 

Styrketrening er ikke lett å få til nå med stengt treningssenter, men jeg har noen lette manualer som brukes flittig og jeg bruker en krakk til step- up. Jeg tar også planken hver dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg har hanglet hele uka, og vært helt gåen etter jobb (hjemmekontor) hver dag, har måttet sove, og det er ikke likt meg. Har dog vært på noen turer:

Mandag: Gå-møte med sjefen min (hun bor ti minutters gange fra meg) i en liten time.

Onsdag (? - går helt surr i dagene) tur i skogen her

Lørdag: rolig tur i skogen 10 min kjøring hjemmefra, var ute i ca 1,5 time

Søndag: vi har holdt på hele dagen med ommøblering, rydding, fiksing av små og store ting inne og ute. Orket ingen tur.

Nå tror jeg at forkjølelsen er på retur - deilig å kjenne litt overskudd igjen! Får fortsette med styrketreningen kommende uke, gjorde ingenting mens jeg var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har hanglet hele uka, og vært helt gåen etter jobb (hjemmekontor) hver dag, har måttet sove, og det er ikke likt meg. Har dog vært på noen turer:

Mandag: Gå-møte med sjefen min (hun bor ti minutters gange fra meg) i en liten time.

Onsdag (? - går helt surr i dagene) tur i skogen her

Lørdag: rolig tur i skogen 10 min kjøring hjemmefra, var ute i ca 1,5 time

Søndag: vi har holdt på hele dagen med ommøblering, rydding, fiksing av små og store ting inne og ute. Orket ingen tur.

Nå tror jeg at forkjølelsen er på retur - deilig å kjenne litt overskudd igjen! Får fortsette med styrketreningen kommende uke, gjorde ingenting mens jeg var syk.

Uffda, det var slik jeg hadde det i uke 10. Da fikk ikke jeg trent noe.

Følte meg uvel på jobb mandag, så jeg tok med meg pc hjem etter jobben.

Våknet tirsdag med dundrende hodepine, stiv i nakken, vondt i magen og veldig kvalm.  Svetten rant, men ingen feber. Det ble hjemmekontor og mens jeg pratet i telefonen forsvant stemmen en stund også. Var kjempetrøtt og måtte sove litt en halvtimes tid før jeg logget på igjen. Onsdag var jeg også kvalm med magesmerter, men hodepina var bedre. På torsdag fikk vi vite at alle skulle ha hjemmekontor. Da hadde jeg allerede hatt det i 2 dager. Svettet hele uka.Men ingen forkjølelse. En morgen våknet samboeren og sa det var tungt å puste. Han ble bedre utover dagen og neste dag var han helt fin igjen. Ingen av oss ble forkjølet.

Nå er vi friske begge to og regner med vi er ferdig med Coronaen 🙂

God bedring 🙂 Vi får holde motet oppe og liv i disse trådene fremover 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Uffda, det var slik jeg hadde det i uke 10. Da fikk ikke jeg trent noe.

Følte meg uvel på jobb mandag, så jeg tok med meg pc hjem etter jobben.

Våknet tirsdag med dundrende hodepine, stiv i nakken, vondt i magen og veldig kvalm.  Svetten rant, men ingen feber. Det ble hjemmekontor og mens jeg pratet i telefonen forsvant stemmen en stund også. Var kjempetrøtt og måtte sove litt en halvtimes tid før jeg logget på igjen. Onsdag var jeg også kvalm med magesmerter, men hodepina var bedre. På torsdag fikk vi vite at alle skulle ha hjemmekontor. Da hadde jeg allerede hatt det i 2 dager. Svettet hele uka.Men ingen forkjølelse. En morgen våknet samboeren og sa det var tungt å puste. Han ble bedre utover dagen og neste dag var han helt fin igjen. Ingen av oss ble forkjølet.

Nå er vi friske begge to og regner med vi er ferdig med Coronaen 🙂

God bedring 🙂 Vi får holde motet oppe og liv i disse trådene fremover 🙂

Uff, tror nok du har vært verre enn meg. Jeg tror nok mest at det jeg har hatt,  har vært noe annet enn korona. Ingen feber (selv om det kjentes sånn mandag-torsdag), ingen hodeverk eller magesmerter. Men en annerledes forkjølelse, som startet dypt i brystet, gikk til halsen, så til slutt snørrete nese fredag  og press i hodet i går (men ikke direkte vondt). Nå er der bare litt tynt slim i halsen igjen og bare litt tungpustenhet. Meldte det inn på helsenorge.no. Har du gjort det? Ikke særlig slapp i dag ift de andre dagene, men muligens litt slappere enn normalt.

Endret av påskelilje
Skrivefeil 😄
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, påskelilje skrev:

Uff, tror nok du har vært verre enn meg. Jeg tror nok mest at det jeg har hatt,  har vært noe annet enn korona. Ingen feber (selv on det kjentes sånn mandag-torsdag), ingen hodeverk eller magesmerter. Men en annerledes forkjølelse, som startet dypt i brystet, gikk til halsen, så til slutt snlrreste nese fredag  og press i hodet i går (men ikke direkte vondt). Nå er der bare litt tynt slim i halsen igjen og bare litt tungpustenhet. Meldte det inn på helsenorge.no. Har du gjort det? Ikke særlig slapp i dag ift de andre dagene, mrn muligens litt slappere enn normalt.

Folk får så forskjellige symtomer. Jeg var ikke veldig dårlig. Det var hodepina første dagen som var verst, men jeg var jo ikke verre enn at jeg jobbet hele tiden minus en halvtime hvor jeg måtte sove litt midt i arbeidstiden 🙂

Takk for påminnelsen. Ja, jeg har tenkt å registrere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg gikk en nydelig skitur en litt øde plass, og fikk meg en joggetur en morgen.

I tillegg har det blitt mye rar og uvant innetrening. Yoga faktisk, med kona. Hvorfor ikke? 

Ellers masse styrkeøvelser, armhevinger, situps, planke etc etc. Mer styrketrening enn en normal uke normalt, egentlig, men masse reps og lav belastning. Det var kanskje sånn Arnold fikk musklene sine? (German volume training ). Eller var det dop? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
7 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg gikk en nydelig skitur en litt øde plass, og fikk meg en joggetur en morgen.

I tillegg har det blitt mye rar og uvant innetrening. Yoga faktisk, med kona. Hvorfor ikke? 

Ellers masse styrkeøvelser, armhevinger, situps, planke etc etc. Mer styrketrening enn en normal uke normalt, egentlig, men masse reps og lav belastning. Det var kanskje sånn Arnold fikk musklene sine? (German volume training ). Eller var det dop? 

Ja, det kommer til å bli mer og mer utfordrende og finne måter å trene på. Leser nå at enkelte er rasende over joggere også.

Herregud, folk kjeder seg og blir mer og mer aggresiv på andre for hver dag som går. Enkelte finner alt mulig å irritere seg over.

Men det får de bare være. Jeg forholder meg til rådene fra FHI og hvis det blir portforbud, skal jeg klare å forholde meg til det også.

Når det gjelder Arnold, ser jeg ikke bort i fra at det var litt begge deler 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Uff, tror nok du har vært verre enn meg. Jeg tror nok mest at det jeg har hatt,  har vært noe annet enn korona. Ingen feber (selv om det kjentes sånn mandag-torsdag), ingen hodeverk eller magesmerter. Men en annerledes forkjølelse, som startet dypt i brystet, gikk til halsen, så til slutt snørrete nese fredag  og press i hodet i går (men ikke direkte vondt). Nå er der bare litt tynt slim i halsen igjen og bare litt tungpustenhet. Meldte det inn på helsenorge.no. Har du gjort det? Ikke særlig slapp i dag ift de andre dagene, men muligens litt slappere enn normalt.

Nå fikk jeg registrert meg og da så jeg at magesmerter og kvalme er en av symptomene. Magesmarter og kvalme var av de symptomene som etter hodepina var mest plagsom hos meg. Nå ble jeg enda mer sikker på at jeg kan anse meg som ferdig med Corona. Jippi ! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det kommer til å bli mer og mer utfordrende og finne måter å trene på. Leser nå at enkelte er rasende over joggere også.

Herregud, folk kjeder seg og blir mer og mer aggresiv på andre for hver dag som går. Enkelte finner alt mulig å irritere seg over.

Men det får de bare være. Jeg forholder meg til rådene fra FHI og hvis det blir portforbud, skal jeg klare å forholde meg til det også.

Når det gjelder Arnold, ser jeg ikke bort i fra at det var litt begge deler 🙂

Det er så klart viktig å holde størst mulig avstand enten man går eller jogger. Jeg dro ut litt tidlig og møtte veldig få mennesker. Deriblant ingen grinebitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er så klart viktig å holde størst mulig avstand enten man går eller jogger. Jeg dro ut litt tidlig og møtte veldig få mennesker. Deriblant ingen grinebitere.

Sikkert lurt å dra ut tidlig ja. 

Det positive nå er at tallene er stabile. Fikk nettopp melding fra datteren om at de også merker det på sykehuset. Den store bølgen de har ventet på sykehuset, har ikke kommet. Det er veldig rolig der. Godt nytt 🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...