Gå til innhold

Ukas trening, uke 17


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Denne uka ble ikke like bra som forrige, dels på grunn av sen arbeidstid,men litt ble det. Fikk til 4 dager. 

Raske gåturer ( inkl litt løping i oppoverbakker ) 

Tirsdag : 5,5 km

Torsdag : 7 km 

Lørdag : 10 km 

Søndag: 6, 5 km. 

Og så det vanlige: manualer, trappa og planken. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kommet i gang og foreløbig går vi en annen runde med motbakker enn Helvetesrunden da den nok ikke er snøfri nok ennå.

Tirsdag - 7,4 km gåtur

Onsdag - 8,1 km sykkeltur

Fredag - 6,3 km gåtur

Lørdag - 6,2 km sykkeltur (omtrent samme runde som vi går)

Søndag - 6,5 km gåtur

De siste to gåturene har kjæresten gått på litt i motbakkene, noe som fører til at jeg må gå som bare fy - han har mye lengre bein enn meg og jeg har aldri vært noen hurtig-gåer, så da har jeg virkelig fått tatt i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
27 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi har kommet i gang og foreløbig går vi en annen runde med motbakker enn Helvetesrunden da den nok ikke er snøfri nok ennå.

Tirsdag - 7,4 km gåtur

Onsdag - 8,1 km sykkeltur

Fredag - 6,3 km gåtur

Lørdag - 6,2 km sykkeltur (omtrent samme runde som vi går)

Søndag - 6,5 km gåtur

De siste to gåturene har kjæresten gått på litt i motbakkene, noe som fører til at jeg må gå som bare fy - han har mye lengre bein enn meg og jeg har aldri vært noen hurtig-gåer, så da har jeg virkelig fått tatt i!

Til det siste avsnittet : Det samme som hos oss :) Jeg må gå som f... for å holde følge og hver gang jeg kommer opp på siden, går han på enda raskere.  På torsdag ble han litt overrasket, da det er spesielt en bakke som er veldig lang og bratt og jeg pleier å henge etter. Men på torsdag bestemte jeg meg for å ta i bruk all viljestyrke jeg hadde og han klarte ikke å gå i fra meg.:) 

Jeg savner treningsstudioet. Savner og få trent styrke, men jeg har fått bedre kondisjon nå . Det blir ikke like bra kondis av å trene på tredemølla. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er👏
 

Her har jeg bare en gå/jogg dessverre. Skjønner ikke hva som skal til for å komme ordentlig i gang jeg, sukk...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, cilie skrev:

Så flinke dere er👏
 

Her har jeg bare en gå/jogg dessverre. Skjønner ikke hva som skal til for å komme ordentlig i gang jeg, sukk...

 

Får du med deg samboeren ? Jeg synes det er hyggeligere å være 2 når vi går pluss at jeg får god « drahjelp » :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trimturer denne uka, men mye styrketrening med vedarbeid 😄:

Mandag: hentet et lass og lødde det sammen med sønnen.

Onsdag: hentet ett lass om morgenen og ett om kvelden. Tungt å løfte så mange kubber.

Lørdag: lødde siste lass alene.

Nå skal hele det digre vedlaet vårt kløyves... men vi må ha litt pause 😊

I tillegg malte jeg i 5,5 timer på lørdag, men vet ikke om trening for hånd, fingre, arm og skulder på den måten regnes med 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

- Bakkeintervall (løping) 

- To skiturer. 

- Styrketrening (3T greier) 

- Yoga.

Jeg er fornøyd med det, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overhode ikke fornøyd.  Har bare greid å gå tur to ganger. Bør vel ta fram stepp-benken min og matta, så jeg iallefall får rørt meg litt på dager jeg ikke greier å gå ut. Hmm.... da får det være målet mitt neste uke + noen gåturer.

Sykkelen min er ødelagt, må få fikset den så jeg kan få syklet litt. Tror det er ventilen som lekker og det kan vel ikke være så dyrt å få fikset?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg greier å huske alle dagene i detalj, men. 

Mandag: 5 km løpetur etterfulgt av 1 km gåing i raskt tempo for å "varme ned". Kom ikke på det korrekte ordet. 

Tirsdag: Husker ikke annet at jeg vet jeg gikk tur. Har på følelsen at jeg gikk samme løype som joggeturen i så fall 6 km. 

Onsdag: Først gåtur med kontakten min i kommunen. Ca 3 km. Deretter gåtur på ettermiddagen, men husker ikke hvor langt jeg gikk. Hadde over 100% på klokka i hvert fall som er stilt inn på 13000 skritt. 

Torsdag: 5 km løpetur og 1 km gåtur. Pluss 2 km gåing på morgenen da jeg skulle til legen. 

Fredag: ca 4 km gåtur på kvelden, men var også ute i en times tid med eldste sønn så ble litt hverdagsaktivitet. 

Lørdag: 5 km joggetur og 1 km gåing. 

Søndag: 6 km gåtur i terrengløype. I tillegg til 1,5 time utetid med yngste hvor det ble litt løping og slikt da han hadde sparkesykkel. 

Så har det også blitt én dag med styrketrening på matta. Strever med å finne motivasjon til å komme i gang med dette igjen. Selv om det bare tar 15 min å gjennomføre da jeg tar det som sirkeltrening. 

Presterer gradvis bedre på løpeturene. Litt lenger i strekk for hver gang og dermed litt kortere gå-etapper. Men det er jammen et slit å trene seg opp igjen. Går så mye lettere når kondisen først er på plass igjen. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Til det siste avsnittet : Det samme som hos oss :) Jeg må gå som f... for å holde følge og hver gang jeg kommer opp på siden, går han på enda raskere.  På torsdag ble han litt overrasket, da det er spesielt en bakke som er veldig lang og bratt og jeg pleier å henge etter. Men på torsdag bestemte jeg meg for å ta i bruk all viljestyrke jeg hadde og han klarte ikke å gå i fra meg. :)

Jeg havner noen få meter bak som regel, men biter tennene sammen, senker blikket og går på og tar ham nesten igjen i alle fall. Jeg vet det sies at man skal løfte blikket og se fremover, men jeg blir jo bare demotivert over å se motbakke foran meg! Om jeg ser litt ned ser jeg bare bakken og da kan jeg lure meg selv til å tro at det er nesten flatt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, emilie321 skrev:

Sykkelen min er ødelagt, må få fikset den så jeg kan få syklet litt. Tror det er ventilen som lekker og det kan vel ikke være så dyrt å få fikset?

Det er bare å skifte slangen, ventilen sitter jo på slangen. :) Kjøp en slange og gjør det selv eller spør noen du kjenner om de kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er bare å skifte slangen, ventilen sitter jo på slangen. :) Kjøp en slange og gjør det selv eller spør noen du kjenner om de kan hjelpe deg.

Takk!

Fikk en til å skifte slange for en stund siden, men problemet er der ennå. Får prøve igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, emilie321 skrev:

Takk!

Fikk en til å skifte slange for en stund siden, men problemet er der ennå. Får prøve igjen. 

Da kan det være en skarp kant på felgen som gnager på ventilen kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
10 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg havner noen få meter bak som regel, men biter tennene sammen, senker blikket og går på og tar ham nesten igjen i alle fall. Jeg vet det sies at man skal løfte blikket og se fremover, men jeg blir jo bare demotivert over å se motbakke foran meg! Om jeg ser litt ned ser jeg bare bakken og da kan jeg lure meg selv til å tro at det er nesten flatt. ;) 

Jeg merket litt samme konkurranse da vi tok bakkeintervall. Jeg tror begge er inneforstått med at jeg rett og slett er litt sprekere på løping, men hun VIL henge på og vil gjennomføre alle dragene. Hun er bedre i mye annet, i alle fall 3T ting som krever rytmesans og koordinasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Da kan det være en skarp kant på felgen som gnager på ventilen kanskje? 

Ja, for noe må det være for lufta siver jo sakte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg merket litt samme konkurranse da vi tok bakkeintervall. Jeg tror begge er inneforstått med at jeg rett og slett er litt sprekere på løping, men hun VIL henge på og vil gjennomføre alle dragene. Hun er bedre i mye annet, i alle fall 3T ting som krever rytmesans og koordinasjon. 

:D I tillegg har han jo nesten ikke puls! Han har type 130 i puls når jeg har 170... Men min puls synker mye raskere enn hans når vi roer ned da og det er viktig har jeg skjønt. *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2020 den 20.26, Nicklusheletida skrev:

Får du med deg samboeren ? Jeg synes det er hyggeligere å være 2 når vi går pluss at jeg får god « drahjelp » :)

Må nok klare meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...