Gå til innhold

Nok er nok.


RamonaK

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestemt meg at nok er nok. Jeg skal ta tilbake livet mitt. Jeg er så lei av å ha det sånn her. Men nå skal jeg virkelig ta meg sammen og få orden på ting.

Jeg skal begynne å ta medisinene mine ordentlig.

Jeg skal begynne å trene.

Jeg skal prøve å spise sunnere. 

Jeg skal begynne å bry meg om hvordan jeg ser ut og ta bedre vare på meg selv. 

Jeg skal holde orden i huset. 

Noen andre forslag? Jeg trenger virkelig drastiske tiltak før det går nedom og hjem her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, RamonaK skrev:

Nå har jeg bestemt meg at nok er nok. Jeg skal ta tilbake livet mitt. Jeg er så lei av å ha det sånn her. Men nå skal jeg virkelig ta meg sammen og få orden på ting.

Jeg skal begynne å ta medisinene mine ordentlig.

Jeg skal begynne å trene.

Jeg skal prøve å spise sunnere. 

Jeg skal begynne å bry meg om hvordan jeg ser ut og ta bedre vare på meg selv. 

Jeg skal holde orden i huset. 

Noen andre forslag? Jeg trenger virkelig drastiske tiltak før det går nedom og hjem her. 

Vær forsiktig med å gape over for mye. Det du har på lista kan være rikelig.

Anonymkode: a8bc7...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, RamonaK skrev:

Nå har jeg bestemt meg at nok er nok. Jeg skal ta tilbake livet mitt. Jeg er så lei av å ha det sånn her. Men nå skal jeg virkelig ta meg sammen og få orden på ting.

Jeg skal begynne å ta medisinene mine ordentlig.

Jeg skal begynne å trene.

Jeg skal prøve å spise sunnere. 

Jeg skal begynne å bry meg om hvordan jeg ser ut og ta bedre vare på meg selv. 

Jeg skal holde orden i huset. 

Noen andre forslag? Jeg trenger virkelig drastiske tiltak før det går nedom og hjem her. 

Du er flink som tar tak i livet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Du er flink som tar tak i livet ditt. 

Takk, fikk plutselig en følelse av at det haster. Føler livet bare flyr forbi meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær forsiktig med å gape over for mye. Det du har på lista kan være rikelig.

Anonymkode: a8bc7...495

Ja, det er kanskje sant. Men føler jeg må gjøre noe og så mye som mulig. Vil bare at noe skal funke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk, fikk plutselig en følelse av at det haster. Føler livet bare flyr forbi meg. 

Ja samme her. Det haster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naana47

Jeg tenker også at denne lista kan være vanskelig å gape over, i alle fall hvis du vil begynne med alt samtidig. Hvis jeg var deg ville jeg ha begynt med det første punktet du nevner. Når medisineringen er på plass, kan nemlig noe av det andre komme "gratis" med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner og en tur ut hver dag! Jeg har forsøkt å ta tak i "alt" samtidig, og da er det lett å skli ut og gi opp hele prosjektet. Legg til et tilleggsmål når du har klart grunnmålene i en måneds tid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, RamonaK skrev:

Nå har jeg bestemt meg at nok er nok. Jeg skal ta tilbake livet mitt. Jeg er så lei av å ha det sånn her. Men nå skal jeg virkelig ta meg sammen og få orden på ting.

Jeg skal begynne å ta medisinene mine ordentlig.

Jeg skal begynne å trene.

Jeg skal prøve å spise sunnere. 

Jeg skal begynne å bry meg om hvordan jeg ser ut og ta bedre vare på meg selv. 

Jeg skal holde orden i huset. 

Noen andre forslag? Jeg trenger virkelig drastiske tiltak før det går nedom og hjem her. 

For å få gjennomført mest mulig av det du ønsker, så synes jeg du skal starte med å lage dags- og ukeplaner. Skriv inn det som er faste avtaler (så som levering i barnehagen), måltider, tidspunkt for medisiner, barnas leggetid osv. osv. Sett så opp når du vil gjøre husarbeid, når du vil gå deg en tur osv. Pass på å ikke gjøre planene for ambisiøse, men til gjengjeld må du forplikte deg til å følge dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naana47 skrev:

Jeg tenker også at denne lista kan være vanskelig å gape over, i alle fall hvis du vil begynne med alt samtidig. Hvis jeg var deg ville jeg ha begynt med det første punktet du nevner. Når medisineringen er på plass, kan nemlig noe av det andre komme "gratis" med. 

Ja, jeg håper at hvis jeg er flink til å ta medisinene blir det lettere å få gjort resten :) hadde tenkt til å skrive slutte å røyke også på lista, men føler det ble litt mye av gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, frosken skrev:

For å få gjennomført mest mulig av det du ønsker, så synes jeg du skal starte med å lage dags- og ukeplaner. Skriv inn det som er faste avtaler (så som levering i barnehagen), måltider, tidspunkt for medisiner, barnas leggetid osv. osv. Sett så opp når du vil gjøre husarbeid, når du vil gå deg en tur osv. Pass på å ikke gjøre planene for ambisiøse, men til gjengjeld må du forplikte deg til å følge dem. 

Takk for tips. Skal definitivt skrive en plan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, adhoc skrev:

Medisiner og en tur ut hver dag! Jeg har forsøkt å ta tak i "alt" samtidig, og da er det lett å skli ut og gi opp hele prosjektet. Legg til et tilleggsmål når du har klart grunnmålene i en måneds tid 😊

Har allerede klart å komme meg ut å gå hver dag, så da er jeg ihvertfall på riktig vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja samme her. Det haster. 

Da får vi prøve å gjøre det beste vi kan. :)Jeg har allerede begynt, håret mitt var i helt fryktelig dårlig stand så har nå klippet av en hel masse. Ser mye bedre ut allerede. Driver også vurderer å få tilbake min naturlige farge. Av en eller annen grunn farget jeg det kullsort, og jeg er vanligvis blond . Også vært hos tannlegen å har begynt å fikse tenna mine. Fryktelige dyrt hos tannlegen forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Da får vi prøve å gjøre det beste vi kan. :)Jeg har allerede begynt, håret mitt var i helt fryktelig dårlig stand så har nå klippet av en hel masse. Ser mye bedre ut allerede. Driver også vurderer å få tilbake min naturlige farge. Av en eller annen grunn farget jeg det kullsort, og jeg er vanligvis blond . Også vært hos tannlegen å har begynt å fikse tenna mine. Fryktelige dyrt hos tannlegen forresten. 

Du er jo godt i gang du, du er flink :) 

Jeg har ikke gjort en tøddel i dag, bare sett på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Du er jo godt i gang du, du er flink :) 

Jeg har ikke gjort en tøddel i dag, bare sett på ting. 

Vanligvis er jeg også sånn men Av en eller annen grunn var det som jeg ble fylt av energi i dag. Og jeg ble fryktelig sint på meg selv fordi jeg alltid ødelegger så mye for meg selv. Også litt stolt av meg selv nå for jeg er livredd tannleger, men føles godt å ha begynt. Tror det kommer til å få meg til å føle meg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Vanligvis er jeg også sånn men Av en eller annen grunn var det som jeg ble fylt av energi i dag. Og jeg ble fryktelig sint på meg selv fordi jeg alltid ødelegger så mye for meg selv. Også litt stolt av meg selv nå for jeg er livredd tannleger, men føles godt å ha begynt. Tror det kommer til å få meg til å føle meg bedre. 

Ja jeg og var å fikset tennene, nå skal jeg ikke på lenge. Det er godt når det er gjort, men store hvite fine tenner får jeg nok aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja jeg og var å fikset tennene, nå skal jeg ikke på lenge. Det er godt når det er gjort, men store hvite fine tenner får jeg nok aldri. 

Ja, gå til tannlege er noe herk. Jeg har bestemt meg for å sette kroner på åtte fortenner for at de skal bli så fine som mulig. Gleder meg til å få det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja, gå til tannlege er noe herk. Jeg har bestemt meg for å sette kroner på åtte fortenner for at de skal bli så fine som mulig. Gleder meg til å få det overstått.

Ok. DEt kunne jeg tenkt meg også, men det er vel veldig dyrt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. DEt kunne jeg tenkt meg også, men det er vel veldig dyrt det?

Ja ganske dyrt. Men jeg går på sosial stønad så nav dekker en del av det. Koster ca 6000 Per krone sa tannlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja ganske dyrt. Men jeg går på sosial stønad så nav dekker en del av det. Koster ca 6000 Per krone sa tannlegen. 

Ok. Jeg har gratis tannlege men tror nok ikke de dekker sånt...bare det nødvendige. Men kunne jo tatt lån i banken om jeg får det, det hadde vært herlig med fine tenner. Smiler alltid med lukket munn jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...