Gå til innhold

Nok er nok.


RamonaK

Anbefalte innlegg

1 time siden, RamonaK skrev:

Forresten noen som har fått kviser som bivirkning av litium eller zyprexa? Har plutselig fått skikkelig uren hud skjønner ikke hva det kommer av. 

Ja jeg husker jeg fikk uren hud av litium for mange herrens år siden når jeg prøvde ut den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prosjekt "ta tilbake livet mitt" går fremover, ganske sakte riktignok men det går ihvertfall ikke bakover. Blitt flinkere til å ta medisinene mine, og å ta bedre vare på meg selv. Treningen har jeg ikke begynt på enda , men går en to timers tur hver dag og det har gjort at jeg har gått ned 4kg. Zyprexan gjør at jeg er skrubbsulten hele tiden, og det er utrolig frustrerende. Har klart meg ganske bra med å kun spise faste måltider, men har hatt et par tilfeller hvor jeg har raidet kjøleskapet kl to på natta. Det er utrolig vanskelig å stå imot den sulten noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, RamonaK skrev:

Prosjekt "ta tilbake livet mitt" går fremover, ganske sakte riktignok men det går ihvertfall ikke bakover. Blitt flinkere til å ta medisinene mine, og å ta bedre vare på meg selv. Treningen har jeg ikke begynt på enda , men går en to timers tur hver dag og det har gjort at jeg har gått ned 4kg. Zyprexan gjør at jeg er skrubbsulten hele tiden, og det er utrolig frustrerende. Har klart meg ganske bra med å kun spise faste måltider, men har hatt et par tilfeller hvor jeg har raidet kjøleskapet kl to på natta. Det er utrolig vanskelig å stå imot den sulten noen ganger. 

Du er flink. Det er virkelig ikke enkelt å stå i mot en slik trang til å spise. Godt jobba. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Du er flink. Det er virkelig ikke enkelt å stå i mot en slik trang til å spise. Godt jobba. :)

Takk :) nei, det er noe av det vanskeligste jeg har gjort. Rumler konstant i magen. Har så utrolig lyst til å bli kvitt denne depresjonen, skulle ønske jeg fikk litt mer hjelp. Vurderer å spørre om henvisning til psykolog, men det er vel ganske lang ventetid... føler at psykiateren min ikke tar meg på alvor. H*n virker rett og slett uinteressert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk :) nei, det er noe av det vanskeligste jeg har gjort. Rumler konstant i magen. Har så utrolig lyst til å bli kvitt denne depresjonen, skulle ønske jeg fikk litt mer hjelp. Vurderer å spørre om henvisning til psykolog, men det er vel ganske lang ventetid... føler at psykiateren min ikke tar meg på alvor. H*n virker rett og slett uinteressert. 

Selv om det er lang ventetid så er det jo bedre å ta den ventetiden og deretter få mer hjelp, enn om du lar være å vente denne tiden også får du ikke hjelp. Den som venter på noe "godt" venter ikke forgjeves. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk :) nei, det er noe av det vanskeligste jeg har gjort. Rumler konstant i magen. Har så utrolig lyst til å bli kvitt denne depresjonen, skulle ønske jeg fikk litt mer hjelp. Vurderer å spørre om henvisning til psykolog, men det er vel ganske lang ventetid... føler at psykiateren min ikke tar meg på alvor. H*n virker rett og slett uinteressert. 

Hvis det er lang ventetid er det jo ingen grunn til å vente med å sette seg på venteliste! Om behovet forsvinner er det bare å be om å bli strøket igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Glitter skrev:

Selv om det er lang ventetid så er det jo bedre å ta den ventetiden og deretter få mer hjelp, enn om du lar være å vente denne tiden også får du ikke hjelp. Den som venter på noe "godt" venter ikke forgjeves. :)

 

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvis det er lang ventetid er det jo ingen grunn til å vente med å sette seg på venteliste! Om behovet forsvinner er det bare å be om å bli strøket igjen. :) 

Det har dere forsåvidt rett i begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten begynner å ta helt over, prøver å drikke en del vann osv. Men sulten gnager i magen. I natt spiste jeg en halv sjokolade kake :( prøver å holde meg langt unna kjøleskapet, vet ikke om dette er en bivirkning jeg klarer ha i det lange løp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, RamonaK skrev:

Sulten begynner å ta helt over, prøver å drikke en del vann osv. Men sulten gnager i magen. I natt spiste jeg en halv sjokolade kake :( prøver å holde meg langt unna kjøleskapet, vet ikke om dette er en bivirkning jeg klarer ha i det lange løp. 

Jeg heier på deg! Det er så utrolig vanskelig å ha en slik ukontrollert sult. Det er jo grenser for hvor mye viljestyrke man klarer å ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg heier på deg! Det er så utrolig vanskelig å ha en slik ukontrollert sult. Det er jo grenser for hvor mye viljestyrke man klarer å ha. 

Takk. Jeg på deg også. Hadde allerede gått ned 4kg, så blir litt to steg frem et tilbake. Men så lenge det går fremover er vel det bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk. Jeg på deg også. Hadde allerede gått ned 4kg, så blir litt to steg frem et tilbake. Men så lenge det går fremover er vel det bra...

Slik er det ofte, men så lenge det går framover er det bra ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går det ikke så bra. Angsten river og sliter i kroppen. Tror kanskje jeg er på vei over i en manisk episode, noe jeg er ganske redd for. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
6 minutter siden, RamonaK skrev:

I dag går det ikke så bra. Angsten river og sliter i kroppen. Tror kanskje jeg er på vei over i en manisk episode, noe jeg er ganske redd for. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Hvis du er redd for det, synes jeg at du bør oppsøke legevakta siden det er helg og fastlegen og andre behandlere ikke er på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, RamonaK skrev:

I dag går det ikke så bra. Angsten river og sliter i kroppen. Tror kanskje jeg er på vei over i en manisk episode, noe jeg er ganske redd for. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Har du noen tiltaksplan rundt hva du skal gjøre når du begynner å merke tegn til det? Som å sørge for å få nok hvile, skjerming og økning i medisiner? 

Er det ikke også slik at ved bioolar1 så er innleggelse som regel nødvendig? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Naana47 skrev:

Hvis du er redd for det, synes jeg at du bør oppsøke legevakta siden det er helg og fastlegen og andre behandlere ikke er på jobb. 

Har tenkt tanken , men da må jeg kontakte barnevernet også og det vil jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Har tenkt tanken , men da må jeg kontakte barnevernet også og det vil jeg ikke. 

Det skjønner jeg. Se Glitters svar, det er godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Har du noen tiltaksplan rundt hva du skal gjøre når du begynner å merke tegn til det? Som å sørge for å få nok hvile, skjerming og økning i medisiner? 

Ikke enda. Det med hvile og skjerming osv er helt umulig pga barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Har tenkt tanken , men da må jeg kontakte barnevernet også og det vil jeg ikke. 

Det er bedre det enn at du pusher deg for langt, blir manisk, kanskje psykotisk også blir de plassert i fosterhjem på tvang og du på sykehuset på tvang. At du kontakter selv viser selvinnsikt og at du greier å ta ansvar for deg og dine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ikke enda. Det med hvile og skjerming osv er helt umulig pga barna. 

Har du noen andre som kan ta vare på barna i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, Naana47 skrev:

Har du noen andre som kan ta vare på barna i helgen?

Nei har ikke det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...