Gå til innhold

Nok er nok.


RamonaK

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, kupton skrev:

Vanligvis ikke. Om du er redd for tilbakefall, kan det være en ide å øke til 0,7-0,8 - en økning av dosen med 50%. Snakk med legen din om det.

Ja, jeg får ringe å høre. Håper h*n tar meg seriøst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager. Det var bare jeg som tenkte du kanskje hadde noe å bidra med i ts’ situasjon. Nå er hun uansett fornøyd med svarene, så jeg skal ikke legge meg mer borti det. 

Anonymkode: 777ba...1e7

Synes det var hyggelig av deg jeg :) takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg trenger mer hjelp enn det jeg får, men kvier meg veldig for å spørre. Jeg vet ikke helt hva slags hjelp jeg skal spørre om, hva slags hjelp er det egentlig der ute? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, RamonaK skrev:

Føler jeg trenger mer hjelp enn det jeg får, men kvier meg veldig for å spørre. Jeg vet ikke helt hva slags hjelp jeg skal spørre om, hva slags hjelp er det egentlig der ute? 

Det er jo kommunal psykisk helse hvis du trenger det, de kan hjelpe med alt mulig. Handle, gå turer sammen, vaske hus osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er jo kommunal psykisk helse hvis du trenger det, de kan hjelpe med alt mulig. Handle, gå turer sammen, vaske hus osv. 

Må man bare spørre? Er det noe jeg burde ta opp med behandler? Synes det er fryktelig å be om hjelp. Føler meg så udugelig. De ser meg som relativt høyt fungerende, men det er jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tak i legen, håper inderlig jeg får det i morgen. Føler det begynner å haste, gikk en tur i stad og glemte å ta på sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
29 minutter siden, RamonaK skrev:

Må man bare spørre? Er det noe jeg burde ta opp med behandler? Synes det er fryktelig å be om hjelp. Føler meg så udugelig. De ser meg som relativt høyt fungerende, men det er jeg ikke. 

De fleste steder kan man kontakte psykisk helse i kommunen selv, men du kan jo få noen til å ringe for deg om du heller vil det. Det er du som føler på om du vil ha mer hjelp, og det du føler er ikke feil. Du kjenner deg best selv, be om mer hjelp du så får du det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

De fleste steder kan man kontakte psykisk helse i kommunen selv, men du kan jo få noen til å ringe for deg om du heller vil det. Det er du som føler på om du vil ha mer hjelp, og det du føler er ikke feil. Du kjenner deg best selv, be om mer hjelp du så får du det. 

Får se om jeg klarer å kvinne meg opp til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

Fikk ikke tak i legen, håper inderlig jeg får det i morgen. Føler det begynner å haste, gikk en tur i stad og glemte å ta på sko. 

Bor du alene sammen med barna nå eller bor det noen andre i huset også? Jeg spør fordi jeg blir bekymret for hvorvidt du klarer å ivareta barna godt nok (jeg har forstått det som at de er ganske små?), når du kan glemme å ha sko på deg utendørs. 

For meg høres det ut som om du trenger en type hjelp som innebærer at det kommer noen hjem til deg noen timer flere dager i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Bor du alene sammen med barna nå eller bor det noen andre i huset også? Jeg spør fordi jeg blir bekymret for hvorvidt du klarer å ivareta barna godt nok (jeg har forstått det som at de er ganske små?), når du kan glemme å ha sko på deg utendørs. 

For meg høres det ut som om du trenger en type hjelp som innebærer at det kommer noen hjem til deg noen timer flere dager i uka. 

Ja bor alene. Det som er så rart er at når barna er hjemme er jeg mye mer tilstede og klarer mer. Så det er stort sett når jeg er alene at sånne ting skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja bor alene. Det som er så rart er at når barna er hjemme er jeg mye mer tilstede og klarer mer. Så det er stort sett når jeg er alene at sånne ting skjer. 

Er ikke barna hos deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

Er ikke barna hos deg nå?

Jo. Jeg pleier alltid å gå meg en tur når de er i barnehage. Jeg får ringe behandler i morra tror jeg. Bedre føre var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Jo. Jeg pleier alltid å gå meg en tur når de er i barnehage. Jeg får ringe behandler i morra tror jeg. Bedre føre var. 

For meg høres det ut som om du bør snakke både med behandler og med barnevernet. Dere bør ha en slags plan for hva som skal skje dersom du blir verre. 

Ville du hatt plass til å ha hatt en voksen person til boende hos dere i perioder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, frosken skrev:

For meg høres det ut som om du bør snakke både med behandler og med barnevernet. Dere bør ha en slags plan for hva som skal skje dersom du blir verre. 

Ville du hatt plass til å ha hatt en voksen person til boende hos dere i perioder?

Ja, jeg skal snakke med de. Alt har blitt satt på vent pga corona. Får si at det haster. Nei det har vi ikke plass til, bor i et ganske lite hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...