Gå til innhold

Nok er nok.


RamonaK

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Glitter skrev:

Du er en fighter det skal du ha! :) Jeg skulle så ønske jeg hadde plass til trampoline. Har en terrasse, men tror ikke den er stor nok. 

Ha en fin lørdag med ungene dine. Minus trampoline så har vi samme planer som dere i dag. :)

:) ja trampoline er morro. Men funker nok dårlig på terrasse. Ja, lørdag er vel yndlings dagen til nesten alle barn her i landet :) kos dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempe bra syns jeg❤️ Det å begynne å spise sunt, trene litt og ta vare på seg selv er faktisk i seg selv den største medisin. Begynn pent bare så går det seg til. Sunn mat og litt mosjon kan gjøre underverker for psyken. Det samme gjelder å stelle pent med seg selv. Unn deg noe pent, snakk pent til deg selv, bare det kan løfte deg opp. Jeg har selv erfaring på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Chris1981 skrev:

Kjempe bra syns jeg❤️ Det å begynne å spise sunt, trene litt og ta vare på seg selv er faktisk i seg selv den største medisin. Begynn pent bare så går det seg til. Sunn mat og litt mosjon kan gjøre underverker for psyken. Det samme gjelder å stelle pent med seg selv. Unn deg noe pent, snakk pent til deg selv, bare det kan løfte deg opp. Jeg har selv erfaring på dette. 

Takk... ja, jeg prøver så godt jeg kan, og tar en dag av gangen :) detdet er sant det , er viktig å være snill med seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk... ja, jeg prøver så godt jeg kan, og tar en dag av gangen :) detdet er sant det , er viktig å være snill med seg selv :)

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, RamonaK skrev:

Ja , vallergan men det hjelper ikke. 

Har du forsøkt Melatonin dråper som selges på helsekostbutikker? Jeg har i perioder sovet lite eller ingenting og har brukt alt av sovemedisiner og medisiner mot psykose for det. Nå bruker jeg bare disse dråpene . 

Anonymkode: 96e8c...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt Melatonin dråper som selges på helsekostbutikker? Jeg har i perioder sovet lite eller ingenting og har brukt alt av sovemedisiner og medisiner mot psykose for det. Nå bruker jeg bare disse dråpene . 

Anonymkode: 96e8c...912

Nei det har jeg ikke prøvd, men jeg skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal jeg lære å kjenne forskjell på starten på oppstemthet pga bipolar og oppstemthet pga eupf? Er det noen spesielle kjennetegn på de forskjellige diagnosene? Merker at humøret mitt har endret seg en del, men vet ikke hva det kommer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Hvordan skal jeg lære å kjenne forskjell på starten på oppstemthet pga bipolar og oppstemthet pga eupf? Er det noen spesielle kjennetegn på de forskjellige diagnosene? Merker at humøret mitt har endret seg en del, men vet ikke hva det kommer av. 

@kupton eller andre er det noen som vet? Begynner å bli ganske redd for jeg vil ikke overreagere men vil ikke at det skal gå dårlig heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, RamonaK skrev:

@kupton eller andre er det noen som vet? Begynner å bli ganske redd for jeg vil ikke overreagere men vil ikke at det skal gå dårlig heller. 

Varighet vil jeg tro er det viktigste. Ved eupf svinger det vanligvis opp og ned med stor hyppighet. Hvis oppstemtheten varer mer enn et par dager, ville jeg mistenkt BP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, kupton skrev:

Varighet vil jeg tro er det viktigste. Ved eupf svinger det vanligvis opp og ned med stor hyppighet. Hvis oppstemtheten varer mer enn et par dager, ville jeg mistenkt BP.

Noen tips hvordan man kan merke forskjell før det går for langt? Har hatt noen ganske sinnssyke manier og pleier ikke få langt forvarsel før all fornuft går rett ut av vinduet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, RamonaK skrev:

Noen tips hvordan man kan merke forskjell før det går for langt? Har hatt noen ganske sinnssyke manier og pleier ikke få langt forvarsel før all fornuft går rett ut av vinduet. 

Så bra at du vil ta tak i det! Jeg ville snakket med behandler i RL om dette og sagt fra. 

Anonymkode: 777ba...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du vil ta tak i det! Jeg ville snakket med behandler i RL om dette og sagt fra. 

Anonymkode: 777ba...1e7

Ja, føler jeg ikke har noe valg for jeg kjenner noe er på gang. Har utrolig dårlig oppfølging for tiden så det er litt vanskelig å ta opp med behandler :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, kupton skrev:

Igjen varighet. Så kommer vel graden av mani. Sjelden at eupf går helt i taket.

Ja, kanskje jeg burde vente til mandag og ringe hvis det ikke har blitt bedre da? Er så redd for å gjøre noe feil, er så drastisk å ringe barnevernet men hvis jeg ikke gjør det og det går rett vest blir jo det gærent også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, føler jeg ikke har noe valg for jeg kjenner noe er på gang. Har utrolig dårlig oppfølging for tiden så det er litt vanskelig å ta opp med behandler :(

Fortell m din bekymring og spør dem hva de mener du skal gjøre. På den måten tar du ansvar samtidig som du lar de stå for avgjørelsen. Da har du ikke gjort noe galt :) 

Anonymkode: 777ba...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell m din bekymring og spør dem hva de mener du skal gjøre. På den måten tar du ansvar samtidig som du lar de stå for avgjørelsen. Da har du ikke gjort noe galt :) 

Anonymkode: 777ba...1e7

Ja, jeg får ringe på mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

Ja, kanskje jeg burde vente til mandag og ringe hvis det ikke har blitt bedre da? Er så redd for å gjøre noe feil, er så drastisk å ringe barnevernet men hvis jeg ikke gjør det og det går rett vest blir jo det gærent også. 

Når det gjelder barna, er det bedre å ringe en gang for mye enn for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, kupton skrev:

Varighet vil jeg tro er det viktigste. Ved eupf svinger det vanligvis opp og ned med stor hyppighet. Hvis oppstemtheten varer mer enn et par dager, ville jeg mistenkt BP.

Det er dette jeg stusser sånn på. I forbindelse med forskningsprosjekt så ble jeg utredet på nytt. Der kom det fram at jeg har hatt episoder med hypomani, men siden jeg har EUPF så mente de svingningene kunne skyldes det og ikke BP2, selv om jeg i tillegg har tilbakevendende depressiv lidelse, som helt klart ikke er en del av min EUPF. Disse hypomane fasene mine, som er to eller tre ganger på to år, har vart i 10-20 dager for så å falle inn i dyp depresjon. Er det ikke veldig rart at de mener dette er EUPF? Dvs de avviser ikke BP, men de vil ikke gå videre med det. 

 

Til deg @RamonaK så kan jeg bare si at de høye svingningene ved EUPF varer bare et par dager kanskje. Før jeg er nøytral igjen eller at jeg svinger andre veien. Da er det i så fall en utløsende faktor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så utrolig sliten av å være meg. Går rundt med angst for fremtiden. Er så redd for å bli dårlig. Er redd for barna. Barnevernet foreslo et avlastnings hjem en helg i måneden, vet ikke om jeg skal ta imot tilbudet. Men på den andre siden er det fryktelig slitsomt å være helt alene om alt hele tiden, så kanskje jeg burde. Men det føles som et nederlag. Har ikke hatt en manisk episode siden jeg ble alene med de for ca et år siden. Men de pleier som regel komme på våren, kanskje derfor jeg er så bekymret for endringene i humøret? Skulle ønske jeg hadde en familie som kunne hjelpe meg, hadde vært så betryggende å vite at barna kunne være hos dem hvis jeg ble dårlig. Føler barnevernet henger over meg, og det når jo et punkt hvor de mener jeg ikke klarer meg med dem hvis jeg ikke blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Nå er jeg så utrolig sliten av å være meg. Går rundt med angst for fremtiden. Er så redd for å bli dårlig. Er redd for barna. Barnevernet foreslo et avlastnings hjem en helg i måneden, vet ikke om jeg skal ta imot tilbudet. Men på den andre siden er det fryktelig slitsomt å være helt alene om alt hele tiden, så kanskje jeg burde. Men det føles som et nederlag. Har ikke hatt en manisk episode siden jeg ble alene med de for ca et år siden. Men de pleier som regel komme på våren, kanskje derfor jeg er så bekymret for endringene i humøret? Skulle ønske jeg hadde en familie som kunne hjelpe meg, hadde vært så betryggende å vite at barna kunne være hos dem hvis jeg ble dårlig. Føler barnevernet henger over meg, og det når jo et punkt hvor de mener jeg ikke klarer meg med dem hvis jeg ikke blir bedre. 

Avlastningshjem en helg hver mnd er et fint tiltak som jeg synes du skal takke ja til. Dette viser også at de ønsker å hjelpe deg.

Anonymkode: 777ba...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...