Gå til innhold

Nok er nok.


RamonaK

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg har gratis tannlege men tror nok ikke de dekker sånt...bare det nødvendige. Men kunne jo tatt lån i banken om jeg får det, det hadde vært herlig med fine tenner. Smiler alltid med lukket munn jeg. 

Det gjør jeg også. Jeg hadde "flaks" i at tannlegen sa det var nødvendig med krone på fire, resten av pengene har jeg lånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Det gjør jeg også. Jeg hadde "flaks" i at tannlegen sa det var nødvendig med krone på fire, resten av pengene har jeg lånt. 

Ok. Det var nå bra tannlegen sa det selv da :) Kjedelig å tenke på det med tennene hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja ganske dyrt. Men jeg går på sosial stønad så nav dekker en del av det. Koster ca 6000 Per krone sa tannlegen. 

Pass på at det er ordentlig avklart med NAV hva de er villig til å gi stønad til, før tannlegen setter i gang. Du ender jo her opp med en regning på rundt 40 000,- , så det må være helt nødvendig med kroner for at NAV er villig til å dekke, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det var nå bra tannlegen sa det selv da :) Kjedelig å tenke på det med tennene hele tiden. 

Ja, gleder meg til å bli ferdig med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Pass på at det er ordentlig avklart med NAV hva de er villig til å gi stønad til, før tannlegen setter i gang. Du ender jo her opp med en regning på rundt 40 000,- , så det må være helt nødvendig med kroner for at NAV er villig til å dekke, tror jeg. 

Ja det er avklart :) nav dekker fire og jeg dekker fire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint du vil gjøre positive endringer. :) Kan det være våren som endelig begynner å gi deg energi? Jeg merker i alle fall selv at våren endelig har begynt å påvirke meg i den grad at jeg tåler dagene bedre, orker å lage meg sunn mat og går ikke ned i kjelleren hver eneste kveld. Blir alltid litt bedre når det er vår. Ikke frisk, men bedre. 

Kostholdet har mye å si for hvordan man føler seg. Jeg tenker at å fokusere på å spise sunt i ukedagene og gå deg turer i frisk luft er viktigere enn trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Glitter skrev:

Så fint du vil gjøre positive endringer. :) Kan det være våren som endelig begynner å gi deg energi? Jeg merker i alle fall selv at våren endelig har begynt å påvirke meg i den grad at jeg tåler dagene bedre, orker å lage meg sunn mat og går ikke ned i kjelleren hver eneste kveld. Blir alltid litt bedre når det er vår. Ikke frisk, men bedre. 

Kostholdet har mye å si for hvordan man føler seg. Jeg tenker at å fokusere på å spise sunt i ukedagene og gå deg turer i frisk luft er viktigere enn trening. 

Ja kanskje det er våren :) ja skal prøve å legge om til et litt sunnere kosthold. Har blitt litt mye lettvint mat i det siste. Men hvis energien holder håper jeg å få lagd litt mere mat. Går allerede en to timers tur hver dag, men føler jeg trenger litt ordentlig trim. Tror kanskje medisinene mine har innflytelse på vekta for jeg spiser ikke mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen har gått dårlig så langt. Forsov meg , fikk angstanfall på butikken, og har begynt å få vondt i tanna jeg har fiksa. Dårlig start... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
44 minutter siden, RamonaK skrev:

Første dagen har gått dårlig så langt. Forsov meg , fikk angstanfall på butikken, og har begynt å få vondt i tanna jeg har fiksa. Dårlig start... 

Høres ikke greit ut, håper det kommer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

Første dagen har gått dårlig så langt. Forsov meg , fikk angstanfall på butikken, og har begynt å få vondt i tanna jeg har fiksa. Dårlig start... 

Ikke mist motet. :) Det tar tid før man ser resultater. Jeg sliter veldig med kostholdet om dagen. Jeg spiser sunt, men definitivt for mye. Så jeg legger på meg. Noen dager holder jeg ut sulten. Andre ikke. Jeg blir ordentlig stresset av det, men de dagene det går skeis prøver jeg å tenke at det kommer en ny dag i morgen og at jeg skal greie å ta kontroll over dette slik jeg har greid tidligere når jeg har vært i en overspisingsperiode. 

Ang tanna så kan du gjøre noe med det ved å ringe tannlegen og forhøre deg. 

Du var flink som handlet på butikken til tross for angstanfall. 

Å forsove seg er det mange som gjør en sjelden gang. Det gjør deg ikke dårlig, men menneskelig. :)

Når alle disse tre kom på en gang skjønner jeg du føler er en dårlig start, men alle tre isolert sett er ikke verdens undergang og jeg håper du greier å være litt snill med deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Glitter skrev:

Ikke mist motet. :) Det tar tid før man ser resultater. Jeg sliter veldig med kostholdet om dagen. Jeg spiser sunt, men definitivt for mye. Så jeg legger på meg. Noen dager holder jeg ut sulten. Andre ikke. Jeg blir ordentlig stresset av det, men de dagene det går skeis prøver jeg å tenke at det kommer en ny dag i morgen og at jeg skal greie å ta kontroll over dette slik jeg har greid tidligere når jeg har vært i en overspisingsperiode. 

Ang tanna så kan du gjøre noe med det ved å ringe tannlegen og forhøre deg. 

Du var flink som handlet på butikken til tross for angstanfall. 

Å forsove seg er det mange som gjør en sjelden gang. Det gjør deg ikke dårlig, men menneskelig. :)

Når alle disse tre kom på en gang skjønner jeg du føler er en dårlig start, men alle tre isolert sett er ikke verdens undergang og jeg håper du greier å være litt snill med deg selv. 

Takk, :) ja du har nok rett i det. Må vel bare ta tiden til hjelp. Skal til tannlegen i morra, så da har jeg ihvertfall ordnet det. 

Ja det med kosthold er ikke lett. Har også noen dager jeg er veldig flink og andre hvor det ikke går så bra. Men som du sa , det er en ny dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RamonaK skrev:

Første dagen har gått dårlig så langt. Forsov meg , fikk angstanfall på butikken, og har begynt å få vondt i tanna jeg har fiksa. Dårlig start... 

Du får en ny sjanse hver dag så ikke heng deg opp i at det har begynt litt dårlig. 

Jeg er så glad på dine vegne at du har begynt en forvandlingsprosess! Som flere har nevnt her tror jeg det med å ha et skikkelig medisinregime er superviktig. Jeg er i hvert fall helt avhengig av å ha orden på det for å få til resten av mine prosjekter. 

Det er virkelig en inspirasjon å lese innleggene dine. Det oser livslyst og virketrang. Helt herlig!

Sender deg en heiaklem og lykke, lykke til!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gondor skrev:

Du får en ny sjanse hver dag så ikke heng deg opp i at det har begynt litt dårlig. 

Jeg er så glad på dine vegne at du har begynt en forvandlingsprosess! Som flere har nevnt her tror jeg det med å ha et skikkelig medisinregime er superviktig. Jeg er i hvert fall helt avhengig av å ha orden på det for å få til resten av mine prosjekter. 

Det er virkelig en inspirasjon å lese innleggene dine. Det oser livslyst og virketrang. Helt herlig!

Sender deg en heiaklem og lykke, lykke til!❤️

Ja det kommer en ny dag i morgen :)

medisiner er nummer en på lista mi , og har husket de både i går og i dag, så da har jeg ihvertfall klart det . 

tusen takk, gjorde meg veldig glad å lese kommentaren din ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har gått veldig bra så langt. Var hos tannlegen i to timer og er veldig stolt av meg selv for jeg har tannlege skrekk. Husket å ta medisinene mine også har jeg gått meg en lang tur. :) du har helt rett ang våren @Glitter den gjør noe spesielt med humøret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

I dag har gått veldig bra så langt. Var hos tannlegen i to timer og er veldig stolt av meg selv for jeg har tannlege skrekk. Husket å ta medisinene mine også har jeg gått meg en lang tur. :) du har helt rett ang våren @Glitter den gjør noe spesielt med humøret. :)

Veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg var litt for ambisiøs. Sliter fryktelig for tiden. Bare det å skifte ut av pysjen er en skikkelig stor oppgave for meg fortiden. Men jeg har vært flink med medisinene mine og går en lang tur hver dag. Så det er jo noe jeg klarer. Også har jeg jo barna som krever sitt. Trenger mer energi tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som har fått kviser som bivirkning av litium eller zyprexa? Har plutselig fått skikkelig uren hud skjønner ikke hva det kommer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...