Gå til innhold

Nok er nok.


RamonaK

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avlastningshjem en helg hver mnd er et fint tiltak som jeg synes du skal takke ja til. Dette viser også at de ønsker å hjelpe deg.

Anonymkode: 777ba...1e7

Er bare bekymret for hvordan barna takler det, de taklet det dårlig å være i beredskaps hjem når jeg var på sykehuset. De sliter nå med separasjonen angst begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er jo så små , skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å kjempe denne kampen i så mange år til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, RamonaK skrev:

De er jo så små , skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å kjempe denne kampen i så mange år til. 

Har de ikke en far da?

Anonymkode: 56d87...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har de ikke en far da?

Anonymkode: 56d87...b53

Nei, han er død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Nei, han er død. 

Hvorfor klarte du å ta det av barn for bare noen år siden når du ikke klarer det nå da?

Anonymkode: 56d87...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarte du å ta det av barn for bare noen år siden når du ikke klarer det nå da?

Anonymkode: 56d87...b53

Fordi da hadde jeg mye mer hjelp pga at jeg ikke var alene om alt. Pluss jeg var mer stabil før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei, han er død. 

Farmor og farfar da?

Anonymkode: 8c062...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarte du å ta det av barn for bare noen år siden når du ikke klarer det nå da?

Anonymkode: 56d87...b53

Ting kan jo forandre seg. Jeg også klarte det før. Nå er jeg bare samværsforelder hver torsdag og en natt annen hver helg. Mer enn det klarer jeg ikke. 

Det er så rart med slike spørsmål. Som om ens persons kapasitet, funksjonsevne og helse er statisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Farmor og farfar da?

Anonymkode: 8c062...d48

De bor i Australia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Glitter skrev:

Ting kan jo forandre seg. Jeg også klarte det før. Nå er jeg bare samværsforelder hver torsdag og en natt annen hver helg. Mer enn det klarer jeg ikke. 

Det er så rart med slike spørsmål. Som om ens persons kapasitet, funksjonsevne og helse er statisk.

Ja det har du rett i. Livet kan endre seg og situasjoner kan forandre på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men helt objektivt og ærlig: Hvor tror du små barn har bedt av å vokse opp? Hos en ustabil, uforutsigbar og sliten mor, eller hos en frisk familie som gi dem bedre omsorg?

Disse spørsmålene tror jeg du bør tenke gjennom. 

Anonymkode: 8c062...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja det har du rett i. Livet kan endre seg og situasjoner kan forandre på ting. 

Du klarer dette, RamonaK. Ta i mot all hjelp du kan få for deg og dine barn. Følg barnenvernets råd og si ja til deres tiltak. De er der for å hjelpe deg og barna, ikke for å ta i fra deg barna. Jeg har selv vært «der». Klem ❤️

Anonymkode: 777ba...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer dette, RamonaK. Ta i mot all hjelp du kan få for deg og dine barn. Følg barnenvernets råd og si ja til deres tiltak. De er der for å hjelpe deg og barna, ikke for å ta i fra deg barna. Jeg har selv vært «der». Klem ❤️

Anonymkode: 777ba...1e7

Barnevernet er først og fremst til for barna. De har barnas beste i fokus.

Anonymkode: 8c062...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men helt objektivt og ærlig: Hvor tror du små barn har bedt av å vokse opp? Hos en ustabil, uforutsigbar og sliten mor, eller hos en frisk familie som gi dem bedre omsorg?

Disse spørsmålene tror jeg du bør tenke gjennom. 

Anonymkode: 8c062...d48

Omsorgen er det ikke noe i veien med, det har til og med barnevernet sagt. Jeg har jo vært stabil før, så ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal klare det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet er først og fremst til for barna. De har barnas beste i fokus.

Anonymkode: 8c062...d48

Ja, men det er ikke ensbetydende med at det beste for barna er å bli tatt fra mor, tvert om. Det beste for alle sammen er at mor samarbeider med barnevernet og tar i mot all hjelp hun kan få for seg selv og barna. 

Anonymkode: 777ba...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer dette, RamonaK. Ta i mot all hjelp du kan få for deg og dine barn. Følg barnenvernets råd og si ja til deres tiltak. De er der for å hjelpe deg og barna, ikke for å ta i fra deg barna. Jeg har selv vært «der». Klem ❤️

Anonymkode: 777ba...1e7

Ja, tror jeg skal det. Barnevernet har vært utrolig hjelpsomme hittil, så får vel bare ta i mot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er ikke ensbetydende med at det beste for barna er å bli tatt fra mor, tvert om. Det beste for alle sammen er at mor samarbeider med barnevernet og tar i mot all hjelp hun kan få for seg selv og barna. 

Anonymkode: 777ba...1e7

Heldigvis mener barnevernet at barna har det bra hos meg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Heldigvis mener barnevernet at barna har det bra hos meg nå. 

Godt. Og det skal du stole på. 
Jeg var livredd barnevernet, men valgte å søke hjelp hos dem. Det og søke hjelp for meg selv er noe av det beste jeg har gjort for mine barn.

Anonymkode: 777ba...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Godt. Og det skal du stole på. 
Jeg var livredd barnevernet, men valgte å søke hjelp hos dem. Det og søke hjelp for meg selv er noe av det beste jeg har gjort for mine barn.

Anonymkode: 777ba...1e7

Jeg er livredd dem jeg også. Men jeg har fått veldig god hjelp av dem, så jeg får vel prøve å stole på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...