Gå til innhold

Slutte helt eller er det greit å spise det av og til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et sunt kosthold. Lager det meste fra bunnen av og spiser sjokolade cirka 1 gang i uka. 

Leser mye om hvor farlig sukker er ,så det jeg lurte på er om jeg bare skal kutte ut sjokoladen. Ikke spise det mer. 

Bekymrer meg for kreft, diabetes og slik. Hva tenker dere? Kutte det helt ut og aldri spise det mer eller fortsette slik som jeg gjør? 

Vekten er der den skal være. Aldri hatt problemer med høy vekt. Vil bare spise sunnere og så rent som mulig. 

Anonymkode: 7ee85...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et sunt kosthold. Lager det meste fra bunnen av og spiser sjokolade cirka 1 gang i uka. 

Leser mye om hvor farlig sukker er ,så det jeg lurte på er om jeg bare skal kutte ut sjokoladen. Ikke spise det mer. 

Bekymrer meg for kreft, diabetes og slik. Hva tenker dere? Kutte det helt ut og aldri spise det mer eller fortsette slik som jeg gjør? 

Vekten er der den skal være. Aldri hatt problemer med høy vekt. Vil bare spise sunnere og så rent som mulig. 

Anonymkode: 7ee85...5af

Jeg synes det virker helt hysterisk , beklager ordvalget men jeg finner ikke andre ord. Alt med måte tror jeg er en fin leveregel 🙂 

Anonymkode: a1456...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et sunt kosthold. Lager det meste fra bunnen av og spiser sjokolade cirka 1 gang i uka. 

Leser mye om hvor farlig sukker er ,så det jeg lurte på er om jeg bare skal kutte ut sjokoladen. Ikke spise det mer. 

Bekymrer meg for kreft, diabetes og slik. Hva tenker dere? Kutte det helt ut og aldri spise det mer eller fortsette slik som jeg gjør? 

Vekten er der den skal være. Aldri hatt problemer med høy vekt. Vil bare spise sunnere og så rent som mulig. 

Anonymkode: 7ee85...5af

Å være alt for opptatt av å spise "sunt og rent", er ikke uttrykk for sunnhet. For mye av den typen tenkning, har av noen blitt omtalt som ortoreksi. Det høres ut som en god løsning å spise sjokolade ca en gang i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et sunt kosthold. Lager det meste fra bunnen av og spiser sjokolade cirka 1 gang i uka. 

Leser mye om hvor farlig sukker er ,så det jeg lurte på er om jeg bare skal kutte ut sjokoladen. Ikke spise det mer. 

Bekymrer meg for kreft, diabetes og slik. Hva tenker dere? Kutte det helt ut og aldri spise det mer eller fortsette slik som jeg gjør? 

Vekten er der den skal være. Aldri hatt problemer med høy vekt. Vil bare spise sunnere og så rent som mulig. 

Anonymkode: 7ee85...5af

I en reklamespott, husker ikke for hva, ble det sagt: Det er fortsatt lov å kose seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, frosken skrev:

Å være alt for opptatt av å spise "sunt og rent", er ikke uttrykk for sunnhet. For mye av den typen tenkning, har av noen blitt omtalt som ortoreksi. Det høres ut som en god løsning å spise sjokolade ca en gang i uka. 

Jeg tror faktisk at å spise sjokolade en gang i uken kan være et sunnhetstegn for TS. Det å skulle kjempe for et enda "renere" kosthold tror jeg ikke er bra for ham eller henne. Det er for all del bra å ha fokus på sunn mat, men ikke når det overstyrer livet og hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Kan anbefale First Price nøtte miks.Består av røstede nøtter med tørket frukt uten tilsatt salt .Ligner noe på smaken til sjokolade,jeg synes den smaker bedre.Er nok sunnere.Selges i 600 gram poser.Er billig også.Flere kjeder har det.Bare søk og eller ring,spør i butikk.

Anonymkode: 57347...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan anbefale First Price nøtte miks.Består av røstede nøtter med tørket frukt uten tilsatt salt .Ligner noe på smaken til sjokolade,jeg synes den smaker bedre.Er nok sunnere.Selges i 600 gram poser.Er billig også.Flere kjeder har det.Bare søk og eller ring,spør i butikk.

Anonymkode: 57347...7a7

Nøtter er sunt og godt, ingen tvil om det, men også en kaloribombe... Om man spiser 100 g hasselnøtter, som ligger sånn midt i laget kalorimessig blant nøttene, så får man i seg 628 kalorier. :) Men en neve om dagen er bare sunt!

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...