Gå til innhold

Klarer ikke være hjemme alene. Innlagt nå. Kupton

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei jeg er ei kvinne som er innlagt nå på frivillig dps. Jeg har fått en overdrevent angst og redsel om at noen skal komme hjem å drepe meg, kidnappe meg eller skade meg. Føler meg forfulgt også. Jeg har ikke blitt truet av noen, men er redd noen planlegger å gjøre det mot meg. Jeg er ikke i noe kriminelt miljø eller noe rus greier. Dette begynte for 2 uker siden og ble så ille at jeg ikke taklet å være hjemme lenger. Jeg såg ansikt for meg flere ganger som skulle drepe meg, hørte lyder utenfor og måtte ringe politiet på natten og snakket med legevakt. Tok beroligende tabl men hjalp ikke. jeg fikk time hos legen torsdag, og ble innlagt fordi jeg ønsket det. Oppfattet meg som paranoid og full i vrangforestillinger om at noen skal drepe og skade meg. Jeg klarte ikke å sove eller slappe av hjemme den natten. Hele meg var full i frykt både i kroppen og psykisk. Men i dag sa legen at jeg skal hjem i morgen og få kontakt med ABT på dps. Men jeg får ikke være innlagt lenger fordi jeg ønsker det og er redd for å være hjemme alene. Jeg er nevrotisk har, generallisert angst, panikkangst og tilbakevendte depresjoner. Også har jeg Ptsd. Jeg bruker efexor 300 mg, 4 mg trilafon og 1 mg fluanxol. Jeg har nå funnet ut at siden jeg ikke får være noe sted, og jeg har ingen som kan være hos meg, og ingen jeg kan være hos. Så har jeg begynt å planlegge å ta livet mitt i morgen. Jeg takler ikke å være alene hjemme og være livredd for å bli drept/skadet. Og når jeg har sagt det flere ganger og jeg får ikke hjelp så ser jeg ingen annen løsning på det dessverre. Har du et forslag til meg Kupton? jeg er så sliten av å kjempe og kjempe, jeg klarer ikke mer.

Anonymkode: 350e6...c9f

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har innsikt og forstår at dette er vrangforestillinger og angst. 
Hva med å ikke hengi deg til angsten og følelsene og koble på fornuften i stedet? Du vet jo at det er trygt å være hjemme.. 

Bare et forslag til løsning. Å ta livet sitt pga dette er ingen god løsning. 
Klem. 

Anonymkode: 50694...ba9

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg er ei kvinne som er innlagt nå på frivillig dps. Jeg har fått en overdrevent angst og redsel om at noen skal komme hjem å drepe meg, kidnappe meg eller skade meg. Føler meg forfulgt også. Jeg har ikke blitt truet av noen, men er redd noen planlegger å gjøre det mot meg. Jeg er ikke i noe kriminelt miljø eller noe rus greier. Dette begynte for 2 uker siden og ble så ille at jeg ikke taklet å være hjemme lenger. Jeg såg ansikt for meg flere ganger som skulle drepe meg, hørte lyder utenfor og måtte ringe politiet på natten og snakket med legevakt. Tok beroligende tabl men hjalp ikke. jeg fikk time hos legen torsdag, og ble innlagt fordi jeg ønsket det. Oppfattet meg som paranoid og full i vrangforestillinger om at noen skal drepe og skade meg. Jeg klarte ikke å sove eller slappe av hjemme den natten. Hele meg var full i frykt både i kroppen og psykisk. Men i dag sa legen at jeg skal hjem i morgen og få kontakt med ABT på dps. Men jeg får ikke være innlagt lenger fordi jeg ønsker det og er redd for å være hjemme alene. Jeg er nevrotisk har, generallisert angst, panikkangst og tilbakevendte depresjoner. Også har jeg Ptsd. Jeg bruker efexor 300 mg, 4 mg trilafon og 1 mg fluanxol. Jeg har nå funnet ut at siden jeg ikke får være noe sted, og jeg har ingen som kan være hos meg, og ingen jeg kan være hos. Så har jeg begynt å planlegge å ta livet mitt i morgen. Jeg takler ikke å være alene hjemme og være livredd for å bli drept/skadet. Og når jeg har sagt det flere ganger og jeg får ikke hjelp så ser jeg ingen annen løsning på det dessverre. Har du et forslag til meg Kupton? jeg er så sliten av å kjempe og kjempe, jeg klarer ikke mer.

Slik jeg forstår det du skriver, så mener avdelingen at du ikke skal være innlagt mer enn til i morgen, fordi du neppe blir mindre redd for å bo hjemme ved å være innlagt? På hvilken måte skal ABT hjelpe deg når du er kommet hjem? 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du på trilafon hvis du ikke er schizofren? Er ikke trilafon et ganske sterkt antipsykotikum?

Anonymkode: a5c73...18f

Det er velkjent at antipsykotika brukes ved mange andre lidelser enn schizofreni. 

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, kupton skrev:

Det er velkjent at antipsykotika brukes ved mange andre lidelser enn schizofreni. 

Med så hyppige og alvorlige bivirkninger som antipsykotikum gir så burde man vel unngå det med mindre man absolutt må.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med så hyppige og alvorlige bivirkninger som antipsykotikum gir så burde man vel unngå det med mindre man absolutt må.

Det må hennes psykiater vurdere. Det vedkommer ikke denne tråden. Trilafon i mindre doser har minimale bivirkninger. 

Gjest Naana47
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det heller er flashbacks fra PTSDen.

Blir så oppgitt over at noen (kanskje bare du) som så ofte skal ha en egen mening og oppfatning av hva som feiler folk, og i tillegg mene hva slags medisiner man skal og ikke skal ha. Tror du virkelig at du vet bedre enn psykiatere som kjenner en persons historie i virkeligheten?

Kan du ikke slutte med det? 

AnonymBruker
Akkurat nå, Naana47 skrev:

Blir så oppgitt over at noen (kanskje bare du) som så ofte skal ha en egen mening og oppfatning av hva som feiler folk, og i tillegg mene hva slags medisiner man skal og ikke skal ha. Tror du virkelig at du vet bedre enn psykiatere som kjenner en persons historie i virkeligheten?

Kan du ikke slutte med det? 

Dette er et diskusjonsforum. Det er ingen her inne som kan vite helt sikkert noen ting, derfor får vi bare synse og mene så mye vi vil..

AnonymBruker
10 timer siden, kupton skrev:

TS. Oppfatter at dette ikke kun er en vanlig angstlidelse. Her er du godt inne på det psykotiske. 

Kupton. Mener du at jeg er psykotisk? Må og si at jeg har emosjonell ustabil pf også. Glemte å skrive det i hasten. Jeg skal hjem i dag men klarer det ikke. Dro hjem i går kveld for å hente bilen min, og var inne i leiligheten min i 10 min. Jeg syns ikke det var noe godt å være der alene. Jeg klarer ikke å få tanken vekk om at noen skal drepe/skade meg når jeg er hjemme alene. Jeg føler at jeg vil heller ta livet mitt i stedenfor at andre skal ta livet mitt. Dette er så grusomt å ha, har aldri hatt en slik overdreven frykt, angst og redsel før. Eneste tiltak fra legen var å øke fluanxol litt. Dem ville ikke øke trilafon pga redsel for bivirkninger. Nei dette er grusomt. Jeg forstår at dette ikke er normalt, men jeg klarer ikke å slutte å tro på angsten og reddselen for å bli drept. Skal til fastlegen min i dag. Hva skal jeg si til han? 

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, kupton skrev:

TS. Oppfatter at dette ikke kun er en vanlig angstlidelse. Her er du godt inne på det psykotiske. 

Jeg har aldri hatt psykose før, jeg er oppegående ellers, men denne overdrevne frykten og angsten for at noen skal drepe meg er en enorm påkjennelse for meg. Jeg klarer ikke å la være å tro på de tankene og følelsene. 

AnonymBruker
10 timer siden, frosken skrev:

Slik jeg forstår det du skriver, så mener avdelingen at du ikke skal være innlagt mer enn til i morgen, fordi du neppe blir mindre redd for å bo hjemme ved å være innlagt? På hvilken måte skal ABT hjelpe deg når du er kommet hjem? 

Nei for støtte samtaler og tett oppfølging. Men tror ikke det hjelper når jeg ikke klarer å være hjemme alene engang.

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har innsikt og forstår at dette er vrangforestillinger og angst. 
Hva med å ikke hengi deg til angsten og følelsene og koble på fornuften i stedet? Du vet jo at det er trygt å være hjemme.. 

Bare et forslag til løsning. Å ta livet sitt pga dette er ingen god løsning. 
Klem. 

Anonymkode: 50694...ba9

Jeg klarer ikke å stole på og tro på fornuften om at dette ikke er reelt. Jeg tør ikke stole på at jeg er trygg hjemme. Frykten har overtaket på meg.

AnonymBruker

Ja så sitter jeg her da. Hjemme og har det ikke så godt. Føles som jeg har paranoid psykose rett og slett. Jeg får oppfølging av AAT på Dps. Men jeg tror jeg må ha bedre hjelp for å komme meg igjennom dette her. Hvor mye peratsin dvs trilafon bør jeg ta daglig Kupton? Jeg tar 8 mg om morgen, og tatt 8 mg nå. Er hjemme men frykter noen skal komme inn og knuse vinduet, knuse døren og skyte meg, eller skade meg på noe måte. Jeg ser jo at dette virker helt sykt ut, men har frykten og angsten i meg uansett. Det er verst på kvelden og natten føler jeg. Føler ikke at Helsevesenet tar meg på alvor med dette her. Jeg vil bare gi opp rett og slett. Jeg føler jeg trenger å snakke med psykolog også. Kanskje jeg trenger andre antipsykotika også, hva anbefaler du Kupton til min paranoide frykt og reddsel? Vær så snill å svar meg snart.

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har både vival og zopiclone sovetabl, men vil ikke ta hver kveld fordi jeg vet det ikke er bra. Har tatt vallergan i kveld men får ikke sove. 

Har du ingen venner eller familie du kan kontakte?  Du kan ringe Mental helse eller legevakten og få snakke med dem.  Ofte hjelper det å snakke med noen.

Anonymkode: ab9b6...047

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...