Gå til innhold

Fluoksetin, lav sekslyst og evt bytte?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en bipolar2-diagnose som er godt regulert med lamictal 300mg, wellbutrin 300mg og fluoksetin 10mg. Problemet er en veldig nedsatt sekslyst som jeg regner med at fluoksetinen er årsak til. Er det noen som har erfaringer å dele og evt tips på annet preparat? Har prøvd å seponere over tid med faller «ned» med en gang. Skal kontakte psykiater men ville bare høre om noen har hatt lignende problem. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454914-fluoksetin-lav-sekslyst-og-evt-bytte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg gikk på ett lignende medikament zoloft i 19 år. Skal si sexlysten har blitt bedre etter jeg slutta. En psykiater jeg snakket med sa att man kunne planlegge sex, ved å droppe å ta dagen før man skulle ha sex. Jeg prøvde aldri det, da jeg stort sett har vært singel. Og den psykiateren virket litt som han ikke tok mine problemer seriøst.

Anonymkode: 1debc...186

AnonymBruker

Jeg gikk på Fontex i 6 mnd og mistet ikke bare sekslysten, men også evnen til å få orgasme😳 Sluttet fort med disse og fikk alt tilbake i løpet av en mnd. Det finnes maaange alternativ som ikke har denne bivirkningen. Snakk med legen/psykiateren din:)

Anonymkode: 0a842...eb7

Annonse

Takk for svar dere, godt å høre andre sine erfaringer. Jeg er jo ikke deprimert nå, men faller fort uten fluoksetinen. Evnen til orgasme har jeg, for meg selv, men ikke lenger sammen med mannen min. Låser seg liksom, og så blir det bare stress. 

AnonymBruker
38 minutter siden, Petunia skrev:

Takk for svar dere, godt å høre andre sine erfaringer. Jeg er jo ikke deprimert nå, men faller fort uten fluoksetinen. Evnen til orgasme har jeg, for meg selv, men ikke lenger sammen med mannen min. Låser seg liksom, og så blir det bare stress. 

Da ville jeg prøvd brintellix. Et veldig bra Ad for mange. 

Anonymkode: e820d...1c3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...