AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 Del Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Det er veldig dumt at de fjerner den diagnosen. Det er stor forskjell på de som har Asperger og de som har infantil autisme/barneautisme. Det er så stor forskjell at jeg skjønner ikke at de skal slå diagnosene sammen. De fleste mennesker har en forståelse av hva Asperger er og da syns jeg i dette tilfellet det er riktig å bruke den diagnosen videre. Anonymkode: 9a7f3...616 Nå tror jeg du har misofrstått det nye systemet. Diagnosen autismespekterforstyrrelse settes i forskjellige grader, alt etter hvor mye den preger deg og hvor mye hjelp du behøver i hverdagen pga den. Derfor er autismespekterforstyrrelse i grader mye bedre enn å ha autisme + asperger + infantil autisme + høytfungerende autisme fordi sånn som det er nå så er asperger så utrolig vidt, der det går fra de som helt tilfeldig får diagnosen som 40åringer og har både barn og jobb til de som har slitt siden de var barn og aldri har greid verken utdannelse eller jobb og fikk diagnosen mistenkt tidlig. Aspergerspekteret er sånn som det er nå alt for vidt til at det fungerer. Anonymkode: dc850...a3f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454916-diverse-uttrykk-asperger/page/2/#findComment-3975386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 Del Skrevet 13. mai 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Det som er mest typisk asperger er at man suger i sosiale relasjoner og ikke klarer å ha sosiale relasjoner. Derfor er det veldig rart at så mange med "asperger" (mest kvinner tror jeg) har partner, barn og masse venner. Noe som ikke stemmer her. Anonymkode: 36fdc...14c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454916-diverse-uttrykk-asperger/page/2/#findComment-3975392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potesokk Skrevet 13. mai 2020 Del Skrevet 13. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Derfor er det veldig rart at så mange med "asperger" (mest kvinner tror jeg) har partner, barn og masse venner. Noe som ikke stemmer her. Anonymkode: 36fdc...14c Jeg er en av de som har hatt partner og har barn. Jeg møtte mannen min (nå eks) tidlig, han hadde aldri hatt kjæreste og var glad for å få seg en tror jeg. Etterhvert så gikk forholdet dårlig, delvis på grunn av mine særegenheter som han ikke taklet. Jeg har ingen venner. Har jobbet i deltidsstilling, men det krevde enormt mye av meg og var mye sliten. Nå har jeg ikke klart å jobbe siden jeg ble skilt, er enda mer utslitt på grunn av alt jeg må klare selv, som handling, betaling av regninger osv. På utsiden virker jeg sikkert normal, bare litt sær og rar. Jeg vet hvordan jeg skal oppføre meg for å virke "normal", men det krever mye tankevirksomhet, og etter en stund klarer jeg ikke mer. Jeg kan spille en stund, og det gjør det nok vanskelig for andre å se min autistiske side. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454916-diverse-uttrykk-asperger/page/2/#findComment-3975455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 13. mai 2020 Del Skrevet 13. mai 2020 12 minutter siden, Potesokk skrev: Jeg er en av de som har hatt partner og har barn. Jeg møtte mannen min (nå eks) tidlig, han hadde aldri hatt kjæreste og var glad for å få seg en tror jeg. Etterhvert så gikk forholdet dårlig, delvis på grunn av mine særegenheter som han ikke taklet. Jeg har ingen venner. Har jobbet i deltidsstilling, men det krevde enormt mye av meg og var mye sliten. Nå har jeg ikke klart å jobbe siden jeg ble skilt, er enda mer utslitt på grunn av alt jeg må klare selv, som handling, betaling av regninger osv. På utsiden virker jeg sikkert normal, bare litt sær og rar. Jeg vet hvordan jeg skal oppføre meg for å virke "normal", men det krever mye tankevirksomhet, og etter en stund klarer jeg ikke mer. Jeg kan spille en stund, og det gjør det nok vanskelig for andre å se min autistiske side. Samme her. Jeg også hadde mann og barn. En mann som mishandlet meg (er ikke akkurat en bra menneskekjenner, jeg er naiv og lett å manipulere). Etter bruddet og denne livskrisen så mistet jeg all kraft til å håndtere livet og ja. På grunn av det og tilleggslidelser som ikke tok all funksjonsevne fra meg før, blomstret opp og totalen er at jeg ikke klarer jobb, ikke klarer å ha barna boende hos meg og klarer bare å være sosial i korte sekvenser. Til tross for at jeg hater å være så ensom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454916-diverse-uttrykk-asperger/page/2/#findComment-3975460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.