Gå til innhold

Ødelegge ting i sinne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er født med et ganske sterkt vinnerinstinkt og klarer aldri å stille meg helt likegyldig til å tape noe. Jeg husker for eksempel at jeg som 11 åring svarte min mor som ville gratulere meg med 2. plass i en skoleturnering i fotball med følgende setning: "2. plass er beste taper!". Det mener jeg fortsatt. 

Uheldig som jeg er, har jeg venner som liker brettspill. Og da gjerne brettspill som tar flere timer og som ikke handler om flaks. Skjebnen ville en gang ha det til at jeg skulle møte hypoman på øl- og brettspillkveld. Spillet het Ticket To Ride, og jeg lå an til å vinne etter fire dørgende kjedelige timer med små drittog i plast. 

Slik skulle det ikke gå, og jeg tabbet meg ut på oppløpssiden. Seieren glapp og jeg ble slått av en treig sørlending som ikke hadde vunnet noe som helst siden stolleken i sin egen 6 års bursdag. 

Dette ble alldeles for mye for meg, så jeg tok det flere kvadratmeter store spillbrettet og samtlige plastbrikker i hendene, og kastet jævelskapet i veggen. 

Det var første og siste gang jeg spilte dette dustete togspillet. Vi møtes likevel fortsatt til spillkvelder, og det har enda ikke skjedd at noen har unngått å gjenfortelle historien med krampelatter og innlevelse. 

3 minutter siden, Janus30 skrev:

Spillet het Ticket To Ride, og jeg lå an til å vinne etter fire dørgende kjedelige timer med små drittog i plast. 

Hvordan i huleste klarte dere å bruke 4 TIMER på Ticket to ride!? Guttungen og pleier å spille, vi har da 12 strekninger hver og starter med 12 kort på hånden for at det skal gå litt raskere å komme i gang, men vi bruker sjelden mer enn en liten time tror jeg. Vi er gale etter å spille her også (ungene og jeg da), men selv jentungen som sier hun er verdens dårligste taper oppfører seg ikke sånn som du beskriver. Har en tanteunge som oppførte seg sånn da han var 2-8 år... Jeg gadd aldri spille med ham for han var ikke vant til å tape side de voksne pleide å la ham vinne hver eneste gang. Hos oss ble ingen skånet - selv ungene ble nådeløst slått inn i Ludo fra de var 3 år gamle...

Har kastet et glass i veggen hjemme og kastet mobilen i veggen (som da fikk skjermen litt knust) en gang. Begge ganger handlet det ikke om bare sinne, men sterk maktesløshet samtidig. 

Ellers har jeg latt det gå ut over meg selv ved å slå i veggen eller noe. Men alt dette har jeg gjort alene så det er jo bare meg selv det har gått ut over. 

Ja, det var en gang min far låste seg inn i leiligheten min uten å spørre om tillatelse og gjennomsøkte bad og der det kunne tenkes å være sannsynlig at jeg oppbevarte medisiner og selvskadingsutstyr. Jeg var selv da innlagt på psykiatrisk akuttavdeling mot min egen vilje. Jeg ble da så forbannet at jeg hev hele PC-en som hadde kostet mer enn 10.000 kr. i gulvet. Det ble en dyrekjøpt erfaring i mer enn kroner, for på den tiden hadde man ikke SSD-disk og jeg hadde ikke tatt backup, så dagbøker og dokumenter for nesten ett år tilbake gikk tapt. Etter den erfaringen sluttet jeg å la foreldrene mine ha en ekstra nøkkel til leiligheten min og jeg flyttet dessuten til en annen kant av landet. Unna et for hjelpsomt hjelpeapparat og lengre unna foreldre.

Jeg har aldri gått inn for å ødelegge noe. 

Husker jeg brakk av håndtaket på verandadøra fordi den ikke ville igjen. Den SKULLE igjen, så jeg tok i det jeg kunne og ble stående som en idiot med håndtaket i hånden. Sånne ting skjer noen ganger, men det er noe litt annet enn å gå berserk og hive ting rundt. 

3 timer siden, Lillemus skrev:

Hvordan i huleste klarte dere å bruke 4 TIMER på Ticket to ride!? 

Stikkordene her er vel øl, 7 deltakere og ingen erfaring med spillet.

Når en av deltakerne i tillegg har en kognitiv prosesseringshastighet tilpasset en tilværelse i de grisgrendte delene av Agder, sier det seg selv at tempoet senkes.

Annonse

10 minutter siden, Janus30 skrev:

Når en av deltakerne i tillegg har en kognitiv prosesseringshastighet tilpasset en tilværelse i de grisgrendte delene av Agder, sier det seg selv at tempoet senkes.

Jeg hadde klikket og forlatt åstedet leeeeenge før det hadde gått 4 timer. Jeg får fnatt dersom en motspiller bruker mer enn 20 sekunder på å svare på et spørsmål i geni. Ja, jeg er ekstremt utålmodig.

AnonymBruker

Tente på leiligheten min, men sluknet det fort da jeg innså hva jeg hadde gjort. Har også knust ting før, men etter den episoden da jeg prøvde å tenne på i leiligheten ,så har jeg aldri mistet kontrollen igjen. Ble ganske forskrekket. Nå gjør jeg aldri slike ting igjen. Ødelegger aldri ting og lar ikke sinne ta over. 

Anonymkode: e61dd...214

AnonymBruker
På 14.5.2020 den 13.53, Janus30 skrev:

For en fantastisk beskrivelse 😂😂

Anonymkode: 87f6b...b38

AnonymBruker
På 14.5.2020 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Nei hva skulle det være godt for,da må jeg bruke penger på å kjøpe nytt. Synes det å knuse ting i sinne er litt primitiv reaksjon. 

Anonymkode: 66f44...697

Synes da jeg og. Men jeg har. Man blacker ut noen sek! Det er skummelt. 

Anonymkode: 1af07...74d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...