Gå til innhold

Angrer på innleggelse...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg la meg frivillig inn på psykiatrisk avdeling, men jeg angrer og ønsker å bli overført til dagbehandling. Jeg ønsker å utredes på dagtid slik at jeg kan være hjemme om nettene, går det? Kan de nekte meg å skrive meg ut, eventuell nekte meg dagbehandling videre? Noen som har vært i samme situasjon? Det er snakk om angst/depresjon. Ingen selvmordsfare. 

Anonymkode: 86071...d07

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454938-angrer-p%C3%A5-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naana47
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man forresten bli skrevet ut i helger, eller må jeg vente til mandag 😔 

TS

Min erfaring er at utskrivelse kun skjer på vanlige ukedager. Men du kan få perm i helgen og dra hjem i dag. Så møter du opp for utskrivelse mandag. Men si ifra i dag sånn at de er forberedt. 

Du kan skrive deg ut akkurat når du vil så lenge du ikke er i akutt fare for deg selv eller andre. De har vakthavende lege som kan ta utskrivningssamtale med deg hvis du vil dra på ettermiddag, helg eller natt for den saks skyld. De kan gjerne oppfordre deg til å vente, men de kan ikke holde deg igjen på nødrett med mindre de kriterier jeg skrev lenger opp foreligger når du la deg inn frivillig. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la meg frivillig inn på psykiatrisk avdeling, men jeg angrer og ønsker å bli overført til dagbehandling. Jeg ønsker å utredes på dagtid slik at jeg kan være hjemme om nettene, går det? Kan de nekte meg å skrive meg ut, eventuell nekte meg dagbehandling videre? Noen som har vært i samme situasjon? Det er snakk om angst/depresjon. Ingen selvmordsfare. 

Men når du mener dagbehandling er det poliklinisk du ønsker deg eller ville du vært på sengepost på dagen og så hjem på kvelden? Det er litt vanskeligere å få til, men jeg har vært innlagt med en som fikk det slikt, men det var en spesiell situasjon.

Fordel med utredning på sengepost er jo at det kan gå litt fortere enn om du skal utredes poliklinisk

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan man forresten bli skrevet ut i helger, eller må jeg vente til mandag 😔 

TS

Skal du ut å feste? Kan du ikke bare bli der når du først er der? Regner med du trenger det.

Anonymkode: 5c0de...fca

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...