Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid brukt 50 mg seroquel for hjelp med søvn bla pga mye uro og den hjalp, men har nylig mistet mye av effekten så ble da økt til 75 mg. Men nå sliter jeg mer med å stå opp og er ikke opplagt når jeg våkner selv om jeg egentlig skal ha fått nok søvn og er mer plaget med rastløse bein. Vurderer derfor å bytte til noe annet ei stund for så å gå tilbake til 50 mg seroquel, men hvilken kan være til hjelp som midlertidig erstatning? Seroquel har tatt mye av marerittene så vil jo ikke slutte helt med den. Alle forslag tas imot med takk og tar selvfølgelig de forslag jeg får opp med fastlegen. Zyprexa og Remeron er forøvrig utelukket og vil unngå b-preparater mest mulig. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454943-bytte-fra-seroquel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv har jeg hatt god effekt av Truxal siden 2008. Jeg har startet med høy dose, men klart å bruke lavere dose etter hvert som jeg har fått det bedre med meg selv. Nå har jeg fått tillatelse av legen til å kunne justere dosen etter hva jeg føler jeg har behov for innenfor en fast dosering. Jeg bruker en svært sjelden gang fremdeles en kombinasjon av Truxal og 5 mg Zyprexa dersom jeg er svært urolig fordi jeg tidligere hadde god effekt av denne kombinasjonen som fast bruk. Da føler jeg at jeg sover veldig tungt, men har likevel ingen hangover når jeg våkner. Må beregne da ca. 8 timer til søvnen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454943-bytte-fra-seroquel/#findComment-3975739
Del på andre sider

51 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Selv har jeg hatt god effekt av Truxal siden 2008. Jeg har startet med høy dose, men klart å bruke lavere dose etter hvert som jeg har fått det bedre med meg selv. Nå har jeg fått tillatelse av legen til å kunne justere dosen etter hva jeg føler jeg har behov for innenfor en fast dosering. Jeg bruker en svært sjelden gang fremdeles en kombinasjon av Truxal og 5 mg Zyprexa dersom jeg er svært urolig fordi jeg tidligere hadde god effekt av denne kombinasjonen som fast bruk. Da føler jeg at jeg sover veldig tungt, men har likevel ingen hangover når jeg våkner. Må beregne da ca. 8 timer til søvnen.

Har brukt truxal tidligere, men husker verken dose eller effekt. Har jo hatt den i tankene. Får vel bare bestille time hos fastlegen og be han undersøke for meg. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454943-bytte-fra-seroquel/#findComment-3975743
Del på andre sider

17 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har brukt truxal tidligere, men husker verken dose eller effekt. Har jo hatt den i tankene. Får vel bare bestille time hos fastlegen og be han undersøke for meg. 

Før den hadde jeg også god effekt av en gammel antipsykotisk medisin som het Esucos. I lave doser hadde den en beroligende effekt. Den kan i dag søkes om som registreringsfritak så vidt jeg har forstått. Jeg har forstått at den ble tatt av markedet pga. lavt salgstall og en del uheldige bivirkninger som bl.a. ufrivillige bevegelser og vektøkning. Jeg brukte Esucos fra 2003-2008. Da gikk jeg som nevnt over på Truxal og har brukt den med hell siden. Nevner Esucos fordi det muligens kan være et alternativ om du ikke finner noe annet brukenes. Du må selv finne ut hva som er det beste for deg. Jeg vet faktisk ikke hva jeg ville ha valgt om igjen av Esucos og Truxal. De er for meg likestilte, men mulig jeg opplever noe mindre tretthet på morgenen av Truxal.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454943-bytte-fra-seroquel/#findComment-3975744
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...