Gå til innhold

Til dere autister som frekventerer dol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Autister er vel nettopp kjent for å gjøre ting som de verken syns er gøy eller meningsgivende om og om igjen, så da må jo det å poste her på DOL være midt i blinken. 

Anonymkode: 4545f...e53

Jaha? Hvor har du det ifra? Det du beskriver passer vel bedre som tvangshandlinger eller ganske enkelt at man kjeder seg? Det er mer vanlig at en med asperger gjør ting om og om igjen nettopp fordi det er givende. Det har en funksjon/nytte, det gir oss noe. Og vi gjør ting på samme måte om og om igjen fordi vi har funnet en måte som fungerer for oss. Alle mennesker gjør ting de ikke syns er givende eller gøy, om og om igjen. Alle går på do, alle spiser mat, de fleste støvsuger og vasker, klipper plenen, måker snø, går på jobb osv, om og om igjen.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er forresten åpenbart en autist selv i og med at du vet hva en "NT" er for noe.. så den kjøper jeg ikke.

Anonymkode: a43ce...453

Det der var en veldig merkelig påstand. Er det bare autister som vet hva NT er? Det vil jo i såfall lette diagnostiseringen betraktelig. Et lite spørsmål og man kan allerede få svar på om man er autist eller ikke. Dette burde du jo få formidlet til de rette instanser. Tenk så mye penger staten kan spare på utredning hvis denne informasjonen kommer ut til utrederne.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidde å henge på et forum med så mange NT-folk? Har dere ikke bedre ting å ta dere til? 

Anonymkode: 9806a...099

Som de to andre "uekte" aspergerne her inne, å kommunisere skriftlig er så mye lettere enn muntlig og derfor er det fint å være på et forum. Dessuten kan man lære veldig mye om NT her inne, som man kan bruke når man omgås dem i virkeligheten.

Når man skriver kan man bruke den tiden man trenger på å få fram det man ønsker. Man kan også, som mm skriver, google ord og uttrykk man ikke forstår. Det kan man ikke i en muntlig samtale. Det er ganske stress å late som man er med i en samtale, mens man egentlig ikke skjønner en puck av samtalen. I mitt tilfelle har jeg også så treg prossesor at jeg ikke klarer oppfatte alt som blir sagt og i tillegg uttrykke noe selv. Det er også så mye forstyrrende elementer overalt at når jeg skal si noe blir det sånn her "ehhh, du, i går, ehh, var jeg (pause), ah, hva faen heter det igjen? Hva var det egentlig vi snakket om?" Alternativt velter det så fort ut av meg at poenget foorsvinner. På et forum kan man også komme og gå som man vil. Jeg kan ikke bare gå midt i en muntlig samtale og komme tilbake til samtalene når jeg har fått ryddet mer plass i hjernen. Og kroppsspråk tolker jeg ikke riktig, så det er egentlig bare en forvirrende greie jeg helst ikke vil forholde meg til.

Men er det noen grunn til at autister skulle ha bedre ting å ta seg til, når nevrotypiske  ikke har det?

AnonymBruker
2 timer siden, Trine skrev:

Jaha? Hvor har du det ifra? Det du beskriver passer vel bedre som tvangshandlinger eller ganske enkelt at man kjeder seg? Det er mer vanlig at en med asperger gjør ting om og om igjen nettopp fordi det er givende. Det har en funksjon/nytte, det gir oss noe. Og vi gjør ting på samme måte om og om igjen fordi vi har funnet en måte som fungerer for oss. Alle mennesker gjør ting de ikke syns er givende eller gøy, om og om igjen. Alle går på do, alle spiser mat, de fleste støvsuger og vasker, klipper plenen, måker snø, går på jobb osv, om og om igjen.

Beskriver det jeg skrev noe annet enn sånn det er da? Vil du ikke at det skal være sånn?

Anonymkode: 4545f...e53

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...