Gå til innhold

Stoler du på helsevesenet? (Ønsker kun negative svar)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter uttallige avslag og avvisninger fra legevakt, dps og psykiatrisk sykehus så har jeg sett meg drita lei. Jeg er så såret nå av alle avvisninger og alle sårende ord jeg har fått gjennom flere år at jeg har innsett at jeg hater helsevesenet, dps, psykologer, leger og psykiatere. Dette hatet er gjensidig, for dessverre så har helsevesenet lagt sitt hat på meg. Kanskje det er fordi jeg har klaget så mye idk eller kanskje det er fordi jeg har fått dem til å føle seg som dårlige leger, psykologer og psykiatere fordi jeg er like dårlig som jeg alltid har vært.

Jeg har innsett at jeg kan ikke stole på at jeg får hjelp når jeg trenger det. Er jeg suicidal så nei, med mindre du er villig til å overdosere på piller først før du ankommer legevakten så bare faker du, sier legen. Sier du at du skal hoppe utfor broa så sier legen "nei du får ikke bli innlagt, kom tilbake når du sitter lam i en rullestol da skal det bli andre boller, for nå bare faker du, jeg tror ikke på deg".

Ønsker kun svar fra de som også hater helsevesenet og ikke stoler på det, så vennligst ikke svar hvis du ikke har noe negativt å si! 

Anonymkode: d09de...87b

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter uttallige avslag og avvisninger fra legevakt, dps og psykiatrisk sykehus så har jeg sett meg drita lei. Jeg er så såret nå av alle avvisninger og alle sårende ord jeg har fått gjennom flere år at jeg har innsett at jeg hater helsevesenet, dps, psykologer, leger og psykiatere. Dette hatet er gjensidig, for dessverre så har helsevesenet lagt sitt hat på meg. Kanskje det er fordi jeg har klaget så mye idk eller kanskje det er fordi jeg har fått dem til å føle seg som dårlige leger, psykologer og psykiatere fordi jeg er like dårlig som jeg alltid har vært.

Jeg har innsett at jeg kan ikke stole på at jeg får hjelp når jeg trenger det. Er jeg suicidal så nei, med mindre du er villig til å overdosere på piller først før du ankommer legevakten så bare faker du, sier legen. Sier du at du skal hoppe utfor broa så sier legen "nei du får ikke bli innlagt, kom tilbake når du sitter lam i en rullestol da skal det bli andre boller, for nå bare faker du, jeg tror ikke på deg".

Ønsker kun svar fra de som også hater helsevesenet og ikke stoler på det, så vennligst ikke svar hvis du ikke har noe negativt å si! 

Men du har jo ikke hoppet utfor broen slik legen spådde. Så han hadde jo rett da 

Anonymkode: abe0a...65c

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du ønsker mer behandling, så burde du kanskje prøve noe som er forskjellig fra det vanligste? Kanskje noe sånt som Hurdalssjøen recoverysenter?

Ser at du sier at du kun ønsker svar fra andre som hater helsevesenet. Jeg hater imidlertid ikke helsevesenet, men har sett en del situasjoner hvor helsevesenet ikke klarer å snu negativ samhandling med enkelte pasienter. Av og til trenger både helsevesenet og pasienten å begynne på nytt. 

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du har jo ikke hoppet utfor broen slik legen spådde. Så han hadde jo rett da 

Nei da hadde jeg jo vært dø. Poenget er liksom å hjelpe folk FØR de tar selvmord, som jeg skrev.

Det skal ikke være nødvendig å måtte rulle inn på legevakta i rullator for å bli tatt på alvor.. eller komme blødende inn etter å ha kuttet seg med barberblad... 

Jeg forstår nøyaktig hvorfor noen folk velger å kutte seg på armene. En blir ikke trodd hvs ikke. Helsevesenet avler selvskadere, det er det de gjør.

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei da hadde jeg jo vært dø. Poenget er liksom å hjelpe folk FØR de tar selvmord, som jeg skrev

Men du er jo ikke dø, så da hadde jo legen rett da

Annonse

AnonymBruker

Vis oppførselen din ikke gir det resultat  ønsker deg ,må du forandre oppførselen din. At du ikke får hjelp kan komme av at du blir oppfattet som vanskelig å hjelpe, eller det ikke er samsvar mellom den hjelpen du ønsker og den hjelpen som helsevesenet mener er riktig for deg. 

Trusseler likes dårlig i psykiatrien, det er mennesker som jobber der og de liker ikke forsøk på manipulasjon, som det er å true med å skade seg selv for å oppnå noe.

Kanskje psykiatrien ikke er rette stedet for deg, eller du bør ta en lang pause ,det er ingen i psykiatrien som kan hjelpe deg så lenge du hater dem.

Anonymkode: 6eb86...53c

AnonymBruker

Vis oppførselen din ikke gir det resultat  ønsker deg ,må du forandre oppførselen din. At du ikke får hjelp kan komme av at du blir oppfattet som vanskelig å hjelpe, eller det ikke er samsvar mellom den hjelpen du ønsker og den hjelpen som helsevesenet mener er riktig for deg. 

Trusseler likes dårlig i psykiatrien, det er mennesker som jobber der og de liker ikke forsøk på manipulasjon, som det er å true med å skade seg selv for å oppnå noe.

Kanskje psykiatrien ikke er rette stedet for deg, eller du bør ta en lang pause ,det er ingen i psykiatrien som kan hjelpe deg så lenge du hater dem.

Egetnlig er det du sier nøyaktig det jeg mener. Fordi å si til legen at "jeg har tenkt til å ta overdose ikveld" blir oppfattet som trussel og ikke tatt på alvor, så blir man jo nødt til å faktisk ta en overdose da for å bli tatt på alvor. 

Er det så rart at mange har 5 selvmordsforsøk (overdoser) bak seg når dette er realiteten?? 

«Ønsker kun negative svar». 
Du høres ut som en skikkelig moden og positiv person. Er man ikke enig med deg skal man bare holde kjeft? 

Jeg tror nok du får den hjelpen du bør få, men du får ikke den hjelpen du vil ha (=stadige innleggelser). Det betyr kanskje at helsevesenet gjør jobben sin likevel? 

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om oppmerksomhet. Alle skjønner det. 

Anonymkode: c74d8...4c0

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om oppmerksomhet. Alle skjønner det. 

Anonymkode: c74d8...4c0

Hva er så "oppmerksomhet" i denne sammenhengen? 

Det er ingen tvil om at slike handlinger er lite hensiktsmessige, men det er heller ingen tvil om at folk som velger slike handlinger har det svært smertefullt, og at de kan ha vansker med å både kommunisere på en ok måte og å regulere følelsene sine på en god måte. 

Jeg kunne ønske det ble mindre fordømmelse og mer veiledning om hva som er hensiktsmessig dersom man har det sånn. 

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egetnlig er det du sier nøyaktig det jeg mener. Fordi å si til legen at "jeg har tenkt til å ta overdose ikveld" blir oppfattet som trussel og ikke tatt på alvor, så blir man jo nødt til å faktisk ta en overdose da for å bli tatt på alvor. 

Er det så rart at mange har 5 selvmordsforsøk (overdoser) bak seg når dette er realiteten?? 

Ingen liker å bli truet og manipulert, og det er det du gjør vis truer med å skade deg selv for å oppnå noe, enten det er innleggelse eller mer behandling.  Psykiatrien er det stedet der helsepersonell er utsatt for mest manipulering og trusseler i hele helsevesenet, så det er de temming immun imot.   Handlingene dine får tydeligvis motsatt effekt av hva du ønsker, da er det på tide å forandre strategi. 

Du bør rolig og høflig forklare problemet og hva du ønsker hjelp til . Kanskje får du den hjelpen du ønsker, kanskje ikke. Får du den ikke kan du be om en begrunnelse, så kanskje det blir lettere for deg å forstå hvorfor du ikke får den hjelpen du synes du trenger. 

Tenker også at når det er så vanskelig i forhold til psykiatrien så kan det være lurt å prøve fokusere mer på ting som gir livet mening som vennskap, hobbyer, familie, eventuelt jobb. Det er uansett ute i samfunnet  livet skal leves og ikke på DPS eller psyk.avdeling.

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår nøyaktig hvorfor noen folk velger å kutte seg på armene. En blir ikke trodd hvs ikke. Helsevesenet avler selvskadere, det er det de gjør.

Å? Det er ikke min erfaring. Jeg blir trodd uten å selvskade. Jeg selvskader heller ikke for å bli trodd. Om jeg selvskader så gjør ikke det automatisk at jeg legges inn. I natt ble jeg lagt inn, men ikke fordi jeg hadde skadet meg. De ville legge meg inn fordi jeg hadde det så mørkt som jeg hadde det og de oppfattet meg som akutt suicidal. 

Sist jeg skadet meg ble jeg derimot ikke lagt inn. 

Verken sist eller i natt hadde jeg planer om noen innleggelse. Pakket ikke noen bag og hadde tenkt meg hjem igjen. Men i natt ville de ikke at jeg skulle hjem. 

Så min erfaring er at de tar sine vurderinger uavhengig av om det har vært selvskading eller ikke. Jeg har mange ganger fått dra hjem igjen etter å ha skadet meg. Faktisk er det alltid det jeg vil fordi jeg absolutt ikke vil at selvskading skal være noe middel for innleggelse, men noen ganger ser de at det ikke er trygt å sende meg hjem. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
5 minutter siden, Glitter skrev:

Å? Det er ikke min erfaring. Jeg blir trodd uten å selvskade. Jeg selvskader heller ikke for å bli trodd. Om jeg selvskader så gjør ikke det automatisk at jeg legges inn. I natt ble jeg lagt inn, men ikke fordi jeg hadde skadet meg. De ville legge meg inn fordi jeg hadde det så mørkt som jeg hadde det og de oppfattet meg som akutt suicidal. 

Sist jeg skadet meg ble jeg derimot ikke lagt inn. 

Verken sist eller i natt hadde jeg planer om noen innleggelse. Pakket ikke noen bag og hadde tenkt meg hjem igjen. Men i natt ville de ikke at jeg skulle hjem. 

Så min erfaring er at de tar sine vurderinger uavhengig av om det har vært selvskading eller ikke. Jeg har mange ganger fått dra hjem igjen etter å ha skadet meg. Faktisk er det alltid det jeg vil fordi jeg absolutt ikke vil at selvskading skal være noe middel for innleggelse, men noen ganger ser de at det ikke er trygt å sende meg hjem. 

Så du er innlagt igjen nå? Du hang jo her hele gårsdagen, hadde humor og var klar og fattet. Hva var det som gjorde at du plutselig ble så dårlig i natt ?

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er innlagt igjen nå? Du hang jo her hele gårsdagen, hadde humor og var klar og fattet. Hva var det som gjorde at du plutselig ble så dårlig i natt ?

Jeg har humor uansett tilstand. Det vil jeg ikke gå inn på. 

AnonymBruker

Er vel sånn borderline fungerer, suicidal og selvskadende ene sekundet og hoppende glad og på fest med vennegjengen i det neste. 

Det har alltid vært sånn at de som er villigst til å gå lengst (selvskade seg og utføre halvhjertede selvmordsforsøk med udødelige overdoser) for å få hjelp, er de som får hjelp. Men det betyr ikke at det er disse som er de som faktisk ender opp med å ta selvmord til sist, det kan like godt være han som ba om hjelp kun 1 gang som tar det.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vel sånn borderline fungerer, suicidal og selvskadende ene sekundet og hoppende glad og på fest med vennegjengen i det neste. 

Det har alltid vært sånn at de som er villigst til å gå lengst (selvskade seg og utføre halvhjertede selvmordsforsøk med udødelige overdoser) for å få hjelp, er de som får hjelp. Men det betyr ikke at det er disse som er de som faktisk ender opp med å ta selvmord til sist, det kan like godt være han som ba om hjelp kun 1 gang som tar det.

Enig i det ja. 

AnonymBruker
13 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har humor uansett tilstand. Det vil jeg ikke gå inn på. 

Men hvorfor i all verden henger du på forumet hele døgnet når du er innlagt? Burde du ikke heller prøve å gjøre nytte av innleggelsen du har fått? Du er på forumet uansett om du er hjemme eller innlagt. Syns du misbruker både forumet og helsevesenet 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i all verden henger du på forumet hele døgnet når du er innlagt? Burde du ikke heller prøve å gjøre nytte av innleggelsen du har fått? Du er på forumet uansett om du er hjemme eller innlagt. Syns du misbruker både forumet og helsevesenet 

Nå er det ikke behandling døgnet rundt på en akuttpost. 

Det må du gjerne synes. I så fall misbruker vel alle som er syke helsevesenet. Jeg får da ikke hjelp jeg ikke trenger. 

Du er ellers velkommen til å ignorere meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...