Gå til innhold

Hvordan velge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har behandler lov å anbefale/fraråde fastlege? Er det lurt å spørre?

Jeg har funnet en som er i nærområde. Bare positive vurderinger på www.legelisten.no. Forsket på noe med lipider og antiosykotika,  biologiske aspekter ved bipolar lidelse og schizofreni, samt depresjon ved en hjerneorganisk sykdom jeg ikke husker navnet på.

Positive, men få vurderinger. Kan ikke vite om det er representativt. I tillegg mer enn 100 ledige plasser. Mange ledige plasser, tyder det på at legen ikke er så bra? Eller kan det like gjerne ha med utenlandsk fornavn å gjøre (tror språket er ok. Ikke nevnt noe om det, og vet norske går til henne, det ser jeg på hvordan vurderinger er skrevet) eller at hun kanskje ikke har jobbet lenge i dette området?

Anonymkode: a8dc2...7df

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455093-hvordan-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ledige plasser betyr ofte at fastlegen er relativt nyetablert i en praksis. Fortell behandler at du vurderer å skifte fastlege og spør om behandler har noe innspill i forhold til den personen du ønsker å velge. Det er ikke forbudt for behandlere å uttale seg om fastleger, men noen vil nok heller ønske å fremheve positive forhold de har hørt om bestemte leger enn å komme med svært negative uttalelser. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455093-hvordan-velge/#findComment-3977676
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...