Gå til innhold

Ukas trening uke 21


Lillemus

Anbefalte innlegg

Denne uka er jeg fornøyd:

Mandag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag - 4,1 km gåtur hvor 1,5 km er rett opp!

Søndag, altså i ettermiddag, skulle vi i tillegg sykle en liten tur for å se oss litt rundt i områder vi vet / tror / håper det kommer hus for salg snart og da vi kom hjem igjen hadde vi syklet 16 km....

I tillegg har jeg holdt på litt i hagen og vi har holdt på med rydding og klargjøring til takstmann både ute og inne. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Denne uka er jeg fornøyd:

Mandag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag - 4,1 km gåtur hvor 1,5 km er rett opp!

Søndag, altså i ettermiddag, skulle vi i tillegg sykle en liten tur for å se oss litt rundt i områder vi vet / tror / håper det kommer hus for salg snart og da vi kom hjem igjen hadde vi syklet 16 km....

I tillegg har jeg holdt på litt i hagen og vi har holdt på med rydding og klargjøring til takstmann både ute og inne. Puh.

Løp 5 km på 25 minutter. Dårlig tid for en dame i midten av førti årene?... ellers en 3 kilometer og en langtur på 4 timer i fjellet. Og en spasertur på 3 km. 

Anonymkode: c4e47...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og tirsdag ble det ingenting da formen var dårlig.

Onsdag: 7,5 km joggetur.

Torsdag: 4-5 km _rolig_ tur med venninne og 8 km løpetur senere.

Fredag: 15,5 km sykling og 4-5 km gange til og fra butikk. Ja og 15 min sirkelstyrketrening.

Lørdag: Dårlig dag igjen 

Søndag: 5 km gåtur og 8 km joggetur. Skulle gjøre styrke, men klarte ikke motivere meg til mer enn runde en. 

Eneste jeg er misfornøyd med er mengde styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løp 5 km på 25 minutter. Dårlig tid for en dame i midten av førti årene?... ellers en 3 kilometer og en langtur på 4 timer i fjellet. Og en spasertur på 3 km. 

Anonymkode: c4e47...618

Nei det er et bra tempo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løp 5 km på 25 minutter. Dårlig tid for en dame i midten av førti årene?... ellers en 3 kilometer og en langtur på 4 timer i fjellet. Og en spasertur på 3 km. 

Anonymkode: c4e47...618

Dårlig?! Jeg har aldri vært i nærheten av en en slik tid i alle fall, selv ikke det året jeg jogget 2-3-4 ganger i uka. Tror min pers er 3 km på 20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg hadde en god økt med styrketrening på tirsdag. Følte at musklene svulmet 😁

Malte hus hele torsdagen. Ikke trim, men mye bevegelse. 

Så kom fredagen med akutt ryggvondt ☹Fy søren, så vondt det var! Heldigvis gav det seg ut på dagen i går 😊

I dag gikk mannen og jeg en rolig tur i skogen, 5 km.

Har gjort en god del tøyeøvelser og ryggøvelser de 3 siste dagene, men direkte trim var det iķke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg hadde en god økt med styrketrening på tirsdag. Følte at musklene svulmet 😁

Malte hus hele torsdagen. Ikke trim, men mye bevegelse. 

Så kom fredagen med akutt ryggvondt ☹Fy søren, så vondt det var! Heldigvis gav det seg ut på dagen i går 😊

I dag gikk mannen og jeg en rolig tur i skogen, 5 km.

Har gjort en god del tøyeøvelser og ryggøvelser de 3 siste dagene, men direkte trim var det iķke.

Så bra at ryggen bedret seg sånn😊

Selv har jeg ramlet av alt som går an å ramle av.  Tenker innimellom på hva søren er vitsen.... men  sånn kan jeg ikke tenke. Kan ikke gi opp. Så nå må jeg rett og slett ta meg selv i nakken. Skal søren meg skrive noe positivt i denne tråden neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 timer siden, emilie321 skrev:

Så bra at ryggen bedret seg sånn😊

Selv har jeg ramlet av alt som går an å ramle av.  Tenker innimellom på hva søren er vitsen.... men  sånn kan jeg ikke tenke. Kan ikke gi opp. Så nå må jeg rett og slett ta meg selv i nakken. Skal søren meg skrive noe positivt i denne tråden neste uke.

Du reiser deg igjen, Emilie321 ❤ Én positiv ting hver dag, og jeg er sikker på at du snart er på rett spor igjen når det gjelder treningen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Lillemus skrev:

Dårlig?! Jeg har aldri vært i nærheten av en en slik tid i alle fall, selv ikke det året jeg jogget 2-3-4 ganger i uka. Tror min pers er 3 km på 20 min.

Takk. Jeg føler at jeg er i dårlig form men den er gjerne ikke så verst allikevel. 😅

Anonymkode: c4e47...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løp 5 km på 25 minutter. Dårlig tid for en dame i midten av førti årene?... ellers en 3 kilometer og en langtur på 4 timer i fjellet. Og en spasertur på 3 km. 

Anonymkode: c4e47...618

Jeg tipper du er over snittet for aldersgruppen din hvis du i det hele tatt er i stand til å jogge 5km. Jeg synes 25 min på 5km  er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg tipper du er over snittet for aldersgruppen din hvis du i det hele tatt er i stand til å jogge 5km. Jeg synes 25 min på 5km  er veldig bra.

Flott. Takk. Jeg leste på andre treningsforum på nettet at det er ikke så bra med 25 minutter men alder må jo regnes med.  Der er det jo 18 til 20 åringene som skriver  Jeg er tross alt i midten av førtitallet .  :)

Anonymkode: c4e47...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flott. Takk. Jeg leste på andre treningsforum på nettet at det er ikke så bra med 25 minutter men alder må jo regnes med.  Der er det jo 18 til 20 åringene som skriver  Jeg er tross alt i midten av førtitallet .  :)

Anonymkode: c4e47...618

Ja, det spørs hva man sammenligner med. En ung person som driver aktivt med kondisjonsidrett vil nok løpe noen minutter fortere.

Samtidig synes jeg det skrives veldig mye bullshit på treningsforum. "Alle bør klare 3000m på under 10 minutter med bare litt trening" har jeg lest en gang. Det ble begrunnet med personlige anekdoter og er selvfølgelig det reneste sludder og vås. Det er bare for å fremheve seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Lillemus skrev:

Dårlig?! Jeg har aldri vært i nærheten av en en slik tid i alle fall, selv ikke det året jeg jogget 2-3-4 ganger i uka. Tror min pers er 3 km på 20 min.

Min pers på 5 km er 24 min. Og det var en periode jeg løp 10-11 km hver dag, men det er det som er. Hastighet har aldri vært min styrke. Min styrke er distanse. Jeg har heller aldri gått inn for seriøs hastighetstrening. Da jeg brukte 24 min så deltok jeg i et løp, jeg holdt på å drepes, men jeg vant nå i min alders og kjønnsklasse. 😛 Ikke at det var en stor prestasjon. Vi var 6 stk i min klasse. 😅 Etter to slike løp fant jeg ut at løp er ikke noe for min del. Å presse meg opp i fart koster mer enn det smaker. 

Nå bruker jeg rett over 28 min på 5 km og det er helt ok. Tar mila på under en time og det er ikke dårlig. Selv om det ikke er veldig bra. Men jeg holder fortsatt på å gradvis trener meg opp igjen. Så vi får se hvordan det vil gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...