Gå til innhold

svimmel av slankepiller


Regiakakao

Anbefalte innlegg

6 timer siden, frosken skrev:

Behandling av spiseforstyrrelser vil alltid inneholde to hovedkomponenter: normalisering av spiseatferd og psykoterapi.

Mange med spiseforstyrrelser har andre problemer i tillegg.

Jeg har tidligere foreslått at du skriver ned hva slags hjelp du selv tror at kan hjelpe, hva ønsker du av behandlingsapparatet om du fikk velge selv helt fritt?

Egt mer intensiv behandling som eventuelt døgn/dag terapi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Regiakakao skrev:

Egt mer intensiv behandling som eventuelt døgn/dag terapi

Men går ikke du på skolen til daglig?

Det er sjelden konstruktivt med døgnbehandling av 16-åringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, frosken skrev:

Men går ikke du på skolen til daglig?

Det er sjelden konstruktivt med døgnbehandling av 16-åringer. 

Går på skole ja… men spiseforstyrrelsen har egt fucka opp alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår at dette er noe som opptar deg og styrer hverdagen din. Jeg kjenner også til tankegangen din, men husk at den delen som prater er ikke den friske, fornuftige deg. Det er spiseforstyrrelsen. Hadde du vært frisk, så hadde aldri disse tankene vært tilstede. Du kan være ganske ødelagt i kroppen selv om det ikke vises på utsiden. Beinskjørhet, blødninger i munnvikene, ufrivelig oppkast, kvalme, migrene/sterk hodepine,  alle disse skadene kan oppstå og bli kroniske uavhengig av vekten din. Du kommer bare til å ødelegge deg selv. Du har holdt på siden du var 12 år gammel. Det tyder bare på at du er i en større risiko for å få alvorlige skader som kanskje aldri kan repareres. Det her er bare de «snille» bivirkningene, etterhvert så kommer du til å slite med problemer i nyrene. Er ikke verdt å være avhengig av dialyse for resten av livet. Du kommer seriøst til å angre. 

Anonymkode: f3489...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk selv problemer med nyrene og det var etter at jeg bestemte meg for at nok var nok. Jeg ville bli frisk. Skadene kan komme før du rekker å blunke med øynene. Den eneste som kan gjøre deg frisk er du. Husk det. 

Anonymkode: f3489...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk selv problemer med nyrene og det var etter at jeg bestemte meg for at nok var nok. Jeg ville bli frisk. Skadene kan komme før du rekker å blunke med øynene. Den eneste som kan gjøre deg frisk er du. Husk det. 

Anonymkode: f3489...fab

så jeg kan ha ødelagt kroppen innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
30 minutter siden, Regiakakao skrev:

så jeg kan ha ødelagt kroppen innvendig?

Jeg har ikke undersøkt deg, men det kan hende. Bedre å forebygge mere skader tenker jeg enn å ødelegge mer. Enkelte ting vil man rett og slett ikke leve med for resten av livet. Hvis man kan unngå det, 

Anonymkode: f3489...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få i deg kalsium og masse vann i hvert fall og A vitamin slik at du ikke blir blind. 

Anonymkode: f3489...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få i deg kalsium og masse vann i hvert fall og A vitamin slik at du ikke blir blind. 

Anonymkode: f3489...fab

Er ikke flink til å få i meg kalsium da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Regiakakao skrev:

Er ikke flink til å få i meg kalsium da

Hva får du i deg om jeg får spørre? Sånn for en dag. Er viktig å få i seg litt ost eller andre meieriprodukter. Du legger ikke på deg av det med mindre du spiser veldig mye. Er kcal inn og kcal ut som teller, ikke hva man spiser i seg selv. 

Anonymkode: f3489...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva får du i deg om jeg får spørre? Sånn for en dag. Er viktig å få i seg litt ost eller andre meieriprodukter. Du legger ikke på deg av det med mindre du spiser veldig mye. Er kcal inn og kcal ut som teller, ikke hva man spiser i seg selv. 

Anonymkode: f3489...fab

Får i meg litt middag som innebærer grønnsaker, kjøtt/fisk/kylling, potet/ris/pasta.  Og så litt kveldsmat som er alt fra polarbrød til en liten  pizza. Drikker av og til usøtet mandelmelk da men er ikke hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Regiakakao skrev:

Får i meg litt middag som innebærer grønnsaker, kjøtt/fisk/kylling, potet/ris/pasta.  Og så litt kveldsmat som er alt fra polarbrød til en liten  pizza. Drikker av og til usøtet mandelmelk da men er ikke hver dag

Det er lite mat. Ikke rart om du utvikler vitamin mangler med dette kostholdet. Råder deg til å ta kontakt med ROS. De har både chat og tlf man kan ringe. Ønsker deg masse lykke til. 

Anonymkode: f3489...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lite mat. Ikke rart om du utvikler vitamin mangler med dette kostholdet. Råder deg til å ta kontakt med ROS. De har både chat og tlf man kan ringe. Ønsker deg masse lykke til. 

Anonymkode: f3489...fab

de sier bare at jjeg må kontakte legen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...