Gå til innhold

Hva har du i tacoen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har faktisk puttet litt uvanlige ting i min taco :) I begynnelsen var vi tradisjonelle her og hadde tacokrydret og oppkuttet kyllingfilet, tacokrydret kyllingkjøttdeig, isbergsalat, agurk, paprika, cherrytomat og fersk ananas.

Etter hvert ville vi forsøke noe nytt og da stekte jeg bacon og blandet i med kyllingen og det ble faktisk utrolig godt. Jeg har også forsøkt å bytte ut tacokrydderet med fajitakrydder (det finnes i smooked og ikke og det er nok en smakssak hva man foretrekker). I tillegg byttet jeg ut isbergsalaten og har variert litt med druer, appelsin, eple i småbiter, sukkererter osv. Folk jeg har hatt på besøk har blitt overrasket over hvor friskt det f.eks. gjør seg med eple og appelsin selv om de i utgangspunktet kanskje er noe skeptiske. Jeg har også forsøkt å lage en jordbær og mangosalsa (se lenke) som har blitt en favoritt blant alle som har fått smake den her i huset. Jeg lager alltid opp en del mer enn jeg trenger og fryser ned slik at jeg har til senere middager, så slipper jeg å lage til hver gang :)

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøttdeig (krydret med hvitløk, salt og pepper) løk, salat, ost, rømme. 

Anonymkode: 7830d...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste forøvrig om noen som lagde taco, med tacokrydder, og tilsatte SMÅGODT inni lefsa. Høres forbanna kvalmt ut, men hey... Du kan jo prøve det.

Anonymkode: 7830d...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger litt inspirasjon. 

Anonymkode: 7f6e0...a08

Jeg bruker laks (var en tilfeldighet første gangen, siden har jeg knapt nok brukt kjøttdeig igjen!) stekt med tacokrydder for fisk, mais, paprika, agurk, hvitost, taco saus, salat og lefse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager bønnestuing av kidneybønner og tacokrydder, så salat, tomat, paprika, agurk, rødløk og mais, ost, rømme og tacosalsa. Noen ganger guacemole, men orker som oftest ikke lage det, men oppkuttet avokado er fint. 

Jeg har ikke prøvd, men til helgen tenkte jeg kanskje å prøve å ha eple eller mango i lamme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...