AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 Skrevet 29. mai 2020 I starten var flere redd. Nå føler jeg meg alene. Andre ser på det som psykt å være redd fremdeles. Men med store risikofsktorer er det vanskelig å senke skuldrene ned. Dette går ut over psyken. Anonymkode: cc1f8...a63 0 Siter
Gjest dolmio Skrevet 29. mai 2020 Skrevet 29. mai 2020 Jeg er ikke redd, men jeg har respekt for det og tar mine forhåndsregler. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 29. mai 2020 Skrevet 29. mai 2020 Jeg er fortsatt forsiktig og tar forhåndsregler, har hjemmekontor. Det er ikke å være redd, det er å være rasjonell. Mange ser ut til å tro at faren er over nå. Det kan man håpe på, men det er alt for tidlig å konkludere med det. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 Skrevet 29. mai 2020 Nei er ikke redd og tar ingen forholdsregler ut over å vaske henda før jeg drar til butikken, og etter å ha kommet hjem fra butikken. Mer tenker jeg ikke over det. Anonymkode: d2992...122 0 Siter
frosken Skrevet 29. mai 2020 Skrevet 29. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: I starten var flere redd. Nå føler jeg meg alene. Andre ser på det som psykt å være redd fremdeles. Men med store risikofsktorer er det vanskelig å senke skuldrene ned. Dette går ut over psyken. Anonymkode: cc1f8...a63 Jeg tenker lite på det, bortsett fra at jeg er nøye med å følge de forholdsreglene som er satt på jobben. Vi blir oppfordret til å sprite bordflater i rom vi har brukt til møter, tastaturer i møterommene, håndtak på kaffetrakter osv. Jeg er nok også mer påpasselig fortsatt med å holde avstand til andre i butikker og lignende, - ser at enkelte blir stresset dersom man lar være. Er ikke opptatt av at jeg ikke må bli smittet selv, men ønsker å vise hensyn til andre ved å følge smittereduserende retningslinjer. . 2 Siter
Trine Skrevet 29. mai 2020 Skrevet 29. mai 2020 Jeg har aldri vært direkte redd for å bli syk, men da jeg fant ut at også folk utenfor risikogruppene, kunne bli alvorlig syke, ble jeg litt mer opptatt av å holde meg selv frisk og ikke bare unngå å eventuelt smitte andre. Det var det jeg var litt bekymret for i begynnelsen. Problemet hvis jeg blir skikkelig syk er at da må hundene til foreldrene mine og dermed risikerer jeg å smitte dem via pelsen til hundene. Og det vil jeg jo ikke. Jeg holder fortsatt avstand og spriter hendene når jeg har vært i butikken. Nå tror jeg egentlig ikke det er noe smitte i kommunen, men det berømte hyttefolket, stikker jo innom butikken her når de er på vei til hytta. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 Skrevet 29. mai 2020 Jeg kommer nok til å være forsiktig helt til en evnt vaksine eller behandling kommer. Men jeg er litt lysere til sinns enn i mars. Anonymkode: b6e13...977 0 Siter
aa-k-j Skrevet 30. mai 2020 Skrevet 30. mai 2020 Jeg er ikke redd, men forsiktig likevel for jeg har flere ganger sett andre som ikke er forsiktig. Går inn i butikker uten å vaske eller sprite hendene nei der er jeg flink. Kjøpte 1 liter håndsprit jeg har hjemme som jeg bruker også, men så er jeg i risikogruppene og holder avstand fra folk noe som ikke alltid er like lett når enkelte andre ikke holder avstand. 0 Siter
Glitter Skrevet 30. mai 2020 Skrevet 30. mai 2020 2 timer siden, aa-k-j skrev: Jeg er ikke redd, men forsiktig likevel for jeg har flere ganger sett andre som ikke er forsiktig. Går inn i butikker uten å vaske eller sprite hendene nei der er jeg flink. Kjøpte 1 liter håndsprit jeg har hjemme som jeg bruker også, men så er jeg i risikogruppene og holder avstand fra folk noe som ikke alltid er like lett når enkelte andre ikke holder avstand. Hehe, jeg dobbeltspriter meg hele tiden for å unngå det du ser. Altså jeg er hos legekontoret to ganger i uken. Der spriter jeg meg før jeg går inn og når jeg er gått ut. Så går jeg til butikken som er i samme bygget, men for å ikke virke uhygienisk så spriter jeg meg selv om det er 10 sekunder siden sist. Kun for syns skyld. 😛 Til spørsmålet: Nei i min by er det null registrerte smittede. De 36 som har vært registrert smittet er friskmeldt, så jeg er ikke redd. Men jeg er realistisk også. Smitten kan likevel være i byen og kan blomstre opp. Så jeg tar nå mine forholdsregler. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 Skrevet 30. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: I starten var flere redd. Nå føler jeg meg alene. Andre ser på det som psykt å være redd fremdeles. Men med store risikofsktorer er det vanskelig å senke skuldrene ned. Dette går ut over psyken. Anonymkode: cc1f8...a63 Ikke redd, men har det i bakhodet hele tiden og tar mange forhåndsregler. Anonymkode: f924d...7c0 0 Siter
ISW Skrevet 30. mai 2020 Skrevet 30. mai 2020 Jeg er ikke redd, men gjør rimelige ting for å beskytte meg mot smitte: 1. Ikke omgås syke mennesker 2. Unngå store folkemengder om jeg kan. 3. Vaske hendene mine ofte, eller bruke sprit, og ikke ta meg i ansiktet eller bite negler. 4. Holde anbefalt avstand til andre mennesker. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 30. mai 2020 Skrevet 30. mai 2020 56 minutter siden, Glitter skrev: Hehe, jeg dobbeltspriter meg hele tiden for å unngå det du ser. Altså jeg er hos legekontoret to ganger i uken. Der spriter jeg meg før jeg går inn og når jeg er gått ut. Så går jeg til butikken som er i samme bygget, men for å ikke virke uhygienisk så spriter jeg meg selv om det er 10 sekunder siden sist. Kun for syns skyld. 😛 Til spørsmålet: Nei i min by er det null registrerte smittede. De 36 som har vært registrert smittet er friskmeldt, så jeg er ikke redd. Men jeg er realistisk også. Smitten kan likevel være i byen og kan blomstre opp. Så jeg tar nå mine forholdsregler. Ja det er fremdeles mange som er veldig flinke og det er veldig bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.