Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag ringte den ene av mine to eneste venninner. Vi har ikke snakket sammen på ukevis. Ingen av oss har prioritert å ringe den andre. Det var utrolig deilig å snakke med en på samme nivå, med tilsvarende livserfaringer og ikke minst, samme humor! Jeg følte meg som et helt nytt menneske etterpå. Det fikk meg til å tenke at for meg er det ikke nok å ha barn og foreldre. Jeg trenger også venner. 

Jeg skal ha eksamen om en uke og er naturlig nok ganske stresset. Jeg leser og jeg leser og i dag følte jeg meg mentalt utslitt. Etter middag la jeg meg på sengen og stirret i taket, pustet rolig med maven og prøvde å roe ned. Det hjalp ikke. Men så ringte min venninne og nå føler jeg meg forfrisket og glad. Hvis det blir fint vær på tirsdag skal vi ta oss en tur til sjøen. 

Akkurat nå føler jeg meg privilegert som har noen utenfor familien som jeg kan snakke med. Har sluttet hos psykolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455318-venner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du skulle frem til, men det er jo veldig fint og positivt at du er så velfungerende at du er i stand til å ha venner for det er virkelig ingen selvfølge når en er psyk. Ihvertfall ikke om en er alvorlig psykisk syk.

Anonymkode: 16315...39e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455318-venner/#findComment-3980530
Del på andre sider

35 minutter siden, Gondor skrev:

I dag ringte den ene av mine to eneste venninner. Vi har ikke snakket sammen på ukevis. Ingen av oss har prioritert å ringe den andre. Det var utrolig deilig å snakke med en på samme nivå, med tilsvarende livserfaringer og ikke minst, samme humor! Jeg følte meg som et helt nytt menneske etterpå. Det fikk meg til å tenke at for meg er det ikke nok å ha barn og foreldre. Jeg trenger også venner. 

Jeg skal ha eksamen om en uke og er naturlig nok ganske stresset. Jeg leser og jeg leser og i dag følte jeg meg mentalt utslitt. Etter middag la jeg meg på sengen og stirret i taket, pustet rolig med maven og prøvde å roe ned. Det hjalp ikke. Men så ringte min venninne og nå føler jeg meg forfrisket og glad. Hvis det blir fint vær på tirsdag skal vi ta oss en tur til sjøen. 

Akkurat nå føler jeg meg privilegert som har noen utenfor familien som jeg kan snakke med. Har sluttet hos psykolog.

Dette var fint å lese Gondor. Det er gjerne slik inne psykisk helse - potensialet for å oppleve bedring ligger (heldigvis) også mange andre steder enn kun i medisiner og terapi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455318-venner/#findComment-3980531
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, XbellaX skrev:

Dette var fint å lese Gondor. Det er gjerne slik inne psykisk helse - potensialet for å oppleve bedring ligger (heldigvis) også mange andre steder enn kun i medisiner og terapi.

Det er så sant. Venner som aksepterer og liker en for den man er, som man åpent kan dele både gleder og sorger med, er gull. Som psyk speiler de likevel først og fremst det friske i meg, noe jeg trenger og er uendelig takknemlig for.

Takk til deg og, Gondor, for fin påminnelse! :) 

Anonymkode: 4585b...8a9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455318-venner/#findComment-3980553
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...