AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 Skrevet 13. juni 2020 Jeg har den siste tiden opplevd at det stikker/prikker i huden. Jeg har for tiden sterk angst, og er deprimert. Jeg har derfor mye helseangst, og er bekymret for at dette kan skyldes MS. Er det mulig å oppleve slikt «bare» på grunn av angst og depresjon, eller skyldes det en nevrologisk lidelse? Anonymkode: 8aa31...7b6 0 Siter
kupton Skrevet 13. juni 2020 Skrevet 13. juni 2020 Det er mulig å ha slike symptomer selv helt uten noen sykdom/diagnose. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 Skrevet 13. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har den siste tiden opplevd at det stikker/prikker i huden. Jeg har for tiden sterk angst, og er deprimert. Jeg har derfor mye helseangst, og er bekymret for at dette kan skyldes MS. Er det mulig å oppleve slikt «bare» på grunn av angst og depresjon, eller skyldes det en nevrologisk lidelse? Anonymkode: 8aa31...7b6 Hatt det i forbindelse med angst. I forbindelse med ulike medisiner. Og i forbindelse med hormonforandringer. Anonymkode: aafc7...7bd 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 13. juni 2020 Skrevet 13. juni 2020 I perioder med mye angst har jeg alltid hatt nummenhet og prikking i ene siden av kroppen. Helt fra skalpen og ned i fotsålen. Det kom etter en periode der jeg hadde veldig angst for slag i hjernestammen med de konsekvenser det kan ha. Det er temmelig ubehagelig, men ufarlig. I det hele tatt er det nesten fascinerende hvordan angst kan manifestere seg som symptomer på alvorlig sykdom i form av det man frykter mest. Det være seg slag, hjerteinfarkt, ALS eller kreft. Jeg tror det beste er å la det få gå sin gang uten å oppsøke lege for et utall av undersøkelser. I alle fall om man vet at symptomene er en gjenganger i forbindelse med angst. Strategiene som funker for meg er at jeg 1: Har lært meg å se sammenhengen mellom hva som gir meg angst og hvilke ubehag som går igjen i de situasjonene. 2: Å si til meg selv at jeg ville hatt varige skader for lenge siden om symptomene virkelig hadde hatt de årsakene jeg er redd for. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.