Gå til innhold

Har dere fortsatt telefon- eller videotimer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har videotimer fortsatt, er nysgjerrig på hvordan det er for andre. Har dere begynt med fysisk oppmøte eller har dere fortsatt oppfølging på telefon eller video? Merker dere forskjell på utbytte når dere ikke møter behandler fysisk? 

Anonymkode: c373f...629

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt fysisk oppmøte lenge nå. Husker ikke nøyaktig, men. Var bare en liten periode, kanskje en måned halvannen det kun var over tlf. Har vært lite smitte (37) her da og ingen kjente tilfeller akkurat nå. 

Jeg foretrekker fysisk oppmøte. På tlf føler jeg det blir mye tomsnakk, og ved fysisk oppmøte får jeg jo litt mer menneskelig kontakt. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har videotimer fortsatt, er nysgjerrig på hvordan det er for andre. Har dere begynt med fysisk oppmøte eller har dere fortsatt oppfølging på telefon eller video? Merker dere forskjell på utbytte når dere ikke møter behandler fysisk? 

Anonymkode: c373f...629

Fysisk møte. Hatt telefon en gang ila denne perioden, men det hadde med logistikk på min hjemmebane å gjøre. Ikke så ofte møte, men det har mer med behov enn smittevern å gjøre. Hatt kun én avtale siden samfunnet stengte. Er relativt stabil nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Har fysisk oppmøte, hadde bare  3 uker med telefon timer da alt stenge ned. Jeg synes telefon samtaler var greit men psykologen ville gå over til å møtes fysisk igjen. 

Anonymkode: 7daf1...9b0

Skrevet

Jeg har videomøter og liker det ikke. Når jeg er innom DPS av andre grunner ser jeg at det er flere som får møte opp der. Er litt misunnelige på dem og forstår ikke helt hvorfor en skal forskjellsbehandle, men regner med at det har noe med diagnose og gjøre.

stjernestøv
Skrevet

Jeg har lenge hatt fysiske møter, han kommer hjem til meg da. 

Skrevet

Jeg har hatt fysisk oppmøte i ca tre uker. Tlf samtalene hjalp ingenting, men de var jo bare på ca fem minutter. Fikk litt på følelsen av at de ringte kun for å bekrefte at jeg var i live.

Skrevet

Jeg har hatt fysisk oppmøte på kontoret siden 27. april. Jeg har forstått at de nå har noen pasienter på kontoret og noen på video eller telefon for å begrense oppmøtet av pasienter på kontoret/venterommet. Det er endrede tidspunkt for når vi blir hentet inn til time for å unngå mange på venterommet på samme tid der jeg går (relativt lite venterom). F.eks. startet min time kl. 8.30 tidligere, men nå starter den kl. 8.15.

Selv merker jeg helt klart at det er noe begrensende hva jeg kan ta opp når samtalene er på videokonsultasjon. Jeg kan ikke ta opp de vanskeligste emnene og ha mest inngående traumebearbeiding. Det skjer ofte på videokonsultasjon at psykologen min avslutter emnet med å si at "dette må vi ta videre på kontoret".

PåDolAvOgTil
Skrevet (endret)

Jeg har fortsatt telefonsamtaler (dps) og har hatt det siden mars. Er nettopp begynt igjen hos psykomotorisk fysio. på samme DPS, da får jeg møte der. Men behandling skal fremdeles være pr. tlf.. Det har med min behandler sin stilling og h*n har derfor større smittevern

Det er stor forskjell på behandlingen, det er mye som ikke kan gjøres pr. tlf..

Endret av PåDolAvOgTil
girlinyellow
Skrevet

Jeg sluttet aldri med fysisk oppmøte, jeg. 

Skrevet

Det er lenge siden jeg måtte ha timer på telefon, tror jeg hadde to slike timer. Er ikke så ofte til behandling, ca. 2 ganger i måneden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med stemmehøring og telefonsamtaler er derfor veldig vanskelig, så jeg fikk heldigvis ha fysisk oppmøte igjennom hele denne coronatiden. Men har merket at venterommet virker fullere nå, enn for noen uker siden. 

Anonymkode: e135a...9b3

Skrevet

Har kun hatt telefontimer med min behandler, men har nylig begynt hos den og neste time i slutten av august blir og på telefon. Hos fastlegen er det fysisk oppmøte.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tre uker med telefon helt i starten, resten fysisk oppmøte. 

Anonymkode: f4148...5be

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...