Gå til innhold

Paranoid eller ligger det noe mer bak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei jeg er en jente på snart 21 år gammel. Hatt en turbulent oppvekst opplevd voldtekt ovs har en del diagnoser. Men det som er spørsmålet nå er om jeg er bare paranoid, begynte å høre stemmer av alder av 8 år og kan se og høre ting. Nå i den siste tiden har jeg vært plaget av at jeg føler meg forfulgt og at alle ser rart på meg og vet hva jeg tenker. Klarer ikke å gå ut uten å være redd for at noen skal forfølge meg. Hadde en hendelse igår da jeg kjørte på firehuling og at det var en bil som fulgte etter meg hele veien. Jeg ble ganske redd og har hatt dette en god stund. Opplevd at folk følger etter meg for eksempel etter jeg har gått av buss stoppet også en helt ukjent person så meg en gang på macdonals og fulgte etter meg og satt seg ned. Var livredd for at han skulle kidnappe meg eller skade meg. Voldtekten fant sted for 2 år i sommer  siden hjemme alene. Bodde da hos mine foreldre. Har da slitt med tillit til folk og føler jeg bruker enorme krefter bare for å leve. Vært inn å ut av psykiatrien. Uten at de finner så mye. Bare forskjellige diagnoser som går inn i hverandre. Men aldri nevnt dette som jeg føler på nå. Fordi jeg er redd for å ikke bli trodd. 

Anonymkode: 6c939...2cb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455399-paranoid-eller-ligger-det-noe-mer-bak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner meg igjen i det du skriver, ble selv forsøkt kidnappet som barn og voldtatt som ung voksen . Er derfor alltid observant på omgivelsene mine når jeg er ute. Og har lett for å lure på om jeg blir forfulgt eller om noen vil meg noe vondt når jeg er ute i samfunnet.  Tenker at det kommer av traumer og at angst for å komme i lignende situasjoner gjør at en blir super sensitiv for alt som skjer rundt en.

Så er det jo desverre også sånn at det er en del creepy menn der ute som ikke kan la unge kvinner i fred, så gjelder det bare å finne den sunne balansen mellom det å være redd, sunn skepsis og gode forhåndsregler. 

Anonymkode: 445b6...9b1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...