Gå til innhold

Ukas trening uke 24


Grendel

Anbefalte innlegg

Nok en grei uke:

- Joggeturer på 5 og 9 km. Den lengste var i fjellet.

- Fjelltur

Fortsatt ingen styrketrening, men lurer på om ikke treningssenteret har startet igjen. Det skal bli tungt..

Noe annet som er litt tungt er meg selv. Jeg er litt preget av korona jeg også.

I følge pulsklokka er kondisen egentlig omtrent så bra som min kondis kan bli (uten drastiske tiltak), men jeg føler mer behov for å gå i oppoverbakker etc. Tror det er pga noen kg for mye å drasse på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Grendel skrev:

I følge pulsklokka er kondisen egentlig omtrent så bra som min kondis kan bli (uten drastiske tiltak), men jeg føler mer behov for å gå i oppoverbakker etc. Tror det er pga noen kg for mye å drasse på. 

Det er da noen oppoverbakker i nærmiljøet ditt... ;) Min uke ble omtrent sånn:

Mandag - 11,5 km sykkeltur + 2 km gange hvorav 1 km rett opp

Tirsdag - 12,4 km sykkeltur, rolig, stort sett flatt

Onsdag, torsdag og fredag var det bare rolig avslapping - deilig!

Lørdag - stolpejakt, litt gåing bl.a. i toppen av den høyeste hoppbakken her hvor jeg bor! Grusomt...

Søndag - 11 km / 4 timer i marka, egentlig alt for varmt for en markatur, men fint allikevel og så 4 timer i familieselskap etterpå - utslitt til kvelds!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har mistet oversikten over hva jeg gjorde forrige uke, men det ble da noen gåturer, trappa og manualene jeg har hjemme.

Men nå denne uka har Evo åpnet igjen og jeg trente styrke på mandag. Og det merkes jammen at det er lenge siden jeg har trent ordentlig styrke. Jeg har vondt over alt etter treninga, så nå var det på tide å komme i gang.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt, men det var nå kanskje tre joggeturer og en liten topptur pluss tre korte økter med styrketrening. Og ellers en del gåing her og der. 

De siste par-tre ukene har prestasjonsnivået på løpeturene vært en god del lavere. Psyken har vært veldig skrall og det har gått ut over kroppen fysisk også. Men jeg har nå kommet meg ut og jeg håper jeg har klart å opprettholde muskelmassen i hvert fall. Selve styrketreningen har fungert som normalt, men løpeturene not so mutch. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...