Gå til innhold

Noen som opplever lignende?

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tror ikke det er mer eller mindre symptomer på ptsd som er avgjørende fra hva avtalespesialisten tenker om behandling. Det handler sannsynligvis mer om at dine vansker er sammensatte, at du har prøvd en del behandling uten at det har fungert godt, og plagene har vart over lang tid.  I tillegg kommer det at du har ganske bastante meninger om hva som er bra for deg og ikke bra, så som at det å gå en tur er uhensiktsmessig, og du har mange erfaringer med at ting har blitt vanskelig, du har blitt misforstått osv. i samhandling med helsevesenet. 

Ofte vil man mene at den kommunale psykiatritjenesten er den mest hensiktsmessige hjelpeinstansen ved den typen problemer du beskriver. 

Nei spesialisten ser ikke på hvilken behandling jeg har hatt tvert imot så stusser den over måten DPS har gjort ting på. Bl.a å bruke sykepleier for å vurdere diagnose og at jeg er blitt forsøkt behandlet uten engang å vite hva behandling går ut på. Ville du ha lagt deg på operasjonsbordet uten å vite hva som skulle skje? Neppe, men slik var både utredning og behandling på DPS. Jeg VET hva som fungerer og ikke av ERFARING og ikke antagelser. Skal jeg gå tur som vanskeliggjør nattesøvnen enda mer? Skal jeg gå tur og ikke risikere å kunne komme meg hjem pga for store smerter i foten? Er det slik du mener psykisk helse kan hjelpes? Ved å gjøre ting verre? Jeg ser meg over skulderen hver pokkers gang jeg er ute av døra så ikke si til meg at det er bare å gå seg en tur. Fint for de det funker for, men er ikke dermed sagt det hjelper alle. Og DPS har selv sagt at jeg ikke har nytte av fysisk aktivitet. Dessverre.

Fortsetter under...

38 minutter siden, aa-k-j skrev:

Nei spesialisten ser ikke på hvilken behandling jeg har hatt tvert imot så stusser den over måten DPS har gjort ting på. Bl.a å bruke sykepleier for å vurdere diagnose og at jeg er blitt forsøkt behandlet uten engang å vite hva behandling går ut på. Ville du ha lagt deg på operasjonsbordet uten å vite hva som skulle skje? Neppe, men slik var både utredning og behandling på DPS. Jeg VET hva som fungerer og ikke av ERFARING og ikke antagelser. Skal jeg gå tur som vanskeliggjør nattesøvnen enda mer? Skal jeg gå tur og ikke risikere å kunne komme meg hjem pga for store smerter i foten? Er det slik du mener psykisk helse kan hjelpes? Ved å gjøre ting verre? Jeg ser meg over skulderen hver pokkers gang jeg er ute av døra så ikke si til meg at det er bare å gå seg en tur. Fint for de det funker for, men er ikke dermed sagt det hjelper alle. Og DPS har selv sagt at jeg ikke har nytte av fysisk aktivitet. Dessverre.

Så vidt meg bekjent, så forutsetter all psykoterapeutisk behandling av angst at pasienten må være villig til å tåle ubehag som følge av eksponering. 

Hva er det du mener vil kunne være til nytte for deg?

28 minutter siden, frosken skrev:

Så vidt meg bekjent, så forutsetter all psykoterapeutisk behandling av angst at pasienten må være villig til å tåle ubehag som følge av eksponering. 

Hva er det du mener vil kunne være til nytte for deg?

Mulig terapi av et eller annet slag kunne hjulpet meg, men jeg vet for lite om det så vanskelig for meg å vite. Ubehag har jeg opplevd omtrent hele livet så det tåler jeg. Men jeg har lite å stille opp med mot helsevesenet når de bare ikke vil. Jeg hadde tidligere god nytte av støttesamtaler i annen kommune og mine behov ble hørt og satt først. Slik har det så langt ikke vært i kommunen jeg bor i nå. Her har det vært fokus på å få meg ut i aktivitet, bruke dagsenter og søke miljøarbeider tjenesten når det jeg trengte var hjelp til å håndtere en særdeles belastende bosituasjon. Og ja jeg har forsøkt alle tre uten at det fungerte for meg. Har hjemmesykepleie for hjelp med medisiner og det fungerer i det minste. Jeg vurderer å søke støttesamtaler i kommunen igjen for nå vet de mer om min situasjon etter møter pga klager samt at jeg vet mer hvordan jeg har det samt at fastlegen som ødela mye av det ikke lenger er involvert og spesialisten sa det måtte jeg selv velge om jeg ville. Den mener jeg trenger selv å bestemme det for mestringsfølelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...