Gå til innhold

Bipolaritet og traumer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du ptsd eller kptsd i tillegg til bipolar lidelse? 

Anonymkode: 789cf...82b

Videoannonse
Annonse
Gjest Naana47
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg har opplevd mye vondt og vanskelig i oppveksten/livet. Sikkert mer enn de fleste. 

Jeg er blitt utredet for PTSD, men det utløste ingen diagnose, heldigvis. Etter hva jeg forstod så var det fordi jeg ikke kunne peke på ett enkelt-traume som plager og hjemsøker meg 24/7. Jeg er dog sjeleglad for hver diagnose jeg slipper å ha! 🙂

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Naana47 skrev:

Nei, men jeg har opplevd mye vondt og vanskelig i oppveksten/livet. Sikkert mer enn de fleste. 

Jeg er blitt utredet for PTSD, men det utløste ingen diagnose, heldigvis. Etter hva jeg forstod så var det fordi jeg ikke kunne peke på ett enkelt-traume som plager og hjemsøker meg 24/7. Jeg er dog sjeleglad for hver diagnose jeg slipper å ha! 🙂

Nei, men jeg har opplevd mye vondt og vanskelig i oppveksten/livet. Sikkert mer enn de fleste. 
OK 

Anonymkode: 6b685...73f

Gjest Naana47
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK 

Hyggelig å hilse på deg igjen, gamle stalker! Dette er det andre merkelige svaret fra en ab i dag som har til hensikt å gjøre meg lei meg, eller noe. Regner med at det er deg i begge tilfeller. Men du må nok prøve hardere enn som så! Håper forresten at du har det like bra som det ser ut til at du har! :D

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Naana47 skrev:

Hyggelig å hilse på deg igjen, gamle stalker! Dette er det andre merkelige svaret fra en ab i dag som har til hensikt å gjøre meg lei meg, eller noe. Regner med at det er deg i begge tilfeller. Men du må nok prøve hardere enn som så! Håper forresten at du har det like bra som det ser ut til at du har! :D

Hva er det med deg? Og hvordan kan du vite hvem jeg er? Jeg har ikke gjort deg noen ting! Du er faen meg frekk! Jeg reagerte på at du skrev at du sikkert har opplevd mer vondt og vanskelig i livet enn de fleste, verre enn det var det ikke!

Gjest Naana47
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med deg? Og hvordan kan du vite hvem jeg er? Jeg har ikke gjort deg noen ting! Du er faen meg frekk! Jeg reagerte på at du skrev at du sikkert har opplevd mer vondt og vanskelig i livet enn de fleste, verre enn det var det ikke!

OK

Du har da ingenting å hisse deg opp for, synes jeg. Du har intet å tape ovenfor andre brukere når ingen vet hvem du er, hvis det er det du tenker på. Men jeg skal gi deg et lengre og bedre svar etterpå. Har akkurat kommet hjem fra et deilig kveldsbad i sjøen her, og må ordne meg litt! 🌞

Endret av Naana47
Gjest Naana47
Skrevet (endret)
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg kan naturligvis ikke klare å skille de anonyme drittsekkene fra hverandre, og jeg beklager at jeg trodde at du var en av dem. Jeg har erfaring fra tidligere at noen bevisst har gått etter meg her. Like før jeg så dette svaret ditt hvor du kun skrev OK var det en annen anonym som svarte meg ganske frekt i en annen tråd, og da trakk jeg den gale slutningen om at det dreide seg om en og samme person.

Jeg har ikke deltatt aktivt her på en stund, men da jeg likevel bestemte meg for å skrive litt her i går og i dag har jeg nok hatt piggene litt ute fordi jeg har forventet meg stygge svar fra anonyme. Nok om det.

Jeg vil gjerne utdype litt mer om hva jeg mente med at jeg nok har opplevd mer vondt enn de fleste. Jeg presiserte dessverre ikke at det ikke gjaldt brukere av psykiatriforumet på dol. Hvis jeg skal sammenligne meg med brukerne av dette forumet, kommer jeg langt bak i køen hva traumer og vonde erfaringer angår. Her er det virkelig mye lidelse! 

Jeg mente mer generelt. Jeg vil tro at jeg, sammenlignet med resten av Norges befolkning, har opplevd mer vondt enn de fleste andre. F. eks tror jeg at de fleste i landet har vokst opp under normale kår med helt greie nok foreldre/familie. Jeg tror også at flesteparten av befolkningen har sluppet unna systematisk mobbing over tid gjennom hele grunnskolen. Jeg tror også at de fleste i Norge er friske nok psykisk til å være i ordinært arbeid, og at de også har friske partnere. Mer detaljert enn det ønsker jeg ikke å gå, men du skjønner nok at jeg tilhører fåtallet framfor flertallet i en slik sammenheng. Derfor skrev jeg at jeg har hatt det verre "enn de fleste". 

Endret av Naana47
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Skrevet
1 time siden, Naana47 skrev:

Hei. Jeg kan naturligvis ikke klare å skille de anonyme drittsekkene fra hverandre, og jeg beklager at jeg trodde at du var en av dem. Jeg har erfaring fra tidligere at noen bevisst har gått etter meg her. Like før jeg så dette svaret ditt hvor du kun skrev OK var det en annen anonym som svarte meg ganske frekt i en annen tråd, og da trakk jeg den gale slutningen om at det dreide seg om en og samme person.

Jeg har ikke deltatt aktivt her på en stund, men da jeg likevel bestemte meg for å skrive litt her i går og i dag har jeg nok hatt piggene litt ute fordi jeg har forventet meg stygge svar fra anonyme. Nok om det.

Jeg vil gjerne utdype litt mer om hva jeg mente med at jeg nok har opplevd mer vondt enn de fleste. Jeg presiserte dessverre ikke at det ikke gjaldt brukere av psykiatriforumet på dol. Hvis jeg skal sammenligne meg med brukerne av dette forumet, kommer jeg langt bak i køen hva traumer og vonde erfaringer angår. Her er det virkelig mye lidelse! 

Jeg mente mer generelt. Jeg vil tro at jeg, sammenlignet med resten av Norges befolkning, har opplevd mer vondt enn de fleste andre. F. eks tror jeg at de fleste i landet har vokst opp under normale kår med helt greie nok foreldre/familie. Jeg tror også at flesteparten av befolkningen har sluppet unna systematisk mobbing over tid gjennom hele grunnskolen. Jeg tror også at de fleste i Norge er friske nok psykisk til å være i ordinært arbeid, og at de også har friske partnere. Mer detaljert enn det ønsker jeg ikke å gå, men du skjønner nok at jeg tilhører fåtallet framfor flertallet i en slik sammenheng. Derfor skrev jeg at jeg har hatt det verre "enn de fleste". 

Nå må du ikke ta helt av for et enkelt "OK".

Gjest Naana47
Skrevet
2 minutter siden, Fionys skrev:

Nå må du ikke ta helt av for et enkelt "OK".

Nei, jeg vet. 🙂 men jeg forklarte hvorfor hvis du har lest. 

Drømmeautomat
Skrevet

Nei. Men jeg leste et sted et bipolar (II spesielt?) var knytta til å være mer nevrotisk, om det er hold i det veit jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Naana47 skrev:

Kan det være nødvendig og starte på denne måten igjen? Når skal du lære.

Anonymkode: c69ea...02a

Gjest Naana47
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan det være nødvendig og starte på denne måten igjen? Når skal du lære.

Anonymkode: c69ea...02a

Hvem er det du svarer på vegne av? På hvems vegne ble du så fornærmet?  Og når vil du lære deg å skrive med nick sånn at folk forstår hvem de kommuniserer med? Forøvrig ber jeg deg om å lese hele tråden og spesielt legge merke til alt det jeg har skrevet. 

Gjest Naana47
Skrevet

Nei, dol er ikke noe for meg. Takk for nok en bekreftelse på det! :D

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Naana47 skrev:

Nei, dol er ikke noe for meg. Takk for nok en bekreftelse på det! :D

Du legger litt opp til det selv slik du har piggene fullstendig ute. Ja, du har blitt trakassert noen ganger, men det er også mange ganger du har eksplodert og tatt ting i verste mening slik som her. 

Anonymkode: 359f6...7f2

Gjest Naana47
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du legger litt opp til det selv slik du har piggene fullstendig ute. Ja, du har blitt trakassert noen ganger, men det er også mange ganger du har eksplodert og tatt ting i verste mening slik som her. 

Anonymkode: 359f6...7f2

Ja, det er vel nettopp fordi jeg har blitt trakassert tidligere? Selv kan jeg ikke huske å ha trakassert noen. Det å bli sint på noen og ta ting i verste mening er ikke trakassering, men heller et utrykk for usikkerhet omkring eget selvverd og paranoide tanker.   

Trakassering

Skrevet
16 minutter siden, Naana47 skrev:

Ja, det er vel nettopp fordi jeg har blitt trakassert tidligere? Selv kan jeg ikke huske å ha trakassert noen. Det å bli sint på noen og ta ting i verste mening er ikke trakassering, men heller et utrykk for usikkerhet omkring eget selvverd og paranoide tanker.   

Trakassering

Gir det deg rett å bli sint for de du tolker enkelte innlegg i verste mening? Det er helt unødvendig å "eksplodere", du lager ofte selv det uhyggelig for å være her. Fei for din egen dør før du feier for andres. Du virker koselig og snill når du klarer å svare saklig uten å "eksplodere".

Gjest Naana47
Skrevet
7 minutter siden, Fionys skrev:

Gir det deg rett å bli sint for de du tolker enkelte innlegg i verste mening? Det er helt unødvendig å "eksplodere", du lager ofte selv det uhyggelig for å være her. Fei for din egen dør før du feier for andres. Du virker koselig og snill når du klarer å svare saklig uten å "eksplodere".

Jeg tror dette har med min usikkerhet å gjøre, som jeg har forsøkt å forklare. Jeg har mine issues jeg som alle andre på forumet, og det er ikke alltid like lett å kontrollere seg.

Men det kjenner du nok til selv, vil jeg tro. Du virker også koselig og snill når du klarer å svare uten å være irritert eller ufin! 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...